• Stefans fästmö

    Göteborg (med omnejd) 2007 tråd 2!

    Såg att vår första tråd vad nedstängd... Hoppas alla hittar hit!

  • Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2007 tråd 2!
  • HarElis

    hej hopp kommer med ett litet inlägg ja delade rum med min syster tills ja va 13 å hon va 16 fungerade alldeles utmärkt tror det är bra för barnen å dela rum man får närmare band då... i alla fall min syn på det ;)

  • Stefans fästmö

    HarElis

    Ok, vad bra! Om vi får en trea kan vi ju ha den länge isåfall... ;)

    Åh nu blir jag så sugen på
    1. titta på lägenhet!
    2. skaffa barn!!! Det liksom suger i mig när jag ser söta barn på stan... Men vill så gärna jobba lite först!! Gaah, dessa beslut! ;)

  • helmina

    Tror också att det är bra för barnen att dela rum. Respektera varandra osv. Visst det kan ju bli lite jobbigt när de är lite större och har hemma egna kompisar eller (huga) pojkvänner ;) Dessutom beror det nog oxå mycket hur de är som personer. Två tjejer är kanske lättare än två av olika kön, men jag vet inte.
    Det var M som tyckte att våra barn skulle ha varsit rum så då får han oxå fixa det då :D eftersom jag tyckte att de gott kunde dela iaf så länge dom inte går i skolan...

    Hoppas att du blir lite klokare ;) :D

  • Jädissen

    Stefans fästmö

    Kan tillägga att jag och min bror delade rum tills jag blev 13 (han var 10 då) och fram tills dess var det inga problem....men som nybliven tonåring och med alla dess bekymmer så gick det inte längre..

  • Stefans fästmö

    Tack för era synpunkter!! Jättebra att höra åsikter om sånt här... Jag pratade med en kompis i telefon i två timmar (!) igår, o hon sa bland annat att jag kanske inte ska planera så långt fram, vi vet ju inte om vi verkligen får barn redan om tre år, utan kanske ska gå på vad vi behöver nu... Dvs behöver vi verkligen en trea nu? Om inte kanske vi ska nöja oss med en tvåa nu, o byta till större när vi behöver det... Och vem vet, vi kanske kan köpa hus redan om tre-fyra år! Tror hon har en bra poäng i det, men samtidigt har jag så lätt för att gå flera steg framåt i tanken o planera långt fram...

  • helmina

    Jo hon har ju helt rätt. Byter ni inte upp er för dyrt så kanske ni kan lägga undan de pengar som egentligen skulle gått till trean och på så sätt skrapa ihop till kontantinsatsen på huset lite lättare... :)

  • Vi två -07

    Jag vill också vara med...

    Vad långt alla har kommit i sina planeringar. Mannen friade "på riktigt" i torsdags (har varit förlovade i 3 år) och bröllop blir maj-juni nästa år. Har inte bestämt datum än.

  • Stefans fästmö

    helmina mfl

    Jo precis... Fast vi har pratat mer om det o försöker nog få en trea ändå, det vore skönt med lite mer plats, ett extra rum för datorn o så... Ska prata med bostadsbolaget i veckan.

  • Stefans fästmö

    Igår var vi förresten på Hotell Halland i Kungsbacka o kollade, matsalen var fin men tar bara 60 pers, o konferenslokalen var inte så rolig... Ska prata med hotellchefen, de ska bygga om matsalen så jag ska kolla hur många den kommer ta sen. Annars kör vi nog på hembygdsgården, o försöker få catering från ett företag som även kan diska, städa dagen efter o så. Det blir smidigare än att ha ett företag för varje grej...

  • Stefans fästmö

    vi två 07

    Välkommen! Vi har mest planerat o tänkt, inte verkligen fixat så mycket än... Men på onsdag ska jag o en kompis göra prov-ex av inbjudningskorten! :)

  • helmina

    Nu har jag beställt papper till våra inbjudnignskort... Importeras från USA så det dröjer ett tag innan jag får dem men jag hinner/ känner inte för att göra så mycket nu under 'semstern' i alla fall.

    Stefans fästmö
    lycka till med korten :)

    vi två 07

    Välkommen här också ;)

  • Stefans fästmö

    oj, importerar du papper från USA? Är det nåt speciellt eller? Det ska bli så kul att göra provkort imorn!! Har en lista på vilka affärer vi ska gå till, blir några stycken... :D

  • helmina

    Nä det låter värre än vad det är :) men alla Bazzills papper köper ju affärerna in ifrån USA, och just den färgen som jag hade sett ut hade inte min leverantör i lager så hon skulle beställa mer så då tar det ett tag...

  • helmina

    HarElis
    Om du sett tidigare att jag beställt papper så är det ifrån pappersbiten i Alingsås... Hon hade tydligen inte någon affär där men om man kommer överens med henne så kunde man få komma hem o hämta beställningen = ingen fraktkostnad... Hon hade sina papper lite överallt i huset sa hon :D Adress: www.pappersbiten.se

  • Stefans fästmö

    Bidde inga kort idag... Min kompis har åkt på en dunderförkylning o ligger nerbäddad, stackarn! Och jag som hade velat göra provkort!! :(
    Jaja, det kommer fler dagar! Var istället nere en sväng på Lärjeåns trädgårdar med m2b, fikade o tittade på växterna. :)

    Jag pratade med ett till cateringställe idag, det lät bra o bra priser, hon skulle skicka ett menyförslag. Spännande! Ska ringa en till ikväll.

  • princess_edition

    stefans fästmö: om ni fortfarande har planer på att söka er ut till angered, kan jag rekommendera att inte söka lägenhet direkt vid angered centrum utan hellre i någon av lövgärdet, rannebergen eller gårdsten. lite trevligare omgivning där.

  • Stefans fästmö

    princess

    Vi bor i Lövgärdet nu, visst är här jättefin natur! Men vi vill gärna komma närmare Göteborg, därför tänker vi oss till Angered C...

    Vi skulle gå till Poseidon häromdan o prata med dem, men då har de stängt i 3 veckor! :( Jaja, vi får vänta, egentligen är det ju ingen sån panik... Men vi är rätt säkra på att vi vill bo i Angered C nu, helst en 3a med uteplats, men minst en stor 2a med balkong... :)

  • Stefans fästmö

    På tal om barn... Vi träffade några av våra bästa vänner igår och de berättade att de har slutat med p-piller för att försöka få barn! Jättekul för dem förstås, men jag börjar direkt tänka på hur det ska gå med vårt bröllop - de ska nämligen vara tostmasterpar! Om hon redan fått barn är det ju ok, och även om hon är gravid - men tänk om barnet kommer typ en vecka innan, eller om det är dags när som helst vid bröllopet! Då lär de ju inte ha så mycket tid o energi att lägga på vårt bröllop - helt förståeligt... Hmm, jag får helt enkelt hoppas på att hon antingen blir gravid direkt så att barne hinner födas innan, eller att hon inte blir det förrän i början av nästa år! :)

Svar på tråden Göteborg (med omnejd) 2007 tråd 2!