Januari 2006
Kunde inte hitta någon tråd för oss som gifter oss i januari nästa år, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag startar en själv Välkomna!!
Kunde inte hitta någon tråd för oss som gifter oss i januari nästa år, så jag tänkte att det är väl lika bra att jag startar en själv Välkomna!!
Beachy, klänningen är helt gudomlig!! Och de andra klänningarna är jättefina också, vilken bra sida! Hur har du gjort med beställningen? Får man fråga vad du har fått betala?
HHJ
Tack, det värmde. Även om jag själv tycker den är underbar är det kul att andra också tycker det.
Min lillebror bor i Cincinnati så jag och m2b var där i februari och då beställde jag klänningen. Den kostade $850 minus 20% rabatt.
Den har kommit nu och min bror skall hämta den. Har sagt åt honom att han måste ringa direkt så jag får höra hur den ser ut etc. Han är väl måttligt road!!! Jag beställer ganska mycket småsaker på internet och får de levererade till hans adress. Numer har jag en egen hörna med kartonger. Han blir snart tokig på mig.... Själv är jag så nyfiken så jag kan spricka på allt jag vill se NU, speciellt klänningen.
Vad ledsen jag är nu! Var och provade klänning förra veckan, det var sådär, inte särskilt mycket att välja på och dålig service. Hon var av den typen som vill "pracka på" en saker som man själv inte vill ha.
I alla fall, jag ringde en annan butik för att boka tid och hon varnade mig för att det var väldigt utplockat nu, alla sommarbrudar och studentbalerskor har hunnit före. Och vinterklänningarna kommer i november! Det är ju alldeles för tätt inpå för ett planeringsfreak.
Dessutom har jag en vanlig storlek (38) och då fick jag prova i större storlekar och så skulle hon hjälpa mig att hålla in. Det är ju inte samma sak!!! Jag tycker jag är i god tid ute med bröllopsplaneringen, och så kommer det här. Vet ju att det är många som beställer via nätet och då har man ingen möjlighet att prova, men ändå! Lite synd om oss vinterbrudar är det allt.
38 ska det ju vara, blev någon konstig smiley där.
Hej igen. Lite dålig aktivitet i våran tråd tycker jag! Ni har väl inte gett upp ännu? Jag lovar att inte tjata mer om min klänning. ;)
Tänkte höra lite hur ni andra har tänkt göra med smekmånad/bröllopsresa? Det är väl snart dags att boka, vinterkatalogerna har väl kommit ut. Några tips eller något att rekommendera? Beachy, vilket reseföretag har du åkt med till Aruba?
Vi kommer att åka till Brasilien! Först Rio i en vecka, sen regnskogsäventyr i Amazonas i fyra dagar.
Vi funderade först på Jamaica, men min blivande är inte mycket för att ligga på stränder och dricka paraplydrinkar, det måste hända lite äventyr. Så vi har kompromissat lite. :)
Kollade Fritidsresor och de har som nyhet "Isle Margarita" eller nåt sånt, utanför Venezuela, verkar jättefint, och charter är ju billigt förstås.
HHJ
Bara kul (?) att höra om din klänning. Hur går det förresten? Hittat ngn du gillar ännu?
Vet inte om jag skrivit om det förut, men jag känner mig lite stressad inför kläder till alla fester runt bröllopet. Eftersom det är sommarkläder som gäller så måste jag hitta några söta klänningar och så måste vi framförallt hitta en snygg kostym till min m2b som han skall ha vid vigseln. Det är hög tid att handla nu, för sommarrean har börjat på många ställen. Helt otroligt, jag tycker sommaren precis har börjat! Bra med rea, men jag vill inte det skall bli utplockat innan jag har tid att leta kläder. Vilka problem....
Lojna
Har hört att Isla Margerita är superfint, många amerikaner åker dit. Ni får det nog härligt på resan.
Hej igen
Beachy; Ja, jag har hittat flera stycken på nixa.se så jag har lite mer hopp nu. Ska iväg och prova imorgon efter jobbet. Har hon inte hemma kan man ju alltid beställa. Min tärna tog fram sin balklännning från studentbalen -97 och den passade, mer än väl! Vissa har ju tur.. ;)
Ja hur går det med klänningarna? Har du bestämt hur du gör med storlekarna, köper du i lagom storlek nu eller mindre och försöker "banta ner dig"? (Usch vad det låter illa egentligen). Jag börjar fundera på samma sak, om jag ska beställa brudklänningen i en storlek mindre än jag kan ha nu. Det är ju något riskabelt. Men en väldigt bra piska också.
Vart letar du klänning? Finns ginatricot där du bor? De har mkt "finkläder" annars, söta kjolar och toppar till bra priser.
Lojna, er resa låter jättehärlig! Tack för tipset, jag ska defintivt kolla upp Fritidsresors nyheter.
Hej!
Angående bröllopsresa, så får den vänta till våren för vår del. Däremot kommer vi att åka typ två nätter till något hotell och bara va.
Jag har prövat klänning!! Crazy, va mycket det kostar. Jag fann min dröm men 13000:- är alldeles för mycket att ge för en klänning (enligt mig) Funderar på att möjligen sy upp den.
Vet nån av er om det är ett väldigt jobbigt projekt att sy korsettliknande överdel??
Idag ska vi ut och kika på festlokalen. Spännande!
Tycker ni som jag, att ju mer man planerar och ordnar inför dagen, ju mer önskar man att det vore mycket tidigare.
6 månader känns väldigt långt bort just nu
Beachy. Smart idé med rean.. Ska kolla upp med min gubbe vad han tycker om det.. Vore guld om man kunde hitta nått nu..
Det vore ju fantastiskt om dom reade min drömklänning i höst..För halva priset kan jag tänka mig.
En fråga: Vad tänker ni alla bjuda på? tvårätters? eller fika? eller trerätter?
Januari är absolut för långt bort, jag vill NU NU NU! :D
Jag ska sy upp min klänning och jag vill också ha något korsettliknande som överdel. Ska träffa sömmerska den 11 juli, kan ju höra med henne då och återkomma till dig.
Vi bjuder på snittar och smått istället för sittande förrätt. Folk får gå runt och mingla lite istället. Sen har vi buffé som varmrätt. Ingen efterrätt för vår del, det blir bröllopstårta istället.
Hur långt har alla kommit i planeringen? :)