• Blivande Fru!

Brudar i Juli 2006 växjö

Finns ni?
    är det några som gifter sig i växjö med omnejd då.
    Skulle vara kul , vart/vilka salonger, butiker osv ni ska anlita eller om ni har bra ideer rekommendationer?

• Svar på tråden Brudar i Juli 2006 växjö
  • friedchen

Men vad trevlig att du har hittat hit Stinen! Ska du också gifta dig i år? Världen är allt bra liten.

Jag ska gifta mig i Tävelsås. Det blir lite administration när man bor i Stockholm.
    Hur går det för dig?
    Du får gärna maila om du vill byta idéer.
    frida@hyrcentralen.se

• Blivande Fru!

Hej stinen kul att du hittat hit

Hoppas att ni kan komma överens med er präst om tiden.
    Själv var min blivande och jag på Teleborgsslott och tittade i helgen och det blir sååååå fint.
    Vad jag då tyckte var att det blir sent om man har vigseln vid 16.00 som vi har tänkt/bokat.
    Vi har bara festlokalen till 01.00 och middagen lär inte börja förrän tidigast 18.30 och beräknas ta ca 3h.
    Kan vara lite tänkvärt.

• stinen

Friedchen
    tänkte väl att det var du, hörde lite rykten på byn också så klart.
    jag är just nu lite förstörd över det där med kyrkan. pratade ned prästen igen och det känns som han tycker att vår vigsel bara ställer till det :[ Nu funderar jag på att ta kontakt med en annan församling i närheten, men jag gillade den kyrkan :(

• Mrs Austin

Vi ska gifta oss i Ojaby kyrka o sedan ha festen pa Ojaby Herrgard.
    Ar det nan som har nagra bra forslag pa frisor, blommor, musik i Vaxjo omradet? Befinner mej i USA o forsoker planera ett brollop i Sverige samtidigt som jag planerar ett har (inte det lattaste) kommer inte hem till Sverige forran tva veckor innan brollopet, sa jag skulle uppskatta alla tips jag kan fa.

• Blivande Fru!

Hej Anki81 vilket datum står du brud?
    Hår/smink:
    Veronicas salong har jag bokat 1500kr för smink och uppsättning med konsultation
    Am-hårdesign är duktiga kostar mer 2500kr, utan konsultation.
    Carpe-diem tar 1500kr också, vet ej om konsultation ingick.

alltinoje.nu tror jag sidan heter förmedlar musik runt om i växjö, själv har jag bokat en trevlig tjej som heter mirjaqee.com.

Blommor är svårt, men interflora butiken i Tegnergallerian är bra och gör snygga buketter tycker jag.

Fråga mer om det är något, vi har ju skrivit lite innan i denna tråden om frisörer och fotografer ta en kik så jag inte missat något

• friedchen

Blommor har jag blivit tipsad om Söders Blommor. Vet dock inte vart de ligger, men det går väl att söka på.
    Tydligen skulle de vara jättebra och inte alls speciellt dyra.

• Blivande Fru!

friedchen om du kör över järnvägen vid tegnerkyrkogården, så kommer du rätt,
    korsningen efter tar du till höger.
    Södra järnvägsgatan är gatunamnet.

• friedchen

Idag börjar pysslandet. Har hämtat ut papprena som jag ska använda till inbjudningskorten (och vigselprogrammet och festprogrammet). Jag ska handskriva ett monogram på 47 kort.

• Blivande Fru!

Bröllopsmusik i s:t Sigfrids Kapell kl.19.00 måndagen den 13Mars!

Såg och tog ett blad om detta inne på Ideskrädderiet i helgen, tänkte att det kan ju vara interssant för oss osm inte vat vad vi ska spela i kyrkan.
    Fri entre och förfriskningar står det, det är någon utställning också..

• stinen

tack för tipset blivande fru.
    börjar känna mig stressad, men tror ändå att vi har koll på det mesta ändå. det är bara det där med kyrkan.

ingen här som har varit i Nybrotrakten på bröllop?
    Funderar just nu på Flemmingelandskapell.
    annars så är festlokal, band, meny, kläder, bröllopsnatt, frisör och fotograf fixat.

Svar på tråden Brudar i Juli 2006 växjö