• anjisen

Januari 2006

Kunde inte hitta någon tråd för oss som gifter oss i januari nästa år, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag startar en själv Välkomna!!

• Svar på tråden Januari 2006
  • Ringo

Oj vad många det är redan nu som ska gifta sig den 7 januari. HHJ kanske har rätt i att vinterbröllop är den nya trenden

När skickar ni inbjudningskorten och när har ni tänkt ha OSA?

• Aprilia

Hej alla januaribrudar!

Vi har inte kommit så långt i planeringen men nu har jag varit och pråvat bröllopsklänningar på 2 ställen iallafall. Men det är sååå svårt, vet inte vad jag vill ha och vad jag passar bra i-är lång och smal...och man vill ju inte se ut som ett streck :)
    Någon annan med samma kroppsform?
    Är det någon som ska ha långärmat/chiffongärmar i och med att det är ett vinterbröllop, hur tänker ni ang. klänningen?
    Blev nästan lite stressad över det här med klänningsletandet då expediten i en butik sa att det tar 3,5 månad att beställa hem en klänning-ska npg ut o titta i helgen igen.
    Så just nu känns det alltså som klänningen är det viktigaste att bestämma sig för!
    Hur går det för er andra?
    Vart ska du gifta dig HHJ (ursäkta om jag frågar igen ifall du skrivit det tidigare i tråden :) )

• Trollvinter

Jag ska ha långärmat! Det blir långa "trumpetärmar" Det kommer att gå åt en hel del tyg, men jag tror att det blir jättefint!! Min svärmor ska sy och hon har börjat så smått...

Vi funderar på att skicka ut inbjudningskorten i oktober - det blir ungefär tre månader innan. Känns som lagom, men jag vet inte riktigt. Är det för tidigt? Vi ska i alla fall pyssla med dem i sommar och hoppas att bli hyffsat klara med dem. Tyvärr kan vi inte boka kyrkan förrän i september , så det är bara att hålla tummarna för att vi får den vi vill ha!

micro: vi var ute och "kände" på mörkret den 7:e i år och då började det skymma redan vid två -tre tiden och det var helt mörkt klockan fyra! Bara en vecka senare hade det förskjutits en timme ungefär... Vi får bara ha festlokalen till klockan två på natten, så vi tänkte börja med vigseln ganska tidigt - blir nog fint med marshaller och tända ljus redan vid tre-tiden hoppas jag

• HHJ

Hej igen.

Ja jag nojar så över klänningen, är nervös att jag inte kommer hitta min drömklänning. Och jag har inte ens varit och provat ännu. Men jag har äntligen lyckats boka en tid, så på lördag ska jag till en affär och prova lite olika modeller. Det vore ju väldigt skönt om jag hittade en med en gång som var perfekt så kunde det vara färdigt sen, men jag är skeptisk.

Jag hade tänkt mig en axelbandslös klänning med släp. Jag kommer inte tänka på att det är vinter utan ta den modellen jag trivs bäst i, för mestadelen kommer vi att vara inne. Däremot kommer jag ha en kort pälsjacka på när vi är ute (som jag heller inte hittat ännu). Men långärmat är också fint, jag tyckte särskilt mycket om Kronprinsessan Marys ärmar på hennes klänning, superelegant! Om jag var lång och smal skulle jag satsa på en liknande klänning och framför allt ha ganska mycket vidd i kjolen. Om man är smal upptill blir det en fin kontrast.

Vi ska gifta oss utanför Borås och ha festen inne i stan. Ska bli så roligt!

Hur har ni andra gjort, har ni berättat för alla i er omgivning att ni ska gifta er ännu? Jag har lite problem med detta nämligen. Vi har berättat för våra föräldrar för länge sen men min blivande vill inte berätta för sina kompisar än. Han tycker det är för långt kvar, dessutom vill han överraska dem med ett inbjudningskort i brevlådan. Men jag vill ju berätta för alla och prata om detta hela tiden... ;) Och jag har berättat för mina tjejkompisar men det vet inte min m2b om *skäms* Som tur är har hag diskreta vänninor.. Berätta gärna hur läget är hos er.

• Trollvinter

Vi berättar för alla! Vill ju att alla ska kunna komma... Tycker dessutom att det är så roligt att prata om det och planera tillsammans med andra!

JA, långärmat är fint på långa brudar. Jag är tyvärr kort (164), men hoppas att det blir fint ändå. Hade inte alls tänkt mig det från början, men så provade jag en och fastnade direkt!! Kändes helt rätt Det blir nog ganska mycket släp på min också. Får anpassa lite efter slöjan. Slöjan är ett lån från min blivandes släkt som har haft den på åskilligt många bröllop. Ska bli roligt. Den är jättelång och väldigt vacker! Med en lång slöja känns det som om man ska ha långt släp på klänningen också, tycker jag. Och så är det ju så fint! Men, jag undrar hur det kommer att bli att röra sig... och utomhus... Jag hoppas på fotografering utomhus och det kan ju bli ett problem om det är blött ute med ett långt släp - var gör man av det? Kanske är ett senare problem...

Vad ska ni ha för blommor?! Jag hade tänkt mig pärlhyacinter - tycker att det är så fint med blått och det är ju en vintrig blomma. Vill ju gärna ha något som klarar sig utomhus. Kanske med vita rosor eller nejlikor i också. Vad tror ni om det?

• micro

Hej igen.
    Vår vigsel börjar 15:30..då är det mörkt när vi går ut och det var tanken. Bli hur mysigt som helst med mashaller och annat för att skapa en mysig varm stämning.

I sommar ska jag pröva ut en modell på klänning jag vill, sedan ska en vän sy den åt mig. Men jag har inte tänkt ut en speciell design bara för att det är vinter.

Min familj vet om att det kommer ett bröllop i vinter...men inte när. Vi ska inte förlova oss förrän i augusti - då tänker vi berätta för hela våra familjer. Jag vill ju endå att de är med och planerar lite.

Hur gör ni andra med grattiskramar och riskastning efter vigseln? Det är ju kallt då.

kram så länge...

• HHJ

Ja det är kallt i januari. Men jag var på bröllop i helgen och då var det också otroligt kallt, särskilt i sandaler och kort klänning.. Skillnaden mot att gifta sig i januari är ju att då vet alla att det är kallt och klär sig därefter, i juni förväntar man ju sig inte 7 grader. Så det får bli riskastning och kramar som vanligt efter vigseln för vår del, gästerna kommer ju i ytterkläder.

Men det där om släpet, en mycket bra tanke Trollvinter! Det har jag inte haft en tanke på. Det ska jag hålla i minnet imorgon när jag ska prova klänning. Och det låter fantastiskt roligt att ha en slöja med lite historia i.

• Brummelisa79

Vi ska också gifta oss i januari, den 14:de januari närmare bestämt. Vi har bokat kyrka och resa än så länge. Känns som att klänning är nästa grej som står på schemat...har inte varit o kollat ännu. Vi ska ha ett relativt litet bröllop så vi har ingen brådska med saker o ting egentligen..vi kommer hinna ändå. Men jag längtar så mkt redan så det är svårt att låta bli att planera o fantisera :)

• Beachy

HHJ
    Håller med om att det är bättre när det är kallt i januari för då skall det vara kallt, än i juni när det skall vara varmt. Var är värmen...???? Fryser ihjäl snart.

Min klänning är underbar, men kanske inte riktigt rätt i vinterkylan. Om ni är nyfikna så finns den på www.watters.com och det är den första på sid 6 el 7 där tjejen står mot en vägg. Baksidan är väldigt urringad i ryggen med band i kors.

• Beachy

Kollade precis. Det är den första på sid 6. ¨Klicka på bilden för att kunna titta på bilden av ryggen.

Svar på tråden Januari 2006