• janson77

Pilates, kanon träning hemma!!

Ville bara gå in och skriva och rekommendera Pilates träning hemma, man slipper gå iväg till gym, man bara lägger sig på några handdukar/filtar och kör!!

Jag köpte från discshop.se två Pilates dvd, bla en som heter MTV Pilates, och attans va jobbigt det var, och rejäl träningsvärk efteråt.....Man kan köra program på 30 minuter eller 60, man väljer själv.
    Vissa övningar är krångliga till en början, men man får försöka göra så gott det går, iaf nåt liknande

Jag är en sån som avskyr att gå på gym och behöver verkligen gå ner i vikt, detta är kanon!

• Svar på tråden Pilates, kanon träning hemma!!
  • Morticia Adams

Är det någon som testat MTV pilates MIX????
    Skillnad mot MTV pilates?
    Bättre? Sämre?
    Vill veta innan jag beställer!

• janson77

Jag vet inte om det är mix jag har...Dom går igenom mage, höfter, bak, armar....

• Morticia Adams

Hmmm.... Ok. Får helt enkelt köra ole dole doff och testa mig fram! Thanx!

• Rat

Hm.....jag har köpt MTV pilates, inte MIX. Kanske skulle satsat på MIX i stället, vill träna annat än bara magen

• janson77

Jag tror alla dvd man köper är blandat, om det inte bara står mage, lår osv

Det är nog ingen fara, dom går igenom hela kroppen....

• Rat

Jag kör med olika DVD:n från" I Form" nu också. lite lättare att hänga med tycker jag. När jag blivit lite mer vältränad kanske jag kör mer med MTV DVD:n. Har Power yoga, yoga och pilates. Min MTV pilates kör väldigt mycket mage och har ett väldigt högt tempo tycker jag. det är lite svårt att både titta på hur rörelserna ska göras och träna samtidigt men man lär sig bättre och bättre. Det bästa är i alla fall att jag kommit i gång med träning överhuvudtaget. Så mycket lättare när man kan träna hemma. Ser t o m fram emot att träna nu. Jättekul

• MissGalbadia

Var har ni köpt MTV pilates, power yoga & yoga?

• MissGalbadia

och förresten, klarar man dom om man aldrig prövat yoga förut, eller vad rekommenderar ni? pilates har jag tränat förut, men inte yoga. är det stor skillnad?

• desperate housewife

Ska köpa en dvd eller två på en gång!!!!

Svar på tråden Pilates, kanon träning hemma!!