• ladymarmelade

    Pilates, kanon träning hemma!!

    Minskar man verkligen sina mått genom att köra Pilates?? Trodde att man "bara" blev smidigare i kroppen.
    Jag har en del Pilates filmer hemma som jag inte har börjat med än. Men nu blev jag ju vansinnigt sugen!!! :D
    Ska sätta igång med första dvd:n på måndag!

  • ladymarmelade

    Nu har jag kört mitt första Pilates pass. Provade 20 min workouten. Vissa övningar kändes jättejobbiga medans andra var fullt genomförbara. Tyckte magövningarna var klart jobbigast! :D
    Tänkte köra det 20 min passet varje dag om jag hinner, och hoppas att jag också ser resultat efter några veckor så som ni andra har gjort!

  • ladymarmelade

    En liten fråga bara...
    Ni som har tappat en massa cm i mått, gör ni något annat samtidigt? Jag menar - bantar ni, tränar ni något mer än Pilates eller går ni på någon diet tex?
    Eller funkar det med att bara köra Pilates? För det hade ju varit himla smidigt och bekvämt i så fall :D

  • ladymarmelade

    Hittade något igår som jag tänkte tipsa om. Billy Blanks bootcamp! Jisses, det kan man kalla träningspass. Även om man inte orkar med hela träningspasset (eftersom det är på en timme ca) så kan man ta det i etapper och börja försiktigt.
    Men det ser verkligen skitkul ut!!! Ska köra lite idag tänkte jag :)

  • ladymarmelade

    Ja det låter iofs mycket värre än vad det är :D
    Det är en blandning av aerobic och lite kickboxning kan man nog säga. En hel del träningsmoment med gummiband.
    Jag gillar att plåga mig själv när jag tränar, så jag kommer nog älska det :D :D :D

  • ladymarmelade

    Nu har jag precis kört mitt första pass med Billy Blanks bootcamp. Eftersom det var första gången så körde jag basic training. Och... Det räckte VERKLIGEN!!! Jag hade inte en chans att hänga med på alla moment, både pga oerfarenhet men mest av allt kondition :D

    Men fy f*n vad kul det var!!! Rekommenderas till er som gillar att svettas och att slita :)

  • ladymarmelade

    demilo

    Jag tror absolut att du kommer gilla den!
    Jag har redan ont i låren efter alla "squats" och sparkar :D
    Och det fanns inte en chans att jag orkade göra alla magövningar, utan då satt jag bara och tittade på och tyckte synd om dem på DVD:n som plågade sig själva :D Men målet är väl iofs att orka med hela träningspasset...

  • ladymarmelade

    orkideen

    Hmm.... Jag har gjort en fuling och tankat hem den...

  • ladymarmelade

    orkideen

    Håller med dig. Om man kan göra det så varför inte?! Tycker det är väldans smidigt :D

    Idag har jag sån sjuk träningsvärk så jag kan knappt gå i trappor :D Ser ut som en gammal tant när jag stapplar omkring på jobbet...
    Så det är definitivt effektivt!

  • ladymarmelade

    Vågar man skriva det här?

    Jag är lite paranoid när det gäller nedtankning, inbillar mig att jag ska åka fast om jag ens bara säger det högt :D

  • ladymarmelade

    janson77

    Jo jag vet :D :D :D Risken är väl lika stor som chansen är att man vinner 5 miljoner, så du har nog rätt.
    Hoppas att jag också bara är en liten obetydlig del i mängden.

    Vi använder DC++ för att tanka hem grejer :)

  • ladymarmelade

    Finkan :D :D :D Ja fy fabian, där vill man ju inte sitta.

  • ladymarmelade

    Fiafria?

    Ja hahahaha!!!! Vilken bra tanke :D Något gott måste väl ur ont komma eller vad heter...
    Nu känns tanken plötsligt inte så skrämmande längre, om jag får ta med min bootcamp dvd till finkan :D

  • ladymarmelade

    Plötsligt fick ni det nästan att låta som något...snuskigt :D

  • ladymarmelade

    Nu har jag också inskaffat MTV PIlates, eftersom ni skriver så gott om den här. Blev sååå nyfiken :D
    Och så kan den kanske vara ett bra alternativ till min Billy Blanks bootcamp som jag propagerade för tidigare. Min stackars otränade kropp fick sig en rejäl chock av allt sparkande och boxande :D

  • ladymarmelade

    Jag får ont i höfterna när jag gör övningar på sidan på min Pilatesmatta... Ska nog vaddera med en extra filt.
    Är övertygad om att det funkar lika bra med sånt man har hemma!

Svar på tråden Pilates, kanon träning hemma!!