Lat sambo....
Jag orkar inte mer... Jag har bott med min sambo i snart 2 år och lika länge har jag försökt få honom att hjälpa till hemma. Det är jag som diskar, städar, handlar, lagar mat och tvättar. Jag blev arbetslös för två månader sen och då är det väl inte mer än rätt att jag gör allt detta. Men han gjorde ju ingenting hemma när jag också jobbade. När han kommer hem har jag oftast maten klar, han äter och sätter sig vid datorn och jag får diska. Visst, han tackar för maten och säger att det va jättegott och att han är så glad att jag tar hand om honom. Men jag orkar inte mer... ska man inte dela på alla tråkiga hushållssysslor? Eller är jag bara en sur gnälltant? Jag har tjatat på honom så mycket utan att han blivit bättre. Någon som har nåt tips? Det är ju inte så att jag lever på honom heller, jag har a-kassa och betalar halva hyran och de räkningar jag har råd med. Handlar nästan bara mat för pengarna som blir kvar. Grrr jag blir så frusterad, jag älskar ju honom men det känns som han inte bryr sig ett skit att jag står och diskar var eviga dag.