• Blivande Fru!

Brudar i Juli 2006 växjö

Finns ni?
    är det några som gifter sig i växjö med omnejd då.
    Skulle vara kul , vart/vilka salonger, butiker osv ni ska anlita eller om ni har bra ideer rekommendationer?

• Svar på tråden Brudar i Juli 2006 växjö
  • Blivande Fru!

Någon som vet om salong veronika har fri konsultation på brudhår och sminkning i det pris som har nämnts?

• JosseN

För 1500 kr gör Veronica en provuppsättning och provsminkning innan bröllopsdagen + hår o smink på den stora dagen. Hon är superduktig.

• Anna ska bli brud

Finns det någon som har gift sig i Öjaby kyrka? I så fall var hade ni festen sedan?
    Jag tycker att Wilhelmshill på Evedal verkar mysigt att ha partyt på, men vill ha en kyrka som ligger nära. Är det någon som har någon idé?
    Måste man gifta sig i kyrkan? Vi döpte våra barn hemma i mormors kristallskål. Vi är inte det minsta religiösa så kan man inte hitta på något annat? Tyck!

• Blivande Fru!

JosseN;
    idag bokade jag om frisören, så nu är det Veronica salongen som gäller för mig med, frisören jag ska ha heter Rebecka.(snacka om att jag vimsar och byter):-0

Anna ska bli brud.
    Hej jag har inte varit i öjaby kyrka men den är populär.
    Vet att kök11 (vid I11) , evedalsvärdshus och vilhelmshill, villavik, teleborgsslott är vanligast anlitade lokaler.
    De ligger alla en bit ifrån ändå, har du kollat hur Öjabyvärdshus ser ut och om de har något?
    Om inte annat får ni hyra Ångaren Thor från kyrkan till evedal (finns de som har gjort)

• friedchen

Idag har jag bokat kyrkan. Ett steg närmre bröllopet den 8:e juli! Puh! Det var inte helt lätt att få kontakt med pastorsexp. Men nu är det bara tiden som saknas. Det var visst några andra som skulle vigas där samma dag.

I torsdags provade jag klänning. Hittade en som var så fantastiskt vacker, men spräckte min budget med nästan det dubbla.

• Växjöbrud2006

friedchen
    vi gifter oss också 8 juli!
    och jag fick samtal från vår församling idag (på telefonsvararen) där de ville fastställa tiden... är det möjligen så att vi gifter oss i samma kyrka samma dag?!
    vi ska gifta oss i tävelsås kyrka den 8 juli. ni?

• 1981

Inte någon som funderar på slottsruinen??

• JosseN

Blivande Fru! : Min syster har klippt sig hos Rebecka. Hon var jätteduktig så det blir säkert bra. Lycka till med allt!

• Blivande Fru!

JosseN:
    Åhh det var kul att höra , tack!

1982:
    Jag vet att någon funderat på det men har inte sett mer, har hört från en väninna som var där som gäst i på Junibröllop och hon tyckte det var mysigt men kyligt, kanske lite trångt om man ska ha många gäster,men det har en hör bröllopsfaktor helt klart

• Blivande Fru!

friedchen:
    Ja budgeten för klänningen är lätt att spräcka, när man väl börjar leta och prova.
    Har du bestämmt dig för klänningen?

Svar på tråden Brudar i Juli 2006 växjö