• Fannys Mamma

uppsalabrudar 2007

nån fler blivandebrud i uppsala 2007?

• Svar på tråden uppsalabrudar 2007
  • Halvar

Ärja; jobbar du natt igen? Har nyss kommit hem från en utekväll med min älskade M. Riktigt trevligt, men jag kan ju inte hålla mig från att kika in här på BT en sväng. Börjar bli beroende...
    Vi kommer att skicka inbjudningskort till drygt 70 gäster. Vi har gjort dem själva men det blir betydligt smidigare att låta proffs skriva ut/trycka dem. När det inte kostade så mycket känns det definitivt värt det, istället för att krångla med skrivare och fram- och baksidor. Vi anlitar ett tryckeri i Östersund, men jag har hört av vänner att Ink n´Art i Uppsala är prisvärda om man har ett färdig idé. Ha en fortsatt bra natt! Själv ska jag krypa till kojs. M skakade nyss på huvudet när han såg vad jag gjorde...

• ärja

Halvar

Det är riktigt beroende framkallande med BT. det är ganska mycket väntan på jobbet och då är ju BT perfekr att underhålla sig nätterna igenom.

Ska kolla upp Ink´n art. sov så gott. har ett par timmar kvar.

• jeli81

Hej hej!!
    Vad kul att läsa att det är fler än jag som planerar långt iförväg.
    Vi gifter oss midsommar afton (22/6-07) i Järlåsa Kyrka, vi har även festen där i Järlåsa bygdegård. Vi har planerat någorlunda mycket och jag vill bara fortsätta :D Tiden kommer ju gå sååå fort (hoppas jag)
    Har ni några roliga förslag på festprogram och såna saker så hojta till, behöver många ideér!! :D

• Andie

jeli81
    det finns ganska mycket förslag under rubriken fest... du kan ju kolla där ;)

• fåttettryck

Hej hej.
    Min blivande fästmö blir också brud 2007
    2 juni närmare bestämt. Har också bokat Danmark men inte cateringföretaget än.
    Klänningen hittade vi precis. (Och förlovningen har vi inte kommit till än...)

Princess Leah, jag hörde inte direkt från danmarksfolket att man får hålla på till 01.00 men läste någon annanstans här på BT. Är det alltså för att de bor ovanför? M.a.o. är de ovanför när man har festen?

• Princess Leah

ärja: Lena på taket är inte speciellt dyr! Gå in på www.lenapataket.se så ser du priser på allt. Vi har jämfört en hel del priser på cateringar i uppsala, men tog lena på taket för att de passade bra. Andra bra med ungefär samma priser är "kingstreet" på dragarbrunnsg. Och café Linné i Bergsbrunna.

Jeli81: Kommer ni också ha Lars-ove sjöstedt som präst? Hehe Han e så bra tycker vi!

fåttettryck: Jo Det är de som bor ovanför som ansvarar för Danmarks bygdegård. Det är de som har nyckeln och visar er runt när ni kommer.
    De är supertrevliga! De sa att musiken skulle stängas av kl 01.00 men om man hade lite gäster kvar nån timme till var inte det hela världen!
    Eftersom de bor där så är de hemma om de inte är på semester eller nåt annat. Men de sa att de bara tyckte det var kul med lite liv. Tydligen inte så lyhört...

För er som håller på att fixa och planera att göra egna inbjudningar mm, gå till collection på vaksalagatan i uppsala. Den tjejen är superduktig och har jätte mycket exempel i olika pärmar. Där finns även material. Vet inte om man kan lämna in för upptryckning, men jag tror det.

• jeli81

Prinsessan Leah, nu blir jag ju orolig när du skriver så där ;D Jag vet inte vem vi kommer ha än, han har inte ringt oss än..

Tack för alla förslag!!

• Andie

Princess Leah
    Tack för tipset om collection. Jag ska kolla upp den affären!

• Haapala

Hej Hej alla Uppsalabrudar 2007!
    Jag vände mig till Collection när jag skulle göra mina inbjudningskort (gifter mig dock 14 oktober 2006) och fick mycket hjälp där. Nu visste jag ungefär hur jag ville att dom skulle se ut men hon var mycket hjälpsam. Sedan ska vi ha festen på Lena på Taket och även dom har varit mycket hjälpsamma. Priset för 2 rätters inkl. brudskål med tilltugg samt kaffe/bröllopstårta (dom har konditor där) + snaps/vin/öl/avec blir 495 kr/person. Då ingår dessutom personal/dukning samt rosor på borden i valfri färg. Tycker det är kanonpriser. Samt att jag har lagt stor vikt på att slippa göra så mycket själv. Mamma och jag åker dit kvällen innan då dom redan har dukat upp och lägger dit festprogram/placeringskort samt lägger dit den dekoration som vi ska ha. Sedan behöver vi förhoppningsvis inte tänka på den biten mer. Jo det bästa av allt dom städar ju också dagen efter! Varken vi själva eller våra nära och kära behöver bry sig om det. Det som är en nackdel är ju den tråkiga omgivningen så Lena på Taket är inget strålande alternativ för ett sommarbröllop men använd dom gärna om ni ska ha catering.

Svar på tråden uppsalabrudar 2007