• Fannys Mamma

uppsalabrudar 2007

nån fler blivandebrud i uppsala 2007?

• Svar på tråden uppsalabrudar 2007
  • niky40

tja! Vi ska gifta oss 25/8 07 och har bokat Helga Trefaldighet, Brunnspaviljongen och prästen. Klänningen är på gång. Sen tar jag nog det lugnt ett tag. Det är ju långt kvar...

• LissAnna

Princess Leah

ska också gifta mig i Danmarks kyrka och ha fest i bygdegården! :) Fast den 16/6 -07.
    Men hyr ni porslin från catering? Trodde det fanns att låna i bygdegården, men jag kanske har missuppfattat det... aja.
    Vad får ni betala för cateringen? Med personal?

• Vinterbrud-07

Vad alla har kommit igång med sin planering! Men som du, Princess Leah skriver, man är olika som person. Jag har alltid varit lat vad gäller planering och om ingen pressar mig så får jag inte ändan ur vagen...eller hur man nu än säger :)

Jag har en liten fundering...som jag tänkt och tänkt på. Har ni hunnit tänka på hur ni ska göra med fotograferingen? Ska ni ta kort före vigsel eller efter? Själv skulle jag vilja efter, men eftersom jag ska gifta mig i januari finns det ju risk att det är mörkt efter vigseln och då är min fundering om det är möjligt att ta kort utomhus...

Ni får ursäkta om jag skriver kontigt eller osammanhängande, men det är så att jag är oerhört trött men kan inte sova...försöker vända tillbaka på dygnet efter 5 nätter arbete :(

• sahlena

Jag vill fota mig efter, eftersom min blivande inte får se mig förräns inne i kyrkan.

• Andie

hej alla uppsala brudar ´07
    här är en till förhoppningsvis!

vi har börjat planera en hel del faktiskt.
    Men det är så här att min vännina som är fotograf har blivit sur på mig av olika anldningar antar jag och nu känns det som att jag inte vill fråga henne om hon kan göra det mot betalning!
    Så min fråga är om någon av er vet någon billig och bra fotograf i uppsala med omnejd??

• Princess Leah

Sahlena: Oj! Du har nästan kommit längre i planeringen än oss... men visst e det skönt att ha koll på läget!

• Princess Leah

Liss-anna: Jo visst har de porslin i Danmarks bygdegård. Har ni inte varit dit ock kollat så tycker jag att ni ska göra det! Bara att be om en liten titt...
    Vi tycker lokalen är jättefin! Högt i tak (taket är målat ungefär som i kyrkan), det finns scen (men ingen bra stereo tror jag)fast vi ska ha band och då har ju dom med sig ljudanläggning mm. Sen är det uppdelat i tambur, kök, liten sal där man kan ha mat om man har buffé tex, och sedan stora salen med scenen där man kan duka och sedan ha dans.
    Vi caterar porslinet för det som fanns i lokalen tyckte inte vi var så fint... urtvättat liksom och vita tallrikar med brun logga på... inte riktigt vårt färgtema... om man får vara petig!
    Men som sagt åk och kolla så får ni avgöra själva. De som visar lokalen bor ju uppepå lokalen i samma hus... men de var supertrevliga och sa att man kunde festa och ha på musik fram till åtminstone 01.00.

• Princess Leah

Vinterbrud 07: Tror nog att fotografen kommer rekomendera att ni tar fotona före vigseln, åtminstone om ni ska fota utomhus! De är ju så beroende av ljuset. men det är ju bara att ringa runt och fråga.

• Princess Leah

Liss-anna: Glömde adressen till cateringen. Där kan du kolla priser på porslin, personal, mat och utkörning.
    www.lenapataket.se

• emsalie

13:e januari, otursdatum eller ej, sker det. Skuttunge kyrka är bokad och lokal bredvid också. Nervöst, tiden går så fort!

Svar på tråden uppsalabrudar 2007