jag skulle ha delegerat både mer & mindre! och sett till att alla som skulle "hjälpa till" faktiskt visste exakt vad de skulle göra. tex min far som skulle köra plutten till studiofotografen, men åkte till fel ställe & blev 30 min sen, vilket orsakade småkaos i två timmar...
jag skulle ha avsatt ännu mer tid till fotograferingen - som tog extra tid då jag hela tiden blev tårögd (vissa kvinnor kan gråta offentligt. inte jag) jag skulle också ha haft en backup-plats för utomhusfotograferingen, närmare kyrkan - som det var åkte vi tvärs över stan, och fotografen bröt nog mot alla möjliga trafikregler.
jag skulle ha varit tydligare mot gästerna varför det var viktigt för oss att veta om de inte kunde närvara - slarv på den punkten kostade oss 2000 kr (hade blivit mer om vi inte haft så bra festlokal)
jag skulle ha lagt ut på någon att ordna "allergidessert" när konditorit inte kände sig kapabla (nu blev vi stressade och glömde ordna det, pinsamt värre)
jag skulle ha ordnat något dagen efter så att vi fick mer tid att umgås med våra långväga gäster, och kanske även grannar et c.
jag skulle också ha varit lite mer självisk med inbjudningarna, dvs tänkt mindre på vad icke inbjudna släktingar skulle säga och mer på vilka vi skulle sakna (fast detta är det vi misslyckats minst med känns det som)
det jag absolut INTE skulle ändra på var följande:
fotograferingen. här satsade vi ordentligt, först i studio och sedan genom en medföljande fotograf hela dagen (9:15 till ca 21) - det är underbart att se alla bilderna nu efteråt...
maten. vi valde en lite speciell meny, som funkade suveränt. bland annat var det mkt uppskattat med varm soppa till förrätt iom att det var minusgrader ute.
festlokalen. en dyrare variant, men där vare sig vi eller släkt & vänner behövde göra något annat än att roa oss.
ringarna. vi letade länge tills vi hittade ringar som kändes klockrena, och inte "standard"...
vi valde att bjuda även vänner vi inte känt så länge, eller inte träffar så ofta, vilket förhöjde dagen rejält.