Brudar i Juli 2006 växjö
Finns ni?
är det några som gifter sig i växjö med omnejd då.
Skulle vara kul , vart/vilka salonger, butiker osv ni ska anlita eller om ni har bra ideer rekommendationer?
Finns ni?
är det några som gifter sig i växjö med omnejd då.
Skulle vara kul , vart/vilka salonger, butiker osv ni ska anlita eller om ni har bra ideer rekommendationer?
JosseN: vi blir ca 55st.
Salong Veronika känner jag igen,men kan inte placera riktigt vad den ligger.
friedchen: det kostar en del ,men det är värt det, fast hon tar ju en större avgift om hon ska åka från växjö och ta bilder:-/ annars hadde vi tagit bilder där vi bor. men nu blir det vid slottet och det kan ju vara kul.
Skåning i växjö:Ernstson ska ju vara jättebra de med.
Blivande Fru! : Salong Veronica ligger ungefär vid Hennings konditori men på andra sidan gatan jämte gatuköket.
Min svägerska fotograferades på Ernstssons foto i somras. Han var jättebra. Hon fick jättemycket kort för en ganska liten summa. Alla de kort han hade tagit extra fick de på köpet. Han tyckte ju inte att det var någon mening att han skulle behålla dem. Han fotade utanför kyrkan och sedan utanför Teleborg slott.
JosseN:
Jaaa, de ska vara rätt duktiga va?
Ernstsson var mitt andra val
Jag har alltid velat ha Martina som fotograf för jag gillar det hon får fram i sina bilder, sedan har jag träffat henne några gånger och tycker att hon är en härlig person som man kan slappna av med.
Det är nog det enda vi lägger mycket pengar på på vårt bröllop, fotograf.
Hon tar ju hälften i studio och hälften ute, svartvitt och färg.
Jag är nyfiken på vad ni ska ha i buketten?
Vilken sorts blomma och vilka färger.
Jag är sugen på callor, men har inte bestämt mig än. Kanske i en sådan där lång bukett som man bär på armen (vet inte vad det heter).
Eller kanske ranuckel - vita. De är så otroligt vackra.
Jag gifte mig i somras och kan varmt rekommendera Veronicas salong. Gjorde en kanonsnygg frisyr till ett billigt pris. Har för mig att det var 1500 och då var det slöja och en massa annat. För tärnan kostade det 500. Sminkning ingick för oss båda och höll hela dagen. Som sagt, rekommenderas varmt...
jaha då var det ändring i planerna
Fotografen vi beställt, har tyvärr fått avboka oss då hon fått något storprojekt.
Men hon rekommenderade en annan tjej som kör samma stil och hon verkar himmla bra och trevlig (och billigare) .
Så jag har bokat henne, hon är rätt ny, men hon fångar ögonblicket, precis det vi är ute efter.
www.mlifoto.com/
Min tilltänkta toastmadame och bästa väninna ska föda barn veckan innan vårt bröllop :-/.
Typiskt, eller vad säger man.
Är ju jätteglad för dem,men det är så synd att hon inte kan vara med på vårt bröllop i den grad man alltid har tänkt, önskat och förväntat.
Hej på er!
Inte bröllop i juli men väl i juni! Vigseln ska hållas i Jät ga kyrka och festen på Teleborgs slott.
Jag är från Växjö men bor sen några år tillbaka i Göteborg så jag skulle behöva lite tips. Funderar just nu över var man kan spendera bröllopsnatten och var man kan hitta musiker till festen. Har ni några förslag?
Jag hade glatt mig så att vi inte hade någon i bekantskapen som har barn under 1 år på vårt bröllop, så får vi givetvis reda på igår att det par som vi tänkt vara våran tostmaster/mastress väntar barn i maj. Andra barnet.
Blivande mamman har varit svårt sjuk senaste året, så man vill ju inte ställa några krav på dem. Men vet inte hur vi ska göra med tostmaster nu?
Men jag har börjat fixa med inbjudningskort idag. Har handlat lite på Panduro (DYRT), men jag ska nog utveckla det lite vidare. Känns otroligt härligt att pyssla lite. På torsdag ska jag ut och kolla klänning med en kompis.
Det drar ihop sig!!