• Aurot

Bröllop - hall of shame

Läste tråden "Har alla verkligen perfekta bröllop" (www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1308569.html) och tänkte att jag skulle starta en blooper-tråd. Här kan vi skriva av oss om blunders och andra små anekdoter

Jag börjar:
    Vi hade det mest fantastiska bröllop och har aldrig haft så roligt någosin och det som hände är snarare lättare att se med en glimt i ögat så här i efterhand.
    Min väninna och jag har gldit ifrån varandra rejält de senaste åren. No hard feelings men heller ingen större förtjusning, i alla fall inte från min sida. Dock skulle det vara otänkbart att inte bjuda henne och hennes man. Ja, ni fattar... Jag satte vinet i halsen när toastmastern annonserade henne som talare. Hon ställer sig upp och håller ett till synes oförberett och rätt snurrigt tal. Hon gör några kapitalfel; tex raljerar över mitt kärleksmässigt struliga förflutna med utgångspunkt från när hon och jag först träffades. Vid det tillfället blev vi ovänner om något som rörde min dåvarande pojkvän (just detta nämnde hon iofs inte). Hon avslutar talet klämmigt med att min man är så modig och exemplifierar med en VÄLDIGT specifik händelse. Min man väser: "Fan hon pratar om jocke". Jajamen, hon drog en hel liten anekdot om mitt ex! Kan ju nämna att min man fått en hel del frågor om just denna händelse från sina helt oförstående vänner... Inte jättelyckat. Har inte hört ett pip från henne en bröllopet!

Varsågod: nästa!

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame
  • Emelud

kul tråd!

Vi hade några blunders också..... Prästen betonade min mans efternamn fel under vigsellöftena och trots att min man, när han repeterade efter verkligen BETONADE sitt efternamn korrekt envisades prästen att säga det på sitt sätt! Vi hörde hur våra gäster hade svårt att hålla sig för skratt!
    Sen när allt var över och vi vänder oss mot församlingen, så envisades jag med att trava runt min man och ställa mig på hans vänstra sida! I och för sig hade jag ingen aning om att man skulle stå på den högra sidan när man var gift utan det meddelade vår fotograf oss under fotograferingen! Ja så kan det gå....

• Ravial

Tyvärr har jag ingen blunder att dela med mig av, men en liten rolig grej. Vi (kören) sjöng Det vackraste på vår kompis bröllop, direkt efter inmarschen. När kantorn senare skulle spela första psalmen inledde han psalmen med det första plinkandet från Det vackraste, helt oplanerat. Alla gäster i kyrkan fnissade av förtjusning - speciellt vi!

• Stefans fästmö

puffar upp en rolig tråd!

• snuff

Under middagen då min man var på toalett besök var det ju dags för alla manliga gäster att springa fram till mig och pussa mig, trevligt! när det sen blev min farfars tur så fick jag en regelrätt puss på kinden, sen ställer han sig bakom mig och säger högt till alla gäste "nu tycker jag att vi utbringar ett fyr falldigt leve för brudparet"... ehh!?, varpå jag snabbt får försöka förklara för honom att Jonas (min man) är på toaletten , och det kanske är bättre om han låter resterande män pussa mig och sen när Jonas kommer tillbaks utropa ett fyrfalldigt leve... det blev mycket fniss bland gästerna över min farfars illa påhitt.

//snuff

• Fales brud

Nåt pinsamt som hände oss.. vår annars perfekta dag. :

PRECIS när vi kliver över tröskeln till fotografen ringer mannens mobil.. det var en annan fotograf vi prelemenär bokat ca 4 mån tidigare men sedan inte fått tag i för att diskutera detaljer. vi trodde vi avbokat.
    jag mådde jättedåligt av det så på måndagen ringde jag upp honom, han sa att det gjorde inget, han hade ju inte nån bekräftelse på att vi bokat .

• fruRT

Hej! Kul tråd!

Jag var gäst på ett bröllop en gång där prästen glömde ge brudparet en hint om att brudgummen skulle sätta ringen på brudens finger. Utan han (prästen, alltså) bara fortsatte i ordningen. Det fick som resultat att brudgummen hade kvar ringen inuti sin hand ända tills de stod ute på trappan efteråt.

Inte så lyckat, kanske...
    /FruRT

• Kürbis

Jag glömde blombuketten och kom inte pa det förän vi stod framme hos vigselförättaren.

• Ijch

Två "blunders" hände på vårt bröllop...

Det första var i kyrkan. Prästen hade inte förklarat när vi skulle kyssas, så jag utgick från att det inte var med i ceremonien (vi gifte oss i England). Kan tänkas lite dumt i efterhand, men prästen nämnde inget om det när vi gick igenom vigselakten. Sålunda visste jag inte att vi skulle kyssas. Det enda jag visste var att vi skulle sätta oss vid sidan om för att lyssna på en dikt. Min man fick därför slita tag i mig - som var på väg bort - snurra runt mig och ge mig en kyss. Det blev lite pinsamt, men alla skrattade!

Det andra var efter middagen. Vi hade hyrt in ett irländskt band som skulle stå för lite paus-underhållning innan dansen började. Men gästerna ville dansa, och tvingade därför upp oss på dansgolvet (eftersom de inte kunde början förrän vi hade dansat första dansen). Istället för den Sinatra-låt vi valt ut blev det en irländsk hambo (typ), och foxtroten vi övat på var det bara att glömma...

• Torvan

Tack för en rolig tråd!! Ger oss blivande brudar lite att tänka på dessutom ! Sen får man väl återkomma och redogöra för sina egna blunders!!

• Foleflickan

Här kommer våra små "missöden"

Hos frissan kommer man och svåger för att hämta mig och vänninan, jag var dock inte klar så de fick gå in i ett rum bakom. där fick de för sig att de skulle dricka en flaska champagen, svåger ut till bilen för att hämta den. han tänkte nog itne på att den var ganska skakad så halva flaska sprutades ut på golvet, frissan var lagom nöjd men konstaterade att det var första gången golvet skurades med champagne.

sen i bilen precis innan vi kom fram till kyrkan skulle jag ha på läppglans, då dropparborsten så det blir en rosa fläck mitt fram på klänningen, som tur va syntes den inte så jättemycket. är så stolt över mig själv att jag inte fick panik :)

Svar på tråden Bröllop - hall of shame