• Aurot

Bröllop - hall of shame

Läste tråden "Har alla verkligen perfekta bröllop" (www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1308569.html) och tänkte att jag skulle starta en blooper-tråd. Här kan vi skriva av oss om blunders och andra små anekdoter

Jag börjar:
    Vi hade det mest fantastiska bröllop och har aldrig haft så roligt någosin och det som hände är snarare lättare att se med en glimt i ögat så här i efterhand.
    Min väninna och jag har gldit ifrån varandra rejält de senaste åren. No hard feelings men heller ingen större förtjusning, i alla fall inte från min sida. Dock skulle det vara otänkbart att inte bjuda henne och hennes man. Ja, ni fattar... Jag satte vinet i halsen när toastmastern annonserade henne som talare. Hon ställer sig upp och håller ett till synes oförberett och rätt snurrigt tal. Hon gör några kapitalfel; tex raljerar över mitt kärleksmässigt struliga förflutna med utgångspunkt från när hon och jag först träffades. Vid det tillfället blev vi ovänner om något som rörde min dåvarande pojkvän (just detta nämnde hon iofs inte). Hon avslutar talet klämmigt med att min man är så modig och exemplifierar med en VÄLDIGT specifik händelse. Min man väser: "Fan hon pratar om jocke". Jajamen, hon drog en hel liten anekdot om mitt ex! Kan ju nämna att min man fått en hel del frågor om just denna händelse från sina helt oförstående vänner... Inte jättelyckat. Har inte hört ett pip från henne en bröllopet!

Varsågod: nästa!

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame
  • veronica111

Jag var brudtärna på min systers bröllop och var därför en av de som hörde min svågers tabbe och såg min systers svarta blick...När de sa sina löften råkade svågern nämligen säga "Jag vill älska MED dig" istället för "Jag vill älska dig". Hördes lite fniss i de främsta bänkraderna...

• Bröllopstokiig

gubben blev så nervös så han rabblade sina egna namn i en helt annan ordning under vigsel seremonin det spreds ett tyst fniss i hela kyrkan.

• Thindris

Denna tråd gillar jag Jag gifter mig i aug och genom att läsa era inlägg så inser jaga tt hur mycket man än planerar så kan man inte undvika små missöden, de kan poppa upp avr som helst. Jag har fårr många goda skratt här och när jag gift mig så lovar jaga tt dela med mig av de tabbar som skedde på vår dag
    Denna tråd va en superbra ide. Tack

• tattar-Emma

Jag och brodern var brudnäbb när vi var små. Jag var äldst och hade uppdraget att hålla buketten, vilket gick bra. Han hade inget uppdrag så han såsade till under akten och halvsomnade lutad mot altarringen. När brudparet började skrida ut stod han kvar och sussade. Jag fick väsa åt honom så han skulle vakna och fatta att det var dags att gå, de som hörde fick sig ett skratt. =)

• Maria

Jag har varit med på många bröllop och visst har man sett en del saker: på ett bröllop svimmade en av tärnorna mitt under vigsellöftena och ramlade raklång i kyrkan ! Vid ett annat bröllop hade man ALLDELES för mycket alkohol och rätt som det var spydde bruden rakt över sin tärna, mitt framför gästerna !

Jag var även med om ett bröllop där bruden lyckades bryta av ena klacken när hon gick uppför kyrkgången. Eftersom hon hade höga klackar så blev det mycket svårt att gå, men hon fick snabbt låna ett par andra skor av en av gästerna så det löste sig.

En annan miss hände vid ett bröllop när brudparet skulle skåla med varandra. Hos oss gör man det med krökta, omslingrade armar och ger varandra vin. Men brudgummen halkade på något sätt till just i fel ögonblick och hällde vinet i hennes urringning i stället för i munnen... hon trodde först att han gjort det avsiktiligt och hällde så sitt vin över honom...sedan skrattade de båda åt det hela.

Jag kan väl säga att för det mesta så löser sig allt - man skall inte oroa sig för mycket. Av de fall jag nämnde här så löste sig alla bra och i god anda utom då den super-fulla bruden - det bröllopet blev väl rätt misslyckat och frågan är väl om hon ens mindes det efteråt :(

• Engäst

JA,det där med alkohol är inte lätt. Jag fick berättat för mig om ett bröllop där brudens styvmor blev full och klängde på alla unga killar. Då hennes man skulle ta tag i henne och lugna ner henne ett par hekto, knuffade hon omkull honom på golvet. Då brudparet kom till hotellet fick bruden ett "sockerfall" och svimmade ute på trottoaren och slog huvudet i asfalten....Jág har även varit med om ett bröllop där gästerna var fulla redan i kyrkan. Sådana missöden kan man inte skratta åt ens i efterhand.

• Thindris

Nä, spriten ska man nog försöka ha under lite uppsikt... det är iaf min erfarenhet. Ett bröllop jag var på blev bruden så full att hon blev tvungen att springa ut o kräkas. Sen såg man inte till bruden mycket mer den kvällen utan brudgummen fick själv stå o öppna paketen... Blev helt klart för mycket o det gick inte att skratta bort utan blev ganska så trist.
    Ett annat bröllop blev brudparet ganska så runda under fötterna så när det blev dags för valsen så spred sig ett fnitter bland gästerna. Inte ett steg rätt utan de ramlade mest fram o tillbaka. Det såg himla roligt ut, men för brudparet är det en del av videofilmen de inte vill se. Dock kan man ju tycka att det som har varit har varit o att man får minnas det som var bra istället för att gå o skämmas o ha ångest över sådant som inte gick så bra...
    Vi kommer inte gå efter mottot att glasen aldrig ska bli tomma, som man gör på många fester, utan vi kommer ha begränsade tillgångar med vin. Sen när baren öppnar så får folk betala för sin egen fylla.

• Chilianna

Jag fattar bara inte det där med att dricka sig packad på sitt eget bröllop! Jag menar det vill man minnas, kunna se på video utan att skämmas och så vill då jag kunna njuta av själva fullbordandet av äktenskapet med...

• Thindris

Precis, så tänker jag med Sen vill man ju inte ha aspackade gäster som riskerar att förstöra heller. Stämningen ska ju vara glad och uppsluppen på festen. Det får man nog med lagom tillgång till sprit tror jag. Jag skulle nog ta illa upp om gästerna kom fulla till kyrkan... då är man ju inte där för att glädjas med oss utan snarare för att supa...

• Zozo

Jag tror nog inte att man gar ut för att bli full pa sitt bröllop.. det är nog mer en olyckshändelse än nagot annat. Men det är ju bra att tänka pa.. jag ska klart ställa lite bubblande mineralvatten bredvid glaset.; brudparet far ju ofta skala med alla och det kan nog bli lite mycket.. i synnerhet som jag är väldigt förtjust i Champagne och i lyckan kan det nog ga ganska fort.. Hu!

Svar på tråden Bröllop - hall of shame