• Redheadgirl

Lat sambo....

Jag orkar inte mer... Jag har bott med min sambo i snart 2 år och lika länge har jag försökt få honom att hjälpa till hemma. Det är jag som diskar, städar, handlar, lagar mat och tvättar. Jag blev arbetslös för två månader sen och då är det väl inte mer än rätt att jag gör allt detta. Men han gjorde ju ingenting hemma när jag också jobbade. När han kommer hem har jag oftast maten klar, han äter och sätter sig vid datorn och jag får diska. Visst, han tackar för maten och säger att det va jättegott och att han är så glad att jag tar hand om honom. Men jag orkar inte mer... ska man inte dela på alla tråkiga hushållssysslor? Eller är jag bara en sur gnälltant? Jag har tjatat på honom så mycket utan att han blivit bättre. Någon som har nåt tips? Det är ju inte så att jag lever på honom heller, jag har a-kassa och betalar halva hyran och de räkningar jag har råd med. Handlar nästan bara mat för pengarna som blir kvar. Grrr jag blir så frusterad, jag älskar ju honom men det känns som han inte bryr sig ett skit att jag står och diskar var eviga dag.

• Svar på tråden Lat sambo....
  • Trista

Hej på er alla!

Nu måste jag bara komma ihåg att om jag får söner en gång i framtiden inte klema bort dem. Jag har till och med bett min mor att slå till mig med en stekpanna om detta skulle ske..

Nä skämt och sidor vist känner jag igen problemmet. I am living it... Nä det bästa är att sätta sig vid ett bord och ta upp problemet. Säga vad man tycker och hur man mår samt upplever problemet. Jag avskyr att vara arbetsledare men ibland måste man vara det. Jag bruka låta min sambo göra det han är duktig på. Försök ta ett steg tillbaka det är jätte svårt. Strejka att handla låt honom ta hand om maten låt dem ta ansvar...

Så kan man själv göra saker som e tråkigt. Hur man löser problemet att män ska lära sig se när det är smutsigt vet jag tyvärr inte.

Hälsningar T

• snöran

Tolin: hehe! menar du att jag ska komma hem till dig och diska? ;)

• Tolin

snöran: Njae... mannen har faktiskt precis diskat dagens (och gårdagens) disk. Menade mest att det var lite kul att ni sparat helgens disk till på torsdagen och att det skulle kunna hända oss också. Är också en stolt slarvmaja nämligen. Kanske missförstod dig dock.

• Tolin

snöran: Du får förresten gärna komma hem till oss och diska någon annan gång när andan faller på. Kanske inte tidigt på morgonen förstås...

• snöran

Tolin: jodu! ska jag hem till nån annan å diska så ska det tusan va på en okristlig tid :)

festligt dessutom att jag inte fattade att du kommenterade den något pinsamma detaljen att jag avslöjade hur GAMMAL disken var.. eller jag menar, ähum.. hihi! givetvis missförstod du mig! det var gårdagens disk jag tog tag i! :D

• Tolin

Mig lurar man inte i första taget. Är alltid mina lata medsystrar på spåret. Läggdags! Sov så gott!

• snöran

Tolin: sov gott! och när du vaknar imorron kanske det står en främmande männska å städar i ditt kök ;)

• mammacatta

ååååå...
    får man puffa för fönsterputs... :D:D:D

eller mer seriöst: en självgående dammsugare!!!! :D:D:D

• snöran

mammacatta: jag är mkt lägligt gift med en ;) (automatisk dammsugare vill säga, själv är jag både latare och slarvigare än de flesta så jag hade tur i lotteriet. han hade otur kan man säga! fast jag å andra sidan andra schyssta kvalitéer!)

• Marlean

Laga mat varannan vecka, varannan vecka (eller dag om det är lättare) får han stå för maten, säg att du förtjänar det!

Svar på tråden Lat sambo....