• Aurot

Bröllop - hall of shame

Läste tråden "Har alla verkligen perfekta bröllop" (www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1308569.html) och tänkte att jag skulle starta en blooper-tråd. Här kan vi skriva av oss om blunders och andra små anekdoter

Jag börjar:
    Vi hade det mest fantastiska bröllop och har aldrig haft så roligt någosin och det som hände är snarare lättare att se med en glimt i ögat så här i efterhand.
    Min väninna och jag har gldit ifrån varandra rejält de senaste åren. No hard feelings men heller ingen större förtjusning, i alla fall inte från min sida. Dock skulle det vara otänkbart att inte bjuda henne och hennes man. Ja, ni fattar... Jag satte vinet i halsen när toastmastern annonserade henne som talare. Hon ställer sig upp och håller ett till synes oförberett och rätt snurrigt tal. Hon gör några kapitalfel; tex raljerar över mitt kärleksmässigt struliga förflutna med utgångspunkt från när hon och jag först träffades. Vid det tillfället blev vi ovänner om något som rörde min dåvarande pojkvän (just detta nämnde hon iofs inte). Hon avslutar talet klämmigt med att min man är så modig och exemplifierar med en VÄLDIGT specifik händelse. Min man väser: "Fan hon pratar om jocke". Jajamen, hon drog en hel liten anekdot om mitt ex! Kan ju nämna att min man fått en hel del frågor om just denna händelse från sina helt oförstående vänner... Inte jättelyckat. Har inte hört ett pip från henne en bröllopet!

Varsågod: nästa!

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame
  • Lina & Gustav

Men jag har nog det STÖRSTA missödet av alla att berätta om. Min bästa kompis bor på Irland, och jobbar för ett hotell. På Irland har ju nästan alla sina bröllopsfester på hotell, så det är i princip det hennes jobb handlar om.
    Hon ringde och berättade för mig om hennes värsta bröllops bara minuter efter det var slut.
    Mamman till bruden hade bantat hårt i flera veckor, till bröllopet. Hon hade gått på en vete diet. På bröllopet var hon glad och lättat att nu kunde hon äta och dricka allt hon ville igen.
    Som välkomnstdrick severades Espressos, och till det mörkchoklad. Det första mamman gör är att svepa två Espressos.
    Att inte ha ätit normalt på flera veckor, passar inte så bra ihop med Espressos visar det då de rinner rakt igenom henne.
    Så inför allihop på bröllopet ski*er hon ner sig, och springer sen all sin väg.
    Bruden var förkrossad resten av kvällen, och ingen kunde komma över hur allt startade..

fy vilken mardröm, det är ju inte lätt att skratta åt om några år heller, eftersom mamman aldrig kom tillbaka och missade hela festen!

• Chilianna

Men fy vad gräsligt! Och med alla pengar och förhoppningar som ligger bakom ett bröllop, kan man ju inte gärna ta igen festen eller ha en extra om det skiter sig (ursäkta )

• Ålin

Som 18-åring var jag på en bröllopsmiddag där den kanonfulla brudgummen började stöta och tvinga sig på mig. Sedan försökte han stänga in oss i kylrum!
    Som tur var hann jag springa därifrån innan bruden märkte nåt.

• Kaisa

Vilken rolig trad! Jag sitter har och fnissar hogt for mig sjalv.

Men jag blir litet nervos, tank om nagon kompis eller mamma far for sig att rabbla upp gamla pojkvanner eller liknande. Sarskillt sana som jag fortrangt! Eller om nagon blir plakat full. Men nu vet jag iallafalla att JAG skall se till att ata ordentligt innan och skala i cider sa att jag klarar hela middagen med hedern i behall!

Jag var tarna pa ett brollop forra aret och min kompis satte ringen pa sin mans hogra hand. Men det var mest roligt och alla skrattade at det i efterhand, aven hon! :)

• blandlänning

Ett par som mina föräldrar känner hade på sitt bröllop en präst som sa:

"Härmed förklarar jag er till man och kvinna..."

Jag serverade på ett bröllop. Min kompis var jättenervös och eftersom vi var tre som serverade så fick hon vänta medan jag och den andra tjejen bar ut förrätten till bruden och brudgummen. När jag ska ställa ner tallriken till brudgummen (och allas ögon garanterat var på oss...) så tippar hela arrangemanget och tunnbrödskexet åker i golvet. Han är dock kylig och plockar diskret upp det. När jag mötte min kompis i utgången kunde jag glatt konstatera att hon inte behövde oroa sig - jag hade redan gjort det värsta...

• Strumpan.

Lina & Gustav

Ja, ditt var nog det värsta jag hört. Tänk om det skulle hända min mamma, vad synd jag skulle tycka om henne. Får varna min mamma innan den stora dagen....hehe.

• Tovva

Jag var på ett bröllop där det var så tryckande varmt hela dagen innan vigseln (+28 och åska) att vi alla gäster fick migrän. Bestman svimmade i kyrkan av värmen och trycket och han landade på keyboarden så att det tutade högt och ljudligt. Som tur var gjorde han inte illa sig alls och hade ju alla halvavsvimmade gästers stora förståelse:) Sen när prästen läste det här med att äktenskapet skulle vara "i alla väder" så bröt åksan lös med dunder och brak! Efter vigseln var alla lättade för att det gick bra med bestman och för att trycket från åskan var borta. Det blir en vigsel jag aldrig glömmer!

• bröllops häxan

puffelipuff... ;)

• Thindris

Var också på ett bröllop där det var så varmt att man mådde illa... Sedan blev alla himla omyktra då det serverades mer vin än vatten till maten. på mitt bröllop är det ett krav att det ska stå vatten på borden o det får aldrig ta slut...

• Friddan

Oj oj oj, vad jag har skrattat! Tack alla för att ni bjuder på era tabbar!

Själv har jag bara några dagar kvar tills den "stora dagen" infaller. Börjar nu få kalla fötter efter att ha läst historierna här - särskilt dem om tal. Vi har påtalat för alla våra gäster att vi absolut INTE vill ha några presenter, men gärna vill att de håller ett litet tal till oss. Undra just om detta är något man kommer att få ångra....? *ler*
    Stackars toastmadamen har iaf fullt sjå med att planera in alla tal.

Återkommer med pinsamhetsrapport!

/F

Svar på tråden Bröllop - hall of shame