• Blivande Fru!

Brudar i Juli 2006 växjö

Finns ni?
    är det några som gifter sig i växjö med omnejd då.
    Skulle vara kul , vart/vilka salonger, butiker osv ni ska anlita eller om ni har bra ideer rekommendationer?

• Svar på tråden Brudar i Juli 2006 växjö
  • Blivande Fru!

Hej fröken J:
    Ni kan ju ha bröllopsnatten på slottet, det ska vi
    Jag kan inte komma på något bättre i Växjö, hotellen här är tråkiga och inte ett dyft romantiska av sitt slag, priserna i snitt ligger på ca 800kr för ett dubbelrum,(hotell Statt, RoyalCorner, Kardinal och teaterparken) slottet tar 1300kr för bröllopssviten, sedan har dem ett poppis rum i tornet också som man kan välja som brudpar.

Musik har jag bokat mirjaqee.com/
    annars finns en sida som heter www.alltinoje.se/ som är lite rockigare.

friedchen:
    Om barnet är ca 2månader är det ju ingen större fara, de sover mest ändå.
    Tycker att när de är över 1år som de tar mer plats.
    Jag köpte färdigvikta beiga inbjudningskort på Timarii, som jag sedan har stämplat med guldhjärtan på framsidan, nu ska jag bara hitta ett guldpapper och skriva ut texten på och klistra in, sista touchen blir ett sidenband runt kortet.

På tal om secret box bilder i Växjö har jag hittat en tjej som tar ca1900kr+sminkning.

• friedchen

Blivande Fru: Det där med secret box för 1900:- är jag också intresserad av. Är det ett namn du kan förmedla vidare?

• Blivande Fru!

friedchen:
    Det är till den fotografen som jag fick byta till, då den första fick förhinder.

Länken finns här ovan i tråden, gå in på den och mejla tjejjen, hon verkar duktig och har praktiserat hos Mstudio som rekommenderade henne till mig.
    Hon är snabb på att svara också, priset kan skilja om man vill ha i studio eller en annan miljö, men det är nog ingen större skillnad.

• Blivande Fru!

Vart ska ni beställa tårtan för någonstans?

• Fröken J

Blivande fru:
    Tack för musiktipsen, får kolla vidare på dem! Har du hört Mirja Qee eller hur har du fått tag i henne?

Sova på slottet låter mysigt, men vi har kommit fram till att vi nog vill vara mer för oss själva - de flesta gästerna ska sova där så det blir nog inte så ostört...
    Hotellen i Växjö verkar verkligen inget kul, funderar på om det finns pensionat eller liknande - hittat Solvikens pensionat i Ingelstad och Tofta Strand i Sandsbro, vet någon något om dem?

Det enda jag vet om Tofta Strand är att de ska ha bra tårtor...

• Blivande Fru!

Fröken J:
    det var en tjej härinne som tipsade, jag lyssnade på låtarna på sidan och föll direkt på den stilen.

Jag har kollat Solviken på deras sida och såg då det helt i rosa tapetserade , med mattor och överkast pyntade rumet och min mage sade stopp.:-/
    Men det är säkert mysigt.

Toftastrand ligger ju nära vägen (även om den flyttas en bit nu)
    Så omgivningen är ju inte den roligaste kanske, väldigt litet i alla fall.
    Tror det är väldigt billigt i alla fall.

• kronobergsbrud

vi ska gifta oss i september och skulle behöva lite tips på musik. det ska vara blandat. både nytt dansband och gammal svensk pop

• Blivande Fru!

kronobergsbrud B&W på alltinöje.se är ena riktiga höjdare men de kostar uppåt en 6000kr har jag för mig, men de lyfter dansgolvet!De har ju andra bra artister för mindre pengar som är minst lika bra också.
    jag har hört dem och de var verkligen toppen om man är ett sådant dansgalet gäng.
    Vi har tyvärr lite mer stillsamma gäster, så vi satsar på en annan variant.

• kronobergsbrud

va bra! då ska jag kolla det sen. vi har lite dansgalna kompisar men vi vill kanske inte betala för mycket heller. Var skulle ni gifta er?

• Blivande Fru!

Kyrkan ligger utanför växjö festen håll spå Teleborgsslott

Svar på tråden Brudar i Juli 2006 växjö