• janson77

    Pilates, kanon träning hemma!!

    Ville bara gå in och skriva och rekommendera Pilates träning hemma, man slipper gå iväg till gym, man bara lägger sig på några handdukar/filtar och kör!!

    Jag köpte från discshop.se två Pilates dvd, bla en som heter MTV Pilates, och attans va jobbigt det var, och rejäl träningsvärk efteråt.....Man kan köra program på 30 minuter eller 60, man väljer själv.
    Vissa övningar är krångliga till en början, men man får försöka göra så gott det går, iaf nåt liknande

    Jag är en sån som avskyr att gå på gym och behöver verkligen gå ner i vikt, detta är kanon!

  • Svar på tråden Pilates, kanon träning hemma!!
  • MissGalbadia

    tycker att du ska köra på MTV pilates. Den är helt klart genomförbar av en nybörjare och har flera svårighetsgrader. Den känns effektiv, själv klarar jag av mer nu, plus att jag har gått ner i vikt och magen blivit plattare. Den fokuserar främst på magmusklerna, men det finns lite övningar till det mesta. Alldeles lagom längd åxå! Jag kör med den varje vardag.

    Har inte testat nån annan platesdvd och känner inte att jag behöver det heller.

  • janson77

    Jag rekommenderar Tv-shop´s två Pilatesdvd´s, Buns & Thighs och AB´s.

  • minchen

    Tack för träningsvideotipsen!
    Det blev från discshop två pilates o en poweryoga. De hade erbjudandet tre videos för 199. Frågan är nu:

    Var köper jag pilates/yogamatta??

    Så skönt att få igång beach 2007

  • minchen

    *puff puff*

    pilatesmatta i butik hemma eller köpa på nätet?

  • Hobby

    Verkar som att MTV är en favorit, ska prova den. Tack för tipset att ladda hem, skulle aldrig göra det själv förstås...

  • janson77

    Jag köpte matta på Stadium, kostade 400-500, jättebra och knallblå

  • MissGalbadia

    På bland annat www.discshop.se eller www.cdon.com.

    Själv kör jag på två tunna täcken :D funkar hur bra som helst, absolut inte för mjukt, och smärtfritt för ryggen ändå. tänker inte slänga ut så mycket pengar på en matta när det inte behövs :)

  • janson77

    Jag hade överkast och handdukar först, det funkade men jag fick så ont ni höfterna när det var övningar på sidan...

  • Soya

    Vad är det för skillnad på en Pilatesmatta för 500:- och ett vanligt liggunderlag för 50-70

    Det är typ samma material, samma tjocklek..

  • ladymarmelade

    Jag får ont i höfterna när jag gör övningar på sidan på min Pilatesmatta... Ska nog vaddera med en extra filt.
    Är övertygad om att det funkar lika bra med sånt man har hemma!

  • janson77

    Min matta är tjockare än ett vanligt liggunderlag....

  • MissGalbadia

    idanna: Den kostar ju bara dryga hundralappen på DVD... det måste väl ändå vara smidigare för dig att träna framför tv:n än datorn?

    sånt där är nog rätt svårt att hitta bra nedladdning på.

  • mockasin

    Sånt här kanske man kanske inte ska säga högt, men ett tips om man är fattig student (som jag) är att ladda hem en pilates video. Finns alla sorter på piratebay...

  • Susannasot

    Hej alla! Någon som har något bra tips för hemmaträning? Jag har verkligen inte tid att åka till gymmet. Bor 6 mil utanför stan och har inte råd att åka fram och tillbaka hela tiden. Dyrt blir det också. Usch. Fick prova hemmaträning via en kompis som hade träningskonto på www.shapy.se. Någon mer som testat det? Verkar kanon om man har internet hemma. De byter visst pass varje månad eller vad det var. Det bästa för mig vore att träna hemma då jag inte har tid eller råd att fixa gymkort. Det trista med träna hemma med dvd är ju att det blir samma pass om och om igen liksom. Måste komma i form till bröllopet! Kram på er

  • MrsT2011

    Susannasot: Ett tips är att du startar en ny tråd, denna tråd är fyra år gammal! Glad

    Jag gör styrkeövningar hemma med gummiband, funkar bra!

  • Susannasot

    Ojsan hoppsan! Inte så bra på data. Jag testar att starta en ny tråd om träna hemma då. Tack för hjälpen MrsT2011!

Svar på tråden Pilates, kanon träning hemma!!