Januari 2006
Kunde inte hitta någon tråd för oss som gifter oss i januari nästa år, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag startar en själv Välkomna!!
Kunde inte hitta någon tråd för oss som gifter oss i januari nästa år, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag startar en själv Välkomna!!
Hej,
Vad härligt att det är fler än jag som är ute i god tid... väldigt god tid. Jag kom precis hem från Ljunggrens i Gamla Stan och har en massa förslag med mig till inbjudningskort. Texten till inbjudan är redan klar och jag har även börjat med texten till programmet. Tyvärr så kom jag inte så långt eftersom vare sig menyn, underhållningen eller gästlistan är klar
Vi bestämde oss för vinterbröllop eftersom min blivande make absolut inte vill vara som alla andra och gifta sig på sommaren. Jag var lite skeptisk i början, (jag är väldigt frusen av mig), men fick ge med mig tills sist, och en bröllopsresa till varmare länder i början på januari är helt rätt. Vi planerar att åka till Hawaii.
Hmm... trodde man inte skulle vara "som alla andra" när man gifter sig i januari, men vi har också planerat den 7e! :)
Klart man redan har börjat planera lite, i de flesta tidningar med planeringslistor så ska man ju börja ett år innan..! *panik*
Ringo, vilken ö?? :)
Den 7 januari verkar vara väldigt poppis år 2006. Vi prel bokade lokal redan i januari och några veckor sen ringde de och ville ha bekräftat eftersom det var någon annan som var intresserad av samma datum.
Bröllopsresan är inte bokade än så jag vet inte vilken ö. Vi funderar på att kombinera två öar och kanske även en veckas kryssning. Vi har tänkt vara borta i tre veckor. Har du några bra tips?
Oj, var det i Sthlm eller? Är nybliven Sthlmare, men ska gifta mig i födelsestaden Eskilstuna. Hoppas det inte är lika bokat där, kanske bör bestämma kyrka snart!
Jag vet inte hur Hawaii är i januari, vi var på Oahu i september och det var jättefint. Det som var mest "överraskande" var att Honululu var så himla stort, skyskrapor och allt! Inte riktigt den bilden vi hade av Hawaii. Det var dock väldigt intressant att besöka Pearl Harbour. Den norra sidan var ett riktigt surfarparadis! Det jag har hört är att Maui är absolut vackrast. Men en kombination vore säkerligen häftigast! :)
Hej kul att se att det finns några stycken som gifter sig i januari. Vi är inte så duktiga som ni andra utan flaxar omkring mellan 7 och 14 januari. Vi förlovade oss fredagen den 13 så det känns lite specielt. Men jag håller med HHJ om att det känns väldigt långt bort... Eftersom vi flyttade in i hus för 5 mån sedan känns det som om man alltid har något att göra... Med en inflyttningsfest för 40 personer i morgon exempelvis. Phu får nog dona vidare!! Men visst är det kul att planera!!
I Stockholmstrakten är det, vi ska gifta oss i Dalarö kyrka och ha festen på Smådalarögård.
Har du planerat bröllopsresan? Hur långt har du kommit i planeringen?
Jag tror att jag har bestämt mig för klänningen nu. Jag ska prova en gång till nu innan semestern och bestämmer mig då.
Ringo: Ja, vi har planerat resan, men inte bokat biljetterna ännu. Håller på att pressa priserna lite först.. Det blir en vecka i Rio, sen fyra dagar i Amazonas och fyra dagar i Salvador, sen hem till kalla Sverige igen.
Klänning.... får man se..? *nyfiken* Tycker det är svårt att hitta någon som passar på vintern.
Hnosse: Ni var inte skrockfulla ni inte! ;)
Har klänning klar. Min brorsa skall hämta den vilken dag som helst (i USA) och lovar att ringa mig då. Vill se den NU!
I övrigt är i stort sett all planering klar, men flyttade för 2 v sen så allt har stått stilla ett tag. Är lite irriterad över att vi inte fått igång vårt internet ännu... Vill ju vara på BT hela tiden!! Fler som känner igen sig??
Inbjudningarna är ganska klara, men skall finjustera i sommar. När skickar ni ut dem? Vi skickar dem nog i augusti. Kommer skicka med svarskort om de kommer eller inte + att de får föranmäla sig till olika aktiviteter runt bröllopet.
Vad roligt! Vi var väldigt skrockfulla och vågade inte förlova oss fredagen den 13:e (augusti 04) utan tog dan innan istället! Men det verkar ju ha gått bra för er ändå. ;)
Vi satt i helgen och planerade lite mer, har börjat skissa på inbjudningskorten och på programmet i kyrkan. Då kändes det lite mer "på allvar", väldigt roligt!
Beachy, vi hade tänkt att inbjudningskorten senast skall vara hos gästerna 7 oktober (3 mån innan), men jag förstår att ni måste vara ute i lite mer god tid eftersom det är lite mer resa att planera.