• 2006-06-10

Ni som gift er - vad hade ni gjort annorlunda, ge gärna tips och råd!

Hej!

Det finns en lång tråd här på BT om detta ämne som jag lusläste med antennerna ute. Nu tycker jag att det är hög tid att starta en ny, för att få fler goda råd och tänk-på från er nygifta, eller inte....

Stort tack på förhand,
    Bridezillan ;)

• Svar på tråden Ni som gift er - vad hade ni gjort annorlunda, ge gärna tips och råd!
  • Brud -05?

-Gör bröllopet precis som ni vill ha det. Vi ville ha barnfritt och borgerligt, fast man fick höra en del om både det ena och det andra. Men gör som ni vill!
    Man kan alltid lyssna på bra råd, men lyssna ändå i slutändan på er själva.

-Låt människor runt omkring er hjälpa er med saker, så ni slipper stressa er för mycket.

- Ha en bra toastmadame!

- Bjud bara dem ni vill bjuda.

- Ha många som tar foton.

- Filma bröllopet om möjligt.

- Går något fel, se till att någon annan tar hand om det tex värdparet.

- Ta ledigt kvällen innan om ni kan och mys tex med era resp. tjej-/killkompisar.

- Ta en stund bara för er själv på bröllopet, smyg iväg en kort stund och bara njut av varandras sällskap som nygifta.

- Och sist men inte minst, se till att njuta av ER stora dag. Den tar slut väldigt fort.

• 76Brud

Emeliez

Oj, hade helt missat den här tråden.

Tack för komplimangen!

Vi hade 83 gäster och jag är rädd att bröllopet med ALLT inkluderat (kläder, resa, ringar mm, mm) gick på drygt 200 000. Vi har inte brytt oss om att räkna närmare på det. Kan även tillägga att vi inte snålat på kvalité och detaljer vilket vi kunde sparat MASSOR av pengar på. Dessutom har vi knappt lagt ner tid på att jämföra priser vilket man ytterligare kan tjäna massor på. Vi hade en initial budget på 80 000 som sedan utökades varteftersom...! Helt galet!

Tack, tack igen!

• Nillapilla

76Brud - Jättefin hemsida och fantastiska bilder! NI verkar haft en kanondag! Blev väldigt förtjust i din klänning. Vad är det för någon?

• Lucia05

Diggar denna tråden skarpt! :p

• 76Brud

Nillapilla

Tack, det var en fantastisk dag!! Vi kunde inte blivit mer nöjda!

Det är en Maggie Sottero och modell Dorian.

• 2006-06-10

Några fler nygifta damer eller herrar som vill dela med sig av sina erfarenheter och eventuellt tipsa oss smått hysteriska blivande om sådant man bör och inte?

• Amazonas

Jag är fortfarande ogift... Men jag vet att min syster nog skulle ha velat ha fler foton på förberedelserna och gästerna.

Att ha en laptop på plats med möjlighet för gästerna att spara över sina digitala bilder mot slutet av kvällen kan också vara en god idé. Annars går man nog miste om en hel del bra foton.

• HHJ

Hej alla blivande brudar! Jag är jätteavundsjuk på er, för ni har verkligen en helt underbar dag framför er att se fram emot!

Vårt bröllop var den 7:e januari och det är den mest fantastiska dagen i mitt liv. Allt gick verkligen jättebra och det var så lyckat allting. Här kommer lite tips från mig.

Vi la ner jättemycket jobb på bordsplaceringen och det var verkligen uppskattat. Alla fick sitta brevid någon som de hade gemensamma intressen med och som de skulle tycka var intressant. Vi satte oss in i varje gästs situation och tänkte noggrannt på vilka de hade runt omkring sig, att det skulle bli lagom mycket party på borden, någon pratsam brevid en lite blygare person etc. Sen struntade vi också i etikettsregler och placerade gästerna så som vi trodde att man skulle trivas och alla har sagt att de hade såå trevligt vid borden, vilket ju var meningen.

Ett annat tips är det här med foton, som så många andra har sagt också. Vi hade en fotograf som tog helfigurskort på alla gästerna i par direkt de anlände till festlokalen. Det blev jättefina bilder på allihop. Det har även gästerna själva tyckt varit roligt att få kopior på sig själva. Bilderna satte vi sedan in i gästboken tillsammans med hälsningen från dem. Jättekul att ha!

Sen håller jag dock INTE med om det här med smekmånad som jag vet många tycker. Vi åkte en weekend helgen efter bröllopet och det hade varit bättre vi stannade hemma och sparat de pengarna. Det hade varit så mycket under en lång tid och vi var så trötta efter såå många veckors planerande, bröllopet, julfirande, nyårsfirande, svensexa, möhippa och allt möjligt, att det enda vi ville just då var att vara hemma och slappna av själva tillsammans med god mat, vin och varandras sällskap. Nu däremot, några månader senare, skulle jag uppskatta en resa och ta med bröllopskorten att titta på!

Lycka till nu alla brudar!

• Snickan

Vi bokade två nätter på hotell efter bröllopet så att vi fick bara vara vi och ta in alla intryck.

Vi åkte sedan till Thailand 3 månader senare och det var också en kanon grej. Det kan lätt bli lite "tomt" när bröllopet är över, det har ju varit en stor del i ens vardag, nu hade vi fortfarande något kvar att se fram emot.

Bilder från bröllopet kan Ni se på web.telia.com/~u30225515/

• FamiljenLind

Snickan
    Du var verkligen kanonfin på din dag!
    Tyckte allt att jag kände igen dig från gymnasietiden
    Åsså i Lerums kyrka. Drömde alltid att jag skulle gifta mig där...

• Snickan

FamiljenLind, tack så mycket! Nu måste jag ju få veta vem du är!

• Lucia05

__________Puffar__________

• Ms N

mer mer! men ju mer jag läser ju mer nojig blir jag oxå.

• 7804

Suverän tråd! Skriver ner alla tipsen här..

Svar på tråden Ni som gift er - vad hade ni gjort annorlunda, ge gärna tips och råd!