• Fannys Mamma

uppsalabrudar 2007

nån fler blivandebrud i uppsala 2007?

• Svar på tråden uppsalabrudar 2007
  • Princess Leah

Tack för alla grattulationer!
    Tyvärr så hinner man ju inte vara här innen lika ofta nu som förr....

• to&jo

vi gifter oss den 30 juni 2007. de kändes bra att se lokalen och omgivningen. vi hade med oss våra toastmastrar vilket är bra så de oxå vet hur det ser ut. härlig rymd i taket, bra scen och rummet intill som man kan nyttja till kaffrum och förberedelser. toppen helt enkelt. enda nackdelen är ju om partyt inte alls är redo att tystas kl 01 vilket vi ju måste. men man får väl fortsätta i det tysta då!

• C+H

Vi gifter oss 1 september i Gamla uppsala kyrka. Har börjat kolla lite efter nån lokal. När bokade ni lokal? Har ni lokal nära kyrkan hur gör ni annars?

• Andie

C+H
    Hej hej
    Vi bokade lokal och sen kyrka, men när vi bokade kyrkan fick vi ett annat datum än vi först tänkt så vi bokade om lokalen och det gick bra så vi hade riktigt tur på den fronten. Och vår lokal ligger tvärs över stan... från Vaksalakyrka

• jeli81

C+H
    Vi gifter oss i gamla uppsala kyrka midsommarafton 22 juni och vi har hyrt lokalen som ligger vid vägen där, storgården heter den. Vi ska åka och titta på den på tisdag men den rymmer bra med folk! Och när och bra är det ju så vi slipper fixa något stort att åka i.
    Lycka till!!

• Princess Leah

C+H: vi bokade vår lokal i juli, alltså ett år innan vårt bröllop. Ska man vara i någon lokal eller kyrka, och gifta sig under högsesong så bör man vara ute ca 1-1 1/2 år i för väg.
    Men i september kanske det inte är högsesong... men kolla upp det så fort ni kan så ni får det ni vill ha!

• Princess Leah

Måste förresten berätta att jag klarade körkortet idag! jippi! bra att ha när man har hund, en liten bebis + att det mot våren säkert blir till att fara runt och fixa allt till bröllopet!

• jeli81

Grattis till kortet!! Nu är det bara ut och köra!! :D

• andlin

Princess Leah: Grattis till både barn och körkort!

• Princess Leah

tack,tack! sitter här med lillan på armen så det är lite svårare att skriva...

vi funderar på att avsluta vårt bröllop med ett fyrverkeri, vad tror ni om det...
    kommer man att se dom i slutet av juli kl 00 på natten. det borde man väl...
    kul med nåt annorlunda.

• Halvar

Stämmer in i gratulationerna Princess Leah! Grattis grattis!

Tänkte höra om ni kan tipsa om nån bra och trevlig salong i Uppsala för att göra ansiktbehandling. Vill försöka hinna med två behandlingar innan den stora dagen, så om nån känner till en kunnig och prisvärd salong får ni gärna hojta till.

• Princess Leah

Tack tack Halvar!
    Nja jag har bara varit på ansiktsbehandling en gång... och det var på sysslomansgatan 8. Vet inte vad hon heter men det låg nån två trappor upp tror jag. Hon var jätte mysig den kvinnan!
    Men det finns säkert massor av andra här i stan!

• C+H

Nu har jag bokat Kaplansgården för vår fest. Har nån haft sin fest där? Hur gjorde ni med alkoholen?

Svar på tråden uppsalabrudar 2007