• Fannys Mamma

uppsalabrudar 2007

nån fler blivandebrud i uppsala 2007?

• Svar på tråden uppsalabrudar 2007
  • Andie

Detta är nog antagligen inte relevant i denna tråd men jag vill så gärna berätta att idag kom våra ljus som vi ska ha till dukningen! Och jag är såååååååå glad.:o :D

• jeli81

Vad skoj Andie!! Det kommer bli kanoners!!

• Princess Leah

Hej på er alla blivande brudpar!
    I den här tråden var det dött...
    Har ni planerat nåt mer?
    Själv sitter jag och kollar tips på blommor. Finns så mycket! Antingen blir det nog lite lantligt med rosa pioner eller så blir det lite moderntklassiskt med trollhassel och kallor. (tror jag i alla fall).
    Har ni nåt speciellt tema på ert bröllop?

• sahlena

Hej hopp!
    Jag var till Vittinge i går. Har två klänningar att välja mellan där.
    Var till Gävle förra veckan men hade fel smakråd med så jag blev lite anti...
    Ska till Norrtälje den 16:e, till Ingvors, så vi får se om jag hittar nåt där. lär väl ta en repa i u-a oxå nån helg. Det var rapport från mig.

• Princess Leah

Sahlena: Vittinge? Menar du det som ligger ut mot Sala?! Finns det bröllopsbutik där? Eller vart? NYFIKEN!
    Har också varit till gävle på "klädpiraten" Helt ok, bra priser... men den klänningen jag helst vill ha finns i stockholm på GARAMAJ för 15000!
    Lite dyrt kanske?!

• zooran

Gifter oss 13/1 -07, Rasbo kyrka. Fest på VG nation.
    Mycket längre än så har vi nog inte kommit i planeringen - men det finns många lösa å roliga trådar att dra i!! :)

Spännande det här, och Uppsala rockar!!

• jeli81

Halloj brudar! Planering tycker jag det blir hela tiden :D
    Jag har köpt bröllopstidningen (bröllopsmagasinet)och i den fanns det med en katalog med inbjudningskort och massa annat, så nu är det bestämt vilka kort det blir och vilka servetter å så. Tidningen var dyr 69kr men det var det värt!

• Andie

jeli81 :
    Ska ni köpa era kort och servetter och grejjer. Kommer inte det att bli väldigt dyrt? Men det är ju tur att du gillar tidningen. Du kan få låna förra nummret av mig. ;)

• jeli81

Andie:
    Det tackar jag inte nej till!! :D
    Jo det blir ju lite pengar på det, men mina föräldrar betalar hyran för bygdegården samt maten så då känner vi att vi kan unna oss lite, vi satt och räknade på det igår och det kommer kosta strax över 1300 för kort till 75 pers, servetter (100 av kaffe och mat) Samt ris, som vi köper. Det är sånt bra ris som smälter vid regn och går sönder i småbitar så det är inte farligt för fåglar å så. Så då tyckte vi att vi kunde stå för det. Känner jag mor min rätt så kommer jag säkert bara betala för inbjudningskorten och riset. Sen kommer säkerligen A:s päron hjälpa till, men vi har börjat spara nu så det ska nog lösa sig :D

• Andie

jeli81
    Ja men då är det ju soft. Själv ska vi pyssla ihop korten men det är av två anledningar först får vi ner alla 100+ kort till under 300 spänn (exlusiver porto)och sen så får jag pyssla :D
    Funderar dock på att köpa sånt där ris även fast det bara är en myt att det skulle vara farligt för fåglarna. Detta har jag fått lära mig här på BT.
    Men om du ska ha ris ska du ha origanza påsar oxå?

Svar på tråden uppsalabrudar 2007