• anjisen

Januari 2006

Kunde inte hitta någon tråd för oss som gifter oss i januari nästa år, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag startar en själv Välkomna!!

• Svar på tråden Januari 2006
  • Beachy

HHJ
    Ja, det blir ju enklare för alla om våra inbjudningar går ut lite tidigare än normalt. Tycker annars att oktober verkar bra tid att skicka ut dem.

Vet inte hur ni andra känner, men jag vill nog ha allting klart före julhelgen. Vi har barn och firar en traditionell jul med dem (och skall försöka hålla mig lugn trots att det snart är dags då) och sedan åker vi den 3 januari. Ni som skall vara hemma har ju lite mer tid på er.
    Måste boka in lite behandlingar (ansiktsbeh, fotvård o naglar) i mellandagarna och den 2:a och före jul skall jag väl gå till frissan. Tänkte ge min blivande en ansiktsbeh i julklapp!! Han skall väl också skämmas bort lite.

Att det skall vara så mycket helgdagar och sånt precis före....

Har ett annat större problem. Har tänkt gå ned i vikt en hel del före bröllopet, men skall köpa några fina sommarklänningar att ha på Aruba. Dessa behöver jag ju köpa nu snart när det finns, inte i november när det bara är ylle i affärerna! Får väl köpa några och be mamma sy in dem (förhoppningsvis!).

Stackars oss brudar som har så mycket att tänka på och planera....

• HHJ

Ja verkligen, det är mycket att tänka på.

Jag måste bara berötta. Fick smått panik igår, prästen som vi vill ska viga oss ringde. Hon berättade att det minsann inte kommer bli hon som viger oss utan en annan, hon berättade ingen anledning (vilket hon absolut inte behöver visserligen). Sen sa hon också att vi förmodligen inte alls kan gifta oss i den församlingen ens, eftersom vi tillhör en annan i stan och de brukar inte vilja betala. Jag blev väldigt ledsen! Känns fel det här. Jag har döpts och konfirmerats i den kyrkan, min mamma likaså plus deras bröllop och morföräldrar och så vidare. I sex generationer! Ska man inte få gifta sig i den kyrkan som man vill?? Vi betalar ju kyrkoskatt! :( Mamma skulle ringa henne idag och höra vad det var frågan om, jag hoppas verkligen att det går att lösa.

Beachy; jag har också tänkt gå ner lite till bröllopet, ja helst redan innan semestern om fem veckor.. Men det är då sannerligen inte roligt. Vad har du för strategi?

• Ringo

Lojna

www.romanticaofdevon.co.uk/collection.html

Klänningen som jag tror att det blir är från Romantica by Devon, modell Chicago. Jag tror att jag har bifogat en länk. Någon form av kappa eller cape till måste jag ha, men det är en massa "glitter" på toppen (tvådelad) så jag tyckte att den såg lite vintrig ut iallafall.

Jättekul om flera postar bilder på klänningar ni har valt / tänker välja. Är det någon som har något roligt förslag på varmare plagg att ha över klänningen i kyrkan? Jag såg att Alicja Eklöw har en fin kappa. Men jag har inte provat den. Jag ska kolla om den finns i butiken imorgon.

http://www.brudicentrum.se/html/brud.htm#

• HHJ

Ursäkta för mitt förra klagande inlägg, men jag blev så besviken. Först var jag inte ens säker på att jag ville gifta mig i den kyrkan, men när jag fick ett njaej, då blev jag hysterisk. Hur som helst, det har löst sig nu. Jag fick reda på att det inte alls var några problem, men att prästen som ringde mig hade blivit avskedad dagen innan pga sociala problem på arbetsplatsen... så det kanske inte var så konstigt om hon var negativ och otrevlig. Nu är det löst i alla fall, fast det blev ju inte hon som ska viga oss.

Imorgon gifter sig en av mina bästa vänner, det ska bli helt fantastiskt roligt! Och jag kommer förmodligen sitta där och inte bara tänka på deras lycka, utan även se mig själv och min älskling stå där framför altaret.

• Beachy

HHJ
    Skönt att det ordnade sig och det var väl tur egentligen att ni inte fick den prästen om hon hade problem. Ni får säkert en trevlig präst.

Det är så mysigt att gå på bröllop och det är klart att man tänker på sitt eget när det inte är så där himla lång tid kvar.

Just nu har jag ingen strategi för viktminskning. Den här veckan stundar mensen så det är ingen idé att ens tänka smalt innan den kommer för jag är en riktig "sugarholic" o speciellt tiden innan (läs måndaden ). Nej, jag måste faktisk sätta fart nu, men det är inte så lätt. Du då?

• micro

Hej allesammans!
    jag är nu oxå en januaribrud
    planerade tidigare bröllop i höst..men av olika anledningar har vi flyttat på det.
    Känns jättebra!

Den 7e blir det... har inte alls kommit längre än datum och plats..

em

• Trollvinter

En januaribrud till! Också den 7:e Vårt bröllop blir i Göteborg med omnejd och vi har inte kommit så jättelångt ännu. Har bokat en lokal i Göteborg, men inte till hundra bestämt oss för den ännu. Klänningen är på G, ska sys av svärmor och hon har börjat så smått. Gästlistan är så gott som klar och vi har börjat spåna på inbjudningskorten...

Men, det börjar ju närma sig!! Vi har precis köpt hus och ska flytta om två veckor, men sedan drar det igång ordentligt

• Beachy

Lycka till med flytten. Vi flyttade för knappt en månad sedan och nu börjar vi komma i ordning. Jobbigt, men kul. Tar bara så mycket tid från BT och bröllopsplaneringen.....!!!!

Hur många är ni som gifter sig den 7:e? En hel del tror jag va?

Själv verkar jag vara ensam den 12:e, men det är ju mitt i veckan så det är väl inte så konstigt.

• micro

hej igen..
    nu har jag bokat kyrka och festlokal så gått som klar...

Undrar om ni vet ungefär när det blir mörkt i början av januari?

• HHJ

Hej och välkommen alla nya januaribrudar! Vad roligt, den 7:e kommer att bli en magisk dag på många platser i Svergige. ;)

Jag börjar bli lite stressad över klänningen. Jag har fortfarande inte varit och tittat eller provat någon. Jag har en inre bild av hur jag vill den ska se ut men det känns mest som en begränsning. Jag letar efter en klänning utan strass, pärlor, brodyr eller knappar. En enkel sidenklänning utan axelband och med långt släp. Ni kan ju säga till om ni hittar ngn sådan... Beachy, hur var din klänning, blev den fin? Vad ska ni andra ha?

Nej det går inte så bra för mig med viktminskningen. Jag är duktig på jobbet, äter mellanmål på fm och em och sopplunch med grönsaker och bröd. Jag försöker att gå en timma minst tre gånger i veckan. Men det har varit så mkt annat nu på fritiden så vi har varit dåliga på att planera våra middagar hemma och har dessutom inte hunnit gå så mkt heller...

Jag tror att det blir mörkt vid fyra-tiden i januari. Vi hade tänkt ha vårat bröllop 1700 för vi vill gå in i kyrkan när det är mörkt. Vill att marschaller och dylikt är tända när gästerna kommer.

Jag läste förresten i mammas Svensk Damtidning, de hade bröllopsspecial. Det stod att bröllop är inne just nu och då särskilt vinterbröllop, speciellt i innekretsar... Hihi...

Svar på tråden Januari 2006