• Aurot

Bröllop - hall of shame

Läste tråden "Har alla verkligen perfekta bröllop" (www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1308569.html) och tänkte att jag skulle starta en blooper-tråd. Här kan vi skriva av oss om blunders och andra små anekdoter

Jag börjar:
    Vi hade det mest fantastiska bröllop och har aldrig haft så roligt någosin och det som hände är snarare lättare att se med en glimt i ögat så här i efterhand.
    Min väninna och jag har gldit ifrån varandra rejält de senaste åren. No hard feelings men heller ingen större förtjusning, i alla fall inte från min sida. Dock skulle det vara otänkbart att inte bjuda henne och hennes man. Ja, ni fattar... Jag satte vinet i halsen när toastmastern annonserade henne som talare. Hon ställer sig upp och håller ett till synes oförberett och rätt snurrigt tal. Hon gör några kapitalfel; tex raljerar över mitt kärleksmässigt struliga förflutna med utgångspunkt från när hon och jag först träffades. Vid det tillfället blev vi ovänner om något som rörde min dåvarande pojkvän (just detta nämnde hon iofs inte). Hon avslutar talet klämmigt med att min man är så modig och exemplifierar med en VÄLDIGT specifik händelse. Min man väser: "Fan hon pratar om jocke". Jajamen, hon drog en hel liten anekdot om mitt ex! Kan ju nämna att min man fått en hel del frågor om just denna händelse från sina helt oförstående vänner... Inte jättelyckat. Har inte hört ett pip från henne en bröllopet!

Varsågod: nästa!

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame
  • wintersaga

Jag har en ganska tragisk historia.

Under festen efter middagen var det dans och folk var lite överallt i lokalen. Bruden hade satt sig ner på en stol för att vila när hon hör en tjej som står i en klunga framför henne säga "Jag fattar inte hur xxx kan gifta sig med henne". Bruden hör detta!! Detta var ju ingen vän till bruden och hon hade inte velat bjuda henne men gjort det för brudgummens skull. Tycker det är idiotiskt att gå på ett bröllop som man är "emot". Ville hon bara ha gratis mat och alkohol? Bruden blev självklart väldigt ledsen och upprörd och vad jag vet så har inte bruden eller brudgummen pratat med henne sedan dess...

• Princessdiamond

usch då!! ja det va ju verkligen inge kul..
    tom för fulla gäster låter bättre..

• msbine

wintersaga: usch, stackars bruden!

• mammacatta

kommer inte ihåg om jag skrivit detta förr, men d tål att upprepas :

när brorsan gifte sig så hade han två 4-åringar som näbbar. först så gick väl allt bra, förutom att de stog och petade på varandra. när ena tjejens mamma blängde på henne så pekade hon på sin kamrat och låtsades att allt var hennes fel...
    när sen buketten skulle hållas i hade petandet urartat och det blev ett litet slagsmål med just brudbuketten...
    och när jag skulle ta en sång så rullade det ett kinderägg över golvet, så jag höll på att skratta sönder sången.
    men roligt såg d ut - ingen tittade på brudparet och filmerna som spelades in hoppade rätt markant...

• Jupiter2

Puffar och vill läsa mer i denna vansinnigt roliga och ibland tragiska tråd!

• Maria

Vid ett bröllop jag var med vid så hade brudparet ett större tårtkrig på slutet. SMå minitårtkrig är inte så ovanligt hos oss, man smetar tårta i ansiktet på varandra och så, men i det här fallet övergick det till totalt tårtkrig dem emellan. Båda skrattade vilt och gästerna hejade på, tills båda var helt nedsmetade. Så långt var allt väl...men ingen av dem hade tänkt på nästa fas - de kunde ju knappast hoppa in i den väntande limosinen helt nedkletade med tårta (de var verkligen fullkletade, mot slutet hade han riktigt gnuggat in en massa tårta i hennes klänning). Vild diskussion om hur de skall göra - spola av dem med slang ? - nej, limosinen vill inte ha dem plaskblöta heller. Byta kläder - ja men till vadå ? Inga extrakläder fanns med... Slutet blev att man klippte upp ett antal SOPSÄCKAR och trädde över brud och brudgum innan de försvann in i limosinen. Snacka om att folk måste ha tittat när de kom till sitt hotell !!!!

• Fru Cinderella

Jag var ombedd att vara fotograf åt på en bekants bröllop. Det skulle hållas i kyrkan. Jag satt på höger sida och fotograferade med vanlig systemkamera (Fast utan blixt) o på andra sidan så satt hennes kusin som skule fota med digitalkamera.

Innan vigseln börjar säger prästen till alla gästerna att fotografering undanbedes. Men ni får gärna fotografera efter vigseln.

Jag som aldrig har träffat någon i deras släkt förut (O det var ett ganska stort bröllop ca: 100 personer). Började bli väldigt nervös i min bänkrad. Men jag hade ju inte mycket val. Jag hade ju lovat.

Sen så kommer brudparet in och jag börjar fota. Märker till min förskräckelse att min kamera låter värre än ett borrmaskin "Katschinget" ekade i hela kyrkan. Och under hela vigseln så stirrade de andra gästerna surt på mig. Som om jag vore någon slags förädare.

Önskar att prästen hade kunnat säga något om att vi två skulle ta kort. (Kusinen blängde ingen på). Jag var inte så omtyckt under resten av bröllopet. Fick sura blickar hela kvällen. Jag ville inte heller störa brudparet genom att be dem o säga något.

Riktigt hemskt, men bröllopet var fint.

• Fru Cinderella

(Skulle inte vara en smiley där, bara en parantes)

• Sandgren

_Cinderella_ : Oj, det låter hämskt! Jag förstår att du måste känt dig så dum! Illa att dom inte sagt nåt innan till övriga...

• Fru Cinderella

Sandgren
    Jo jag vet, hemskt. Hade jag kunnat så hade jag lagt ner kameran o satt mig i kyrkbänken igen. Men hur skulle jag få ha förklarat för brudparet att de inte fick några bilder..så man hade ju inte så mycket val..

• Maria

Men restriktioner på att få fotografera kan vara vettigt - jag var en gång på ett bröllop där massor av släktingar sprang fram och ställde sig runt altarrunden inför själva vigselakten för alla ville ta bilder...övriga i kyrkan kunde knappt se någonting ! :(

• Fru Cinderella

sant, den idén tycker jag också om. Själva kommer vi tillåta all fotografering med tysta kameror utan blixt (Vi kommer vara utomhus) o de ska ske från sina sittplatser. Och vara mycket noggranna på att säga, förutom den som har lovat att fotografera åt oss :)

Svar på tråden Bröllop - hall of shame