• Aurot

Bröllop - hall of shame

Läste tråden "Har alla verkligen perfekta bröllop" (www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1308569.html) och tänkte att jag skulle starta en blooper-tråd. Här kan vi skriva av oss om blunders och andra små anekdoter

Jag börjar:
    Vi hade det mest fantastiska bröllop och har aldrig haft så roligt någosin och det som hände är snarare lättare att se med en glimt i ögat så här i efterhand.
    Min väninna och jag har gldit ifrån varandra rejält de senaste åren. No hard feelings men heller ingen större förtjusning, i alla fall inte från min sida. Dock skulle det vara otänkbart att inte bjuda henne och hennes man. Ja, ni fattar... Jag satte vinet i halsen när toastmastern annonserade henne som talare. Hon ställer sig upp och håller ett till synes oförberett och rätt snurrigt tal. Hon gör några kapitalfel; tex raljerar över mitt kärleksmässigt struliga förflutna med utgångspunkt från när hon och jag först träffades. Vid det tillfället blev vi ovänner om något som rörde min dåvarande pojkvän (just detta nämnde hon iofs inte). Hon avslutar talet klämmigt med att min man är så modig och exemplifierar med en VÄLDIGT specifik händelse. Min man väser: "Fan hon pratar om jocke". Jajamen, hon drog en hel liten anekdot om mitt ex! Kan ju nämna att min man fått en hel del frågor om just denna händelse från sina helt oförstående vänner... Inte jättelyckat. Har inte hört ett pip från henne en bröllopet!

Varsågod: nästa!

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame
  • ElSt

Miss Cee
    Vilken tråkig upplevelse! Du och resten av personalen gjorde ett bra jobb med att hålla masken, själv hade jag nog inte kunnat hålla tyst!
    Jag och M2B kommer ha vigseln och festen på Östgötagården som är en frikyrklig församlingsgård. Där tillåts dans men inte alkohol. Vi hoppas verkligen att alla gäster kommer respektera detta och kommer informera noggrannt om det i förväg. Av de gäster vi redan pratat med är det bara två som har reagerat negativt. Båda tycker att det inte blir något riktigt party utan alkohol. Vi hoppas verkligen att gästerna trots allt respekterar alkoholförbudet. Vill ju inte behöva bli riktigt arg på min bröllopsdag....

• Nonika

Hua, vad ni skräms med alla blunders

Tänk på oss stackare som har allt framför oss

• Stefans fästmö

ElSt: Stå på er, tycker det är barnsligt att tycka att "ingen fest utan alkohol" och det vore ju riktigt dålig stil om de inte respekterar ert val! Tor att en av de vanligaste fraserna här på BT är "Det är NI som gifter er, Ni bestämmer!" :)

• ElSt

Vi kommer absolut stå på oss. Vi var förberedda på att ta fler diskussioner om alkoholfrågan. Men alla (utom de två omnämnda personerna) har varit positiva! Vi har fått höra allt från att det kommer bli mkt billigare till att vi slipper ev pinsamma fulla gäster

• mammacatta

pinsamheter och blunders är BRA för då får man tillbaka fokus på vad som är viktigt egentligen

fram för mera pinsamheter!

• juli-06

Puffar upp en väldigt rolig tråd!

• Engel

Underbar tråd!!! De flesta små blunders kan man skratta och ha kul åt i efterhand. Dessa kan till och med förhöja upplevelsen något och inte göra dagen så stel (eftersom man görna blir det när man är nervös)

För er som råkat ut för den tråkiga sårten är det bara att beklaga! Det låter som det ofta är alkohol inblandat när det går fel.. Trist att vuxna människor inte kan hålla sig i form..

Jag har dock en bluper som förhöjde dagen... men som inte var så fräsh...

Jag var tärna på bröllop i sommras. Jag hämtade upp den andra tärnan och vi begav oss iväg till frissan där bruden fanns på plats. Jag hade dock gjort vid mitt hår redan hemma. När jag sminkat både brud och mig själv gick vi ut och skulle ta en cigarett innan vi bytte om och vad händer??

En STOR duvbajs landar i mitt hår, ner för nacken och på kläderna!!! Sånt skratt det blev! Tur var ju att jag inte hade kläderna på mig. Tack vet jag en underbar frisör som därefter tvätta och fixa min frisyr! Så allt blev bra och de övriga gästerna anade inget.

Men många skratt blev det under kvällen när bruden förklara varför hon fnissat på väg in i kyrkan... :)

• Stefans fästmö

puffar upp en kul tråd! :D

• Mitt hjärta är hemma

Detta är ingen blooper, men för er som råkar missa vilken hand ringen "ska" sitta på:
    Man skulle kunna tro att två tredjedelar av mina gifta och förlovade kollegor har missuppfattat vilken hand ringen skall sitta på. Var själv väldigt osäker vilken hand som gällde vid min förlovning, alla kollegor hade ju ringen på höger! Nu har jag förstått varför. Pga av vårt yrke stör ringen ganska mycket på vänsterhanden och många flyttar den därför till höger. Men den gäller ju lika mycket som symbol ändå.

Svar på tråden Bröllop - hall of shame