Nån mer 88:a?
Nån mer än jag som är född 1988 och ska gifta sig?
Skulle va kul och prata med en ung tjej som jag :)
kram
Nån mer än jag som är född 1988 och ska gifta sig?
Skulle va kul och prata med en ung tjej som jag :)
kram
Hejsan!
Jag är 20år (85:a) och har varit gift i strax över 2år. Vi har två barn tillsammans och njuter av livet.
Var 17år när jag började hänga här och fick ungefär samma kommentarer.
Hm, off topic...
Jag är 23 och jag hänger gladeligen på lunarstorm.
Efter att i snart 4½års tid hängt med folk som är 5-6 år äldre än mig själv (p.g.a. studierna) kan jag säga att mognad inte nödvändigtvis kommer med åldern. Många beter sig som jag gjorde då jag var 14.
Själv är jag glad att jag inte gifte mig då jag var 18. (Hade då varit tillsammans med en kille i 3 år, men det tog slut.) Dock så kände jag redan då att vi inte skulle vara ihop hela livet, trots att det tog slut först ett år senare.
Förstår dessutom inte sambo-snacket. Varför man skulle vara tvungen att bo ihop för att "testa" något. Nog skulle det vara lika upprivande egentligen att skiljas efter några år som sambos? Nog är man ju lika bundna till varandra mentalt fast man är sambo? Jag tar då inte lätt på det. Skulle aldrig ha flyttat ihop med min kille om jag tvekat på att det skulle hålla.
Klart att jag är skeptisk då jag läser om -88:or som ska gifta sig, men jag vet ingenting om dem. Bara för att jag och mina kompisar inte skulle ha varit mogna för äktenskap då, ger mig inte rätt att ge allmängiltiga råd.
P.S. Dr. Phil tycker inte man ska gifta sig förrän man är 30. DET tycker jag är befängt. Då jag är 30, har vi varit ihop i över 10 år, skulle det ta slut då skulle det nog inte kännas mindre bra bara för att vi inte är gifta. Vet dock att man i USA allmänt har annan syn på vigsel/bröllop/äktenskap än här.
Hehe, låter som om Dr.Phil skulle vara min guru, det är han inte.
Brukar dock titta på hans program.
Föresten, är man 18år är man myndig och kan själv bestämma om man skall gifta sig eller ej. Det är upp till paret ifråga och ingen annan. Tar det slut så är väl det ändå ens eget problem och ingen annans precis som om de varit 45år?
En del verkar tro att bara för att man är ung och att det är på internet så får man skriva vad man vill men så borde man inte vara och om man då var ens hälften så vuxen som man utgett sig för att vara borde man nog inse det.
Nä, håll dessa åsikter till skvallerfikat med kompisarna.
Lite uppmuntran till roosa: vi firar snart 21-årig bröllopsdag och jag är född -65. Inte en sekund av dessa år har jag ångrat att vi gifte oss tidigt. Vi har fått uppleva så mycket tillsammans. Men givetvis måste man seriöst tänka igenom ett så viktigt beslut. Vi pratade igenom det med sådana som kunde hjälpa oss i våra fuunderingar.
KCsMama: Tack äntligen nån mer som gift sig tidigt.. Tycker inte det är så många här inte som gjorde det.. Medelålderna är nog 20- 30...
fuchsia: Tack så mycket.. härligt med uppmuntran :) Gillar det.. Då gifte du dig också rätt tidigt? 18-19?
Hejsan Roosa!
Jag är 87 och gifter mig våren 2006! Här var jag bor så är det inte ovanligt man gifter sig tidigt också på grund av religiösa skäl! Och jag vill säga Er att ingen av dem har skiljt sig!!! Vi människor är så olika och håller olika saker viktigt. Jag gifter mig hellre tidigt än att "leva livet" längre! Jag och min Älskling har varit tillsammans i 3 år nu och vi förlovade oss i somras och jag vet att vi har valt rätt! Här är det ingen som säger imot oss. Inte våra föräldrar eller någon annan!
Kul att höra att det finns unga brudar... I det här forumet känner jag mig visserligen gammal (är 22) men har fått lite motsättningar för att vi gifter oss unga...
Vill lägga till i den här debatten att de som har gift sig innan man bor sambo skiljer sig inte lika ofta som "sambofolket"... Bröllopet får en större betydelse och man tar det här med att flytta ihop med någon på ett mycket större allvar...
Håller med Gerda, Ts var inte ute efter att "bli påhoppad", hon ville prata med unga brudar. LÅT HENNE GÖRA DET!
Tycker tyvärr många gånger att det verkar som om folk här inne måste lägga sig i när de har en åsikt även om inte det är åsikter TS har efterfrågat...
Anl. till att jag kollade in den här tråden är att som någon innan skrev, intressant att följa unga brudars tankar.
Så då fick jag oxå lägga mig i
trevligt med en tråd som inte bara klankar ner på oss unga som ska gifta oss.Är en 85 och har både hunnit på att jobba och plugga,har en dotter på 4 månader och ska gifta mig 20 maj-06.