• Aurot

Bröllop - hall of shame

Läste tråden "Har alla verkligen perfekta bröllop" (www.brollopstorget.se/Forum-1-23/m1308569.html) och tänkte att jag skulle starta en blooper-tråd. Här kan vi skriva av oss om blunders och andra små anekdoter

Jag börjar:
    Vi hade det mest fantastiska bröllop och har aldrig haft så roligt någosin och det som hände är snarare lättare att se med en glimt i ögat så här i efterhand.
    Min väninna och jag har gldit ifrån varandra rejält de senaste åren. No hard feelings men heller ingen större förtjusning, i alla fall inte från min sida. Dock skulle det vara otänkbart att inte bjuda henne och hennes man. Ja, ni fattar... Jag satte vinet i halsen när toastmastern annonserade henne som talare. Hon ställer sig upp och håller ett till synes oförberett och rätt snurrigt tal. Hon gör några kapitalfel; tex raljerar över mitt kärleksmässigt struliga förflutna med utgångspunkt från när hon och jag först träffades. Vid det tillfället blev vi ovänner om något som rörde min dåvarande pojkvän (just detta nämnde hon iofs inte). Hon avslutar talet klämmigt med att min man är så modig och exemplifierar med en VÄLDIGT specifik händelse. Min man väser: "Fan hon pratar om jocke". Jajamen, hon drog en hel liten anekdot om mitt ex! Kan ju nämna att min man fått en hel del frågor om just denna händelse från sina helt oförstående vänner... Inte jättelyckat. Har inte hört ett pip från henne en bröllopet!

Varsågod: nästa!

• Svar på tråden Bröllop - hall of shame
  • msbine

Kul med en präst som kan fatta sig snabbt :)

• okt2006

Jag var på en bröllopsfest med flera utländska gäster, toastmadamen skulle därför toasta både på svenska och engelska. Hon var så otroligt nervös så hon stjälpte i sig vad som verkade vara en liter vin innan hon började. Och hon blev så fruktansvärt full!! Hon sluddrade och blandade svenska och engelska, ramlade på dansgolvet, spillde ut drinkar, sjöng osv. Det var faktiskt rätt roligt för oss som gäster, men jag tror toastmadamen skäms fortfarande idag...

• drömbrud

roligt tråd...Har dock inget att del aned mig av...än..:D

• Yllo

Håller med om att det är en rolig tråd. Misstänker att jag själv kommer att få något att bidra med här när min självutnämnda tärna är klar med alla planer inför min (vår) stora dag.... *ryser*

• Mitt hjärta är hemma

Willma:
    Vi är musiker, spana in oss i konserthuset en torsdag eller fredagkväll...

• katt1

Jag var på ett bröllop som var rätt kul. När brudparet knäböjde framme vid "kransen" börjar helt plötsligt båda två skaka.
    Alla inser efter en liten stund att brudparet skakar av skratt under hela bönen.
    De berättade under middagen varför. De kom på att brudgummen glömt ta bort prislapparna under sina nya skor.
    De stora röda rea-prislapparna från Galne Gunnar...

Men bestmannen hade redan ordnat det åt honom!

• GithKat

Har en rolig Barnblooper.

När min bror gifte sig var hans första dotter brudnäbb. Hon var sååå söt när hon med ryggen mot gästerna i kyrkan drog upp klänningen framför ansiktet och sedan vände sig om och visa trosor och hela magen. Lovar det var inte en enda som inte garva. Tilläggas kan att brudens son som var 6 år stod och peta med sin käpp i baken på sin mors klänning under hela vigseln och bruden skratta så hon skaka. Var ett ganska kul bröllop faktiskt.

• Valli

Usch, alkohol är jag rädd för. Jag älskar att bli lite salongsberusad, känna mig avslappnad och go i bollen men tänk om det blir för mycket? Man skålar ju och står i hela tiden.

En kanna vatten ska jag definitivt ha vid bordet.

• charlie06

Så var det det här med alkohol igen då... jag var på ett bröllop där brudgummens mamma var lite överförfriskad. Brudgummens systrar ville inte låta henne hålla tal men hon insisterade. Talet gick jättebra, men när hon skulle sätta sig så missade hon stolen...

Svar på tråden Bröllop - hall of shame