• roosa

Nån mer 88:a?

Nån mer än jag som är född 1988 och ska gifta sig?
    Skulle va kul och prata med en ung tjej som jag :)

kram

• Svar på tråden Nån mer 88:a?
  • sweet saint

vart tog roosas tråd vägen??
    Hon ville diskutera hennes bröllop med andra yngre brudar...

Bara frågar...

// 77an

• KCsMama

Har gjort en ny tråd som heter "Ny, nån 88:a som ska gifta sig."

De som vill fortsätta diskutera om hurvida det är rätt eller fel kan stanna här eller göra en ny egen tråd.

• CantWait2006

sweet saint - ja, jag undrar samma sak
    hon sökte jämnlikar inte kritik

• Bebbsen05

Pesonen
    Varför ska man vara beredd på att ta kommentarer från äldre? Det tycker jag verkligen inte. För vad har andra med att göra om man gifter sig när man är 18 eller 35?

Många verkar vilja att man "lever livet" först. Helt ärligt så fattar jag inte vad det betyder? Jag kan säga att det verkliga livet börjar nu när jag har man och barn! Det är NU jag lever livet...

De som ska gifta sig när de är 18, 19 eller 20 har precis lika stor rätt att vara här inne och planera sina bröllop som alla andra. Så varför ens ifrågasätta det? Varför fråga dem hur länge de vart tillsammans eller bott ihop. Om det är av religiösa val de gifter sig, eller varför de inte "hänger på Lunarstorm" istället.
    Ni vet ju själva vilken dröm det här är. Varför då inte alla ha sina drömmar utan att andra kommer med frågor som de egentligen inte har med att göra?

Jag personligen hade inte vart redo att gifta mig vid 18, men det säger absolut inte att andra INTE är det. För alla är så olika. Och jag kan ju säga att jag upplevt mycket mer än vad många 40-åringar gjort. (Eftersom det verkar spela en stor roll här ;) )

Jag gifte mig i somras när jag var 21 och Jimy var 27. Det var den näst bästa dagen i mitt liv. Den bästa var när vår dotter kom i mars. Jag vill att alla ska känna den glädjen inför sina bröllop. Så varför ska jag då klanka ner på dem och låta precis som att de "ändå kommer göra slut inom 1 år?"

TS, och alla andra som ska gifta sig. Lycka till! (Yngre OCH äldre ;) )

• CantWait2006

nån som har länken till "Ny, nån 88:a som ska gifta sig."?

• Moloko

Tror att många (liksom mig) reagerar på den låga åldern just på grund av att man kanske inte känner så många i sin omgivning som träffade den rätta i den åldern.

Och jag kan väl känna att ju äldre jag blivit, destu mer krav har jag satt på mitt förhållande och de män som jag 'gått igenom'.

Önskar alla unga brudar lycka till. Tror ju knappast att det gör någon skillnad vad vi än skriver.

• KCsMama

Moloko, jodå det gör skillnad. Det skapar en massa unga brudar som känner sig ledsna över folks plumpa kommentarer.

• Pesonen

Man får vara beredd att ta kritik osv. när vi lever i ett sådant ifrågasättande samhälle som vi gör.

Människan är nyfiken och ifrågasättande av sig av naturen.

Ifrågasätter man inte, får man inget veta. Det borde väl de flesta kunna vid det här laget, eller? ;)

Bra att ni startade en ny tråd, eftersom denne halkat ur sitt ursprungliga spår. Kan lätt hända då folk har olika åsikter om saker och ting.
    Själv tycker jag det blir mer intressant så sett ;)

Varför jag ens kikade in på den här tråden från början var ju för att säga "hej, jag är också ung som ska gifta mig" men uppfattade tråden som att det enbart gällde under 20 år, att de över 20 år var pensionsfärdiga för ålderdomshem. Sen av att döma hur folk på denna tråd har resonerat med varandra, tänkte jag komma med min syn på bröllop i sig (och kärlek). Inte åldrar, som så många verkar ha fått för sig.

(kom för övrigt in på 4:e sidan)

Jag har definitivt inte hackat på ngn ung (eller gammal), i mina tidigare inlägg. Men, folk tolkar ju lite som de själva vill.

Ha en trevlig dag och fortsatt trevlig planering inför bröllop och allt. Allihop, oavsett ålder.

• Hemligt ( fast inte längre)

KCsmama
    Bra initiativ att starta en ny tråd, säger som jag skrev tidigare, tråkit att många på detta forumet har ett behov att lägga sig i och yttra sina åsikter när det inte är det TS efterfrågar.

Lycka till ni unga brudar och hoppas ni får en fantastisk dag.
    Kram

• KCsMama

Pesonen, hehe så har inte jag uppfattat det iaf, att om man är över 20 är man redo för pension. Men samtidigt förstår jag om man vill träffa just unga brudar baserat på min egen erfarenmhet som ung brud. Överallt möttes man av samma attityder som i denna tråd.

• nu_flow

Hej!!
    Blir lite lessen när jag läser endel inlägg.. :'( Det folk inte verkar förstå är att kärlek har ingen åldersgräns.. Kärlek har inga gränser.. Oavsett om man är ung eller gammal.. Varit ihop i 1 månad eller 50 år. Är man kär och förälskad så är man.. Länge leve kärleken!!!!

Lycka till med era bröllop och planeringar.. Själv väntar jag på spänning med att få den berömmda frågan.. Vill du..

• *L*

Varför måste andra lägga sig i anledningen till varför man gifter sig. Människor gifter sig och skiljer sig av olika anledningar och ingen kan väl säga att det är för tidigt eller för sent eller för oseriöst eller för tråkigt. Jag är 23, nyförlovad och ser fram emot att gifta mig för att få ha en härlig fest och hans efternamn. Datumet är inte bestämt. Men att vi ska leva tillsammans är vi övertygade om oavsett om vi gifter oss snart eller om skitmånga år.

• ninna87

Jag är en 87:a som ska gifta mig till sommaren

• roosa

tack :d dom sisa har skrivti bra inlägg :D:D

• Alexandra & Daniel

Hejsan!
    jag är ju då inte 88 utan 87, och gifter mig i februari den 18,e. Detta är något som vi planerat en lång tid. Vi bor ihopa och så. och har varit tillsammans mycket länge... Hur ska erat bröllop vara då??Hälsningar Alexandra

• Lanzara

Hej!!!

här är också en "bröllopsfrälst" 88:a

Jag kommer antagligen att gifta mej i början av 2008! Längtar!

Är ni förlovade? Vi tänker förlova mej om ca ett år!
    Har du några bra tips på klänning, frisyr, blommor osv.

Kul med någon i ens egen ålder!!

Svar på tråden Nån mer 88:a?