• janson77

Pilates, kanon träning hemma!!

Ville bara gå in och skriva och rekommendera Pilates träning hemma, man slipper gå iväg till gym, man bara lägger sig på några handdukar/filtar och kör!!

Jag köpte från discshop.se två Pilates dvd, bla en som heter MTV Pilates, och attans va jobbigt det var, och rejäl träningsvärk efteråt.....Man kan köra program på 30 minuter eller 60, man väljer själv.
    Vissa övningar är krångliga till en början, men man får försöka göra så gott det går, iaf nåt liknande

Jag är en sån som avskyr att gå på gym och behöver verkligen gå ner i vikt, detta är kanon!

• Svar på tråden Pilates, kanon träning hemma!!
  • demilo

Gillade idén med bootcamp dvd:n, så nu är den beställd. Hoppas att den är så tuff som den utlovat. Behöver lite tuff träning som man kan göra hemma :) återkommer lite senare men ris/ros.

• ladymarmelade

Nu har jag precis kört mitt första pass med Billy Blanks bootcamp. Eftersom det var första gången så körde jag basic training. Och... Det räckte VERKLIGEN!!! Jag hade inte en chans att hänga med på alla moment, både pga oerfarenhet men mest av allt kondition :D

Men fy f*n vad kul det var!!! Rekommenderas till er som gillar att svettas och att slita :)

• demilo

ladymarmelade: oh, vad glad jag blir, längtar tills jag får hem mina dvd´n :)
    Gillar när det är jättejobbigt :)

• ladymarmelade

demilo

Jag tror absolut att du kommer gilla den!
    Jag har redan ont i låren efter alla "squats" och sparkar :D
    Och det fanns inte en chans att jag orkade göra alla magövningar, utan då satt jag bara och tittade på och tyckte synd om dem på DVD:n som plågade sig själva :D Men målet är väl iofs att orka med hela träningspasset...

• janson77

Oh, jag har inte kunnat köra Pilates på flera dagar, känns jobbigt....

• orkideen

var har ni beställt billy bootcamp

• ladymarmelade

orkideen

Hmm.... Jag har gjort en fuling och tankat hem den...

• orkideen

ok då gör jag också det
    varför inte...... man kan inte alltid vara så duktig och ordentlig på allt.
    tack för tipset

• ladymarmelade

orkideen

Håller med dig. Om man kan göra det så varför inte?! Tycker det är väldans smidigt :D

Idag har jag sån sjuk träningsvärk så jag kan knappt gå i trappor :D Ser ut som en gammal tant när jag stapplar omkring på jobbet...
    Så det är definitivt effektivt!

• orkideen

ladymarmelade

för att vara exakt var har du tankat hem den från.Letat lite men inte funnit den....suck hittar den nog tillslut men var sugen på att komma igång NU

Svar på tråden Pilates, kanon träning hemma!!