• Blivande Fru!

Brudar i Juli 2006 växjö

Finns ni?
    är det några som gifter sig i växjö med omnejd då.
    Skulle vara kul , vart/vilka salonger, butiker osv ni ska anlita eller om ni har bra ideer rekommendationer?

• Svar på tråden Brudar i Juli 2006 växjö
  • friedchen

Stinen: När gifter du dig?

• stinen

fridchen:
    3:e juni, pingstafton

• stinen

Ha en bra alla hjärtans dag idag!
    min sambo är på kickoff med jobbet över natten, så jag är lite ensam.
    I veckan ska vi sätta oss med inbjudningarna, så vi får iväg dem nu.

• stinen

ni som har koll på sthlm! ska man kolla in ngn särskillt bröllopsställe när man är på besök i storstan?

• Too Be  gift nu

Hej !
    Jag ska inte gifta mig i Juli, men i Maj :)

Vi kommer dock inte att gifta oss här hemma i Växjö, utan åker till Las Vegas och gifter oss i Valley of Fire.

Vi ska sedan ha fest för släkt och vänner här hemma i Juni.

Klänning, Tiara & hårnålar och skor är köpta och lokalen för festen är hyrd.
    Sedan har jag köpt lite småsaker som album(our wedding), lite pynt till festen, smycken och beställt ringar.

Allt rörande bröllopet sköts av min weddingcoordinator i Las Vegas.

Kul att hitta andra Växjöbrudar här :)

• friedchen

TooBe: Vad läckert med Las Vegas! VI har alltid sagt att vi ska gifta oss i LA. Nu blir det inte riktigt så. Vi får göra det när vi firar typ silverbröllop. Ett förnyande av löftena. Läckert!

• Växjöbrud2006

friedchen -
    har ni skickat ut era inbjudningar än?
    vi hade tänkt få ut dem i början på februari, men det har hänt saker som försenat saker och ting....

börjar få lite panik över saker och ting! det är bara 4 månader, 3 veckor och 3 dagar kvar! (vi har en countdown-grej på vår hemsidan - därför vet jag exakt!)

• Too Be  gift nu

friedchen

Ja, det ska bli jättekul !
    Det kommer dock inte vara nån Elvis med:)

• friedchen

Växjöbrud2006: Japp, inbjudningarna (som jag gjorde själv) är klara och postade. Kommer förmodligen komplettera med ett par till, så jag misstänker att det blir bortåt en 50 frimärken.
    Har redan fått respons. Jag som var halvnöjd med korten har bara fått beröm.

I förrgår frågade vi vår toastmaster. Var rädd att han skulle tacka nej pga. en massa omständigheter. Men han var orerhört glad och hedrad och ville gärna ställa upp!
    Man blir så tokglad!

• friedchen

TooBe: ...Elvis är lite kult. Det kommer nog vi att ha.

• Too Be  gift nu

friedchen
    Ja, Elvis är ju alltid ELVIS - men det får nog bli om vi förnyar våra löften också :)
    Jag har däremot alltid velat gifta mig utomhus och Valley of Fire verkar vara jättefint i solnedgången !!

Är det någon här som kan rekomendera någon bra catering ?
    Det är den biten som är kvar för oss.

Iofs så är inte inbjudningarna beställda än, men dom har jag klara i huvudet :)

• Anna ska bli brud

Jippy
    Nu är det bestämt. Det blir Öjaby kyrka den 29 Juli.
    Tror ni att det är panik att fixa brudklänning? Jag hade tänkt gå ner några hekto innan bröllopet. Jag funderar på att hyra en klänning, men med min längd kanske det blir svårt (184). Är det någon som vet vad en klänning kostar att hyra/köpa?

• Too Be  gift nu

Anna ska bli brud

Grattis !
    Där ska min blivande svåger och hans flickvän gifta sig i oktober :)

Jag ska gifta mig i Maj och köpte min brudklänning i januari på Idéskrädderiet.

Det gör inget om jag går ner några kilon då jag ska in dit på provning ca 1,5 vecka innan bröllopet och då syr hon in den efter mina mått.

Min klänning kostade 5100kr, men det fanns i en massa olika prisklasser.

Jag skulle egentligen bara in och prova lite olika modeller och fastnade totalt för den 1:a klänningen jag provade. Prövade ett gäng till, men det slutade med att jag hade lagt handpenning på klänning nr.1 innan jag gick :)

Jag skulle nog gå och kika lite på utbudet i alla fall.
    Min klänning var tex den sista av den sorten som fanns och ska man beställa hem någon så kan det ta lång tid för klänningen att komma.
    Lycka till !

• friedchen

Jag bokade min klänning igår. Den kostade alldeles för mycket, men jag kände ändå att det var värt det. Har gått och suktat ända sen i början på januari, och har jämfört alla andra klänningar med den. Då måste det ju vara rätt.

För tillfället håller jag på att lägga klickgolv i sovrummet. Känner att mina "frökenfingrar" inte är van vid sådant kroppsarbete. Tur att det finns handcreme.

• stinen

kul med klänningarna tjejer, min blev dyrare än jag tänkt, men är ändå billig 4000, den hade varit uthyrd en gång och var därför prissänkt. min kompis skulle annars sytt till mig det hade kostat mig ca 1000, men det var ändå bara materialkostnaden.

Svar på tråden Brudar i Juli 2006 växjö