Januari 2006
Kunde inte hitta någon tråd för oss som gifter oss i januari nästa år, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag startar en själv Välkomna!!
Kunde inte hitta någon tråd för oss som gifter oss i januari nästa år, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag startar en själv Välkomna!!
Ursäkta, det är ju på lördag det är 8 månader kvar..
Tänkte bara berätta att vi också ska gifta oss i januari -06, den 28:e närmare bestämt. Kul att det är fler så vi kan följas åt lite.
Kul att vi blir fler januaribrudar (-06).
HHJ
Var gifter ni er någonstans? Är själv ingen vintermänniska, men det låter supermysigt om det är mycket snö och lite mörkt, mycket levande ljus o så. Vi får ju bröllop som är helt motsatta varandra.
Det känns verkligen långt bort fortfarande, men nu är det snart sommar och då är många borta osv och sedan är det inte så långt kvar längre...
Var n¨ågonstans skall ni andra gifta er?
Man är alltså inte ensam om att gifta sig i januari!!
Jag tycker inte alls att det känns långt borta.
Har redan bestämt mig för att sy upp min klänning som är tvådelad, eftersom jag inte hittar det jag vill ha.
Eftersom man är "liten" kontrollfreak så är allt klart....nästan.
Kyrkan & festlokal är bokad.
Korten är köpta och formuleringen till inbjudningarna är klar.
Fast man lär nog ha lite panik ändå senare.
Man får hoppas på lagomt med snö och massor av tända ljus.
Till Aprilia vill jag ge ett tips att kolla Kristina F designs klänningar i Umeå.
Hon finns i Sven och Tages körskolas gamla lokaler.
Beachy: Vi gifter oss nog i kyrkan på landet, i Västsverige så det är ju inte säkert det är snö. Jag hoppas ju dock på snöigt vinterlandskap.
Vi valde vinterbröllop för att det är inte så många andra som gifter sig då, jag har hösnuva, det är mysigt med facklor och ljus, man är inte beroende av vädret på samma sätt för ingen förväntar sig att det ska vara fint och man planerar inte bröllopet för fint väder heller, plus, det bästa av allt, bröllopsresan till ett varmt land mitt i vinterkylan. Det har ju inte lika stor charm på sommaren. Vi planerar att åka på kryssning i Karibien (om vi har råd, det känns som om det här blir dyrt..).
Beachy, hur ska ni göra, är det många ni ska ha med er? Det måste kräva lite mer planering med ett bröllop utomlands? Det låter verkligen härligt!
HHJ
Hoppas ni får snö, det är ju i alla fall lite mysigare. Åker ni till karibien direkt efter? Vi åker också på kryssning efter att vi varit på Aruba i drygt två veckor, så den 21 januari seglar vi iväg i en vecka. Det blir vår tid tillsammans (smekmånaden) eftersom barn och familj är med på Aruba.
Vi har bjudit ungefär 55 personer och räknar med att ca 25-30 kan följa med. Vi kommer ha fest i en vecka med utflykter och middagar inplanerade.
Klart att det är lite mer annorlunda att planera bröllop på distans, men det blir ju inte mer planerande egentligen. Vi har haft tur som anlitat en bröllopskoordinator som är helt underbar och det känns som vi har läget under kontroll. Får väl se hur det känns om 6-7 månader...
Ja, just det i dag är det ju exakt 8 månader till bröllopsdagen!
Hej alla, nu har vi ändrat oss och bokat kyrka ist... Så det blir den 5 jan i Domkyrkan och sen fest ute på Krusenberg. Min klänning kom i tisdags, den är helt perfekt! Så nu känns det att det är på gång
Hallå januaribrudar, hur går det för er med planerandet?
I går var jag ute och tittade på bröllopsklänningar för första gången. Lite nervöst och spännande. Hittade en jättefin klänning som jag blev väldigt förtjust i, tyvärr så kostade den mer än vad jag tänkt mig, närmare bestämt 11.000. Så det blir till att leta vidare.
Har ni andra redan hittat klänningar?
Annars har vi börjat fila lite på inbjudningskorten och festprogrammet.
Hur långt har ni andra hunnit i planeringen?
Hej alla. Det går lite trögt för oss med planeringen. Vi är mitt uppe i husköparplaner också och det känns fortfarande som om bröllopet är så långt fram så det kan få vänta lite. Det går nästan mer bakåt än framåt... Vi har inte bokat kyrkan ännu för vi hoppas fortfarande på att få festlokalen till Trettondagsafton istället, men det ser mörkt ut så 7:e blir det nog. Men därför är inte kyrkan bokad ännu. Får nog ta tag i det snart.. ;) Jag har inte lyckats komma iväg och kolla på klänningar heller. Inbjudningskorten är färdiga i text men inte format. Inget är färdigt är väl slutsatsen man kan dra. Puh...
14 Januari i Sthlm!
Fokuserar just nu på klänningen - det som känns svårast!¨'
Det mesta annat har vi antingen bokat, eller så har vi klart för oss vad vi ska ha!
Kyrkan och festlokalen bokade!
Det mesta av det andra är "klart i huvudet"
Utom då klänningen......
Kul med flera vinterbrudar!