Januari 2006
Kunde inte hitta någon tråd för oss som gifter oss i januari nästa år, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag startar en själv Välkomna!!
Kunde inte hitta någon tråd för oss som gifter oss i januari nästa år, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag startar en själv Välkomna!!
Hej alla januaribrudar, TS här.
Tittar på papper till inbjudningskort osv, det finns en del att välja på... Det är ju ett bra tag kvar men samtidigt undrar jag hur man ska hinna fixa allt!
Har varit och kollat på herrgården igen, det blir nog bra, placering osv i kyrkan är lite svårare att få till.
Håller också på att lyssna igenom in- oh utgångsmarscher plus annan musik som skulle kunna funka på vigseln, har fått tag på en solist iaf
Är det några som är intresserade av en liten inspirationsträff? Är hemma och ledig den här veckan också.
Jag stryker det där om träffen... Kan vara svårt när inte alla bor på samma ställe Fick för mig på något sätt att vi gjorde det
Hejsan. Hoppas midsommarhelgen varit bra för er alla!
Vi tänkte ha tre-rätters. Sen dans och lite senare på kvällen kaffe och tårta. Men efterrätten ska vara väldigt liten, t ex chokladmousse. Annars kan det nog lätt bli för mkt.
Vi kollar också på inbjudningskort nu! Vi hade tänkt skicka ut i oktober. Nu blir det väl inte mkt gjort på semestern, så det blir väl till att göra dem i september. Men det kan ju vara bra att veta innan vad man vill ha. Ska ni andra göra själva eller beställa?
Vi ska göra inbjudningskorten själva. Vi är lite pyssliga, så vi tycker bara att det är roligt. Ska göra alla trycksaker själva! :) Vi ska också skicka ut våra i oktober, så man har ju lite tid på sig.
Anjisen
Ja, bara för att man har alla "hemma" hos sig så känns det som om alla bor på samma ställe. Synd, annars hade det varit kul med en träff.
JAg kan verkligen rekommendera ett företag som gör otroliga inbjudningskort el vad man nu vill ha (de gör allt). Vi beställde save-the-date från dem o de skall nu göra våra inbjudningskort. Företaget heter spira. Man kan vara så inblandad i resultatet man vill, en del vet ju precis hur det skall se ut, medan andra låter proffsen sköta det. Det blev bättre än jag hade tänkt mig och de är så vänliga och tillmötesgående. Kolla deras hemsida som jag inte har det exakta namnet till men sök på Spira så hittar ni det nog.
Spira hade jättefina kort, lite ovanliga också så att korten känns lite speciellt och sticker ut i en ordinarie brevhög. Och det vill man ju absolut, iallafall så vill jag det.
Har någon börjat fundera på underhållning än? Liveband eller DJ? Hur långt innan måste man boka det?
Hej!
Ni som gifter er i början av januari, när skickar ni ut inbjudan? De flesta av våra gäster måste boka flygbiljetter, så vi tänkte skicka inbjudan i början av september. Är det tidigt?
Vi gifter oss 7:e januari och har oxå många långväga gäster. Vi tänkte också skicka ut inbjudningarna i september, tycker inte att de är för tidigt med tanke på att de förmodligen vill boka flyg/tåg i tid till bra pris samt ev ta ledigt från jobb mm.
Ja, de får nog gå iväg då. Vi väljer mellan den 5, 6 och 7 januari och eftersom det är trettonhelgen blir flygen nog uppbokade snabbt.
Hur resonerade ni när ni valde datum? 5 jan tänkte vi först eftersom det är en afton, men så kom jag på att folk kanske jobbar då.. Ser här att många valt 6 el 7 istället.
Hej. Vi gifter oss också 7:e januari. Vi ville helst gifta oss på Trettondagsafton av den anledningen att det alltid kommer att vara en afton och en ledig dag efter vår bröllopsdag, men lokalen som vi absolut ville ha (det är ju lite svårare att hitta en fin lokal på vintern, tycker jag) var redan bokad. Så då fick det bli 7:e, men 5:e var förstahandsvalet.
Vi skickar ut inbjudningarna så att gästerna har de i brevlådan kring den 7:e oktober, tre månader innan. Vi har inte långväga gäster (som inte redan vet om datumet) men det är ju ändå en tid som folk kan åka bort på och det är ju aldrig fel att vara ute i god tid.
Beachy, jättefina kort på Spira! Och de hade ju ett väldigt fint förslag på specialdesignade kort med Caribbean-tema... ;) Vi kommer göra alla våra trycksaker själva (jag är lite pysslig jag med) men Spira hade jättemycket fint!
Hej!
Hur går det för er?
Håller på välja catering nu, men funderar över priserna.. Vad betalar ni för kuvertpris för tvårätters med tårta? Vi har fått ett pris på 600 per kuvert för välkomstdrink, förrätt m vin, varmrätt m vin och kaffe och tårta. Inte storstad så det känns rätt rimligt, eller vad tror ni?