• 2006-06-10

Ni som gift er - vad hade ni gjort annorlunda, ge gärna tips och råd!

Hej!

Det finns en lång tråd här på BT om detta ämne som jag lusläste med antennerna ute. Nu tycker jag att det är hög tid att starta en ny, för att få fler goda råd och tänk-på från er nygifta, eller inte....

Stort tack på förhand,
    Bridezillan ;)

• Svar på tråden Ni som gift er - vad hade ni gjort annorlunda, ge gärna tips och råd!
  • Lojna

Kan bara instämma i detta med foton. Nu hade vi världens bästa fotograf som såg till att det finns bilder på alla gäster, och att vi har släkt- och kompisbilder. Jättebra!

Skulle velat haft lite mer tid för påklädning, nu blev det lite hafsigt, kändes det som! Glömde även bättra på sminket under kvällen, det hade kanske behövts (men mest jag som ser...).

Ha en bra toastmaster!! Vi hade den bästa som går att få. Lämnade över hela festen i hans händer, och var inte orolig en sekund!

Ha kul, tänk inte på detaljer, NJUT!! :D

• Lyckliga_jag

*Puffar*
    Mera tips och råd! ;)

• JAS

- Snåla inte på maten! Utan bjud då hellre färre gäster så att maten räcker att ta om av. Om ni endast bjuder 1 gång se då till att varmrätten inte är för snålt tilltagen. Tja det gäller all förtäring under dagen!
    - Tänk också på de gäster som inte dricker alkohol. Systemet har mycket att erbjuda där. För min egen del ryser jag vid blotta tanken på att få juice eller dricka som alkoholfritt...
    - Sist men inte minst NJUUUT av dagen! För den går alldeles för fort, men blir med bra planering och rätt folk på rätt plats ett alldeles underbart minne att bevara

• 2006-06-10

Tack snälla för alla råd och tips!

*puffar ändå*

• Nygift stockholmska

Den fantastiska bröllopsdagen tar slut alldeles för fort, se därför till att åka på bröllopsresa direkt efteråt så att ni för behålla stämningen, lyckoruset! Vi hade "bara" bröllopsnatten, resa får vänta, men hade jag fått göra om det så hade jag planerat in resan på direkten! I övrigt är vi supernöjda med bröllopet!

• brud nyår05

Det vi ångrar är att vi inte anlitade en fotograf. En kompis fotografterade oss och det blev bra, men riktiga bröllopsfoton på atelje hade varit bättre. Alla har tittat i kameran samtidigt osv osv. Mitt hetaste tips, anlita ett proffs vad det än kostar!!

En sak till som vi ångrar är att ingen filmade talen under middagen

• brud nyår05

Oj ooj en sak till, efteråt hade det varit kul om alla gäster blivit fotograferade när de kom till festen, men det missade vi också

Som andra ha sagt NJUT!! dagen går TOKFORT!!

•  inte min tur än-fast nu är det min tur

Flera tips?

• 2006-06-10

Några fler gifta damer eller herrar som vill dela med sig av sina tips och do-nots?

;)

Svar på tråden Ni som gift er - vad hade ni gjort annorlunda, ge gärna tips och råd!