Det jag är mest nöjd med med vårt bröllop är att vi lyckades pussla ihop de bitar som var viktigast för oss, JUST DÅ. Hade vi varit barnlösa hade vi nog velat ha en dunderskiva med massor av dans in på sena natten, men i och med att vårt barn då var så litet är jag väldigt nöjd med att vi valde bort det. Det hade stressat oss för mycket, med amning, sovning, barnvakteri osv. Och jag hade aldrig orkat planera ett stort bröllop då. En del kanske skulle ha väntat ett tag med bröllop av den anledningen, men jag är väldigt glad att vi valde att gifta oss JUST DÅ, för det betydde att en del personer kunde vara med, som inte längre kan det på grund av sjukdom och ålderdom. Jag är också mycket nöjd med att vi, när vi beslutade oss för att ha med barn, valde att anpassa ALLA tider efter barnen, så det blev ett tidigt förmiddagsbröllop, så att buffén kunde serveras deras bästa tid, vid tolv. Visserligen innebar det att jag fick gå upp klockan fem för att bli sminkad, och fick anlita en tjej som kom hem till oss istället för att gå på salong, men det var det värt framför att ha gnälliga, hungriga ungar med på bröllop och mottagning.
Jag var också glad över att sonen sov hos mina föräldrar natten INNAN bröllopet, så vi var ordentligt utvilade när det var dags. Jag lovar att annars hade sonens stressradar uppfattat min nervositetsnivå och tjutit hela natten.
Att vi har bra foton kommer på mammas konto, som envisades med att anlita en riktig fotograf. Det var bra.
Miss? Att småsnåla på bröllopsresan, och ta ett billigt rum. Ett par tusenlappar till hade fixat ett betydligt bekvämare boende. Och det kan vara bra att bestämma sig lite mer än en månad i förväg, skiftjobbare kan ha svårt att byta bort sina arbetspass.