• Malin!

Jag vill hämnas!

Jag vill hämnas på min sk kille , älskare eller vad man kan kalla honom. Ni har säkert läst mina tidigare inlägg. Jag är sedan 6 månader tillbaka tillsammans med en gift man som ligger i skilsmässa pga att han träffade mig. Jag bröt upp med mitt ex efter 12 år pga av den här killen. Nu kommer han och säger till mig att han mår så dåligt och att han är utbränd och allt möjligt. Idag sa han till mig att det känns jobbigt att han har förlorat mig!!! Jag fattade ingenting först men nu fattar jag att han sa så för att han vill tro det så att han lättare kan stanna kvar hos sin fru. Han är inte man nog att säga rakt ut vad han vill. Istället har han änvänt de senaste veckorna till att hålla sig borta från mig pga att han måste tänka. Nu är det plötsligt jobbet och chefen som är problemet så nu är han sjukskriven. Jag fattar ingenting. Jag har ställt honom mot väggen idag och frågat honom rakt ut vad han vill men han säger att han inte kan säga något nu för han orkar inte tänka. Jag gav upp hela mitt liv för honom, jag blev gravid och gjorde abort för att vi skulle få en rättvis start på vårt förhållande trots att det enda jag vill är att ha barn med någon jag älskar. Nu skiter han fullständigt i mig och jag har god lust att ringa hans fru och berätta vad han är för en skitstövel. Jag är inte rädd för att hon inte ska tro på mig, jag har massor med bevis och vet saker om henne som ingen vet som han har berättat för mig. Vad skulle ni göra? Jag vill att han ska lära sig en läxa och inte leka med andras känslor utan att ta konsekvenserna.

• Svar på tråden Jag vill hämnas!
  • Vinterbrud2004

Jag är en person som gärna vill försöka känna sympati med andra människor men i detta fallet känner jag tyvärr att du får helt skylla dig själv!

Måste även citera en sak du skrev i ditt inlägg:
    "Jag vill att han ska lära sig en läxa och inte leka med andras känslor utan att ta konsekvenserna"

Men du har ju själv lekt med andras känslor så kasta inte sten i glashus vännen!
    Lär av dina egna ord--du får själv ta konsekvenserna för den situation du har försatt dig i, för du visste om att han var gift!

Jag tycker faktiskt den största bördan av felet ska mannen här bära men det innebär inte att du skulle gå fri från den skulden på något vis då du visste att han var gift och hade ett seriöst förhållande med en annan kvinna som säkert älskade honom och du valde att vara med och förstöra det livet för henne!

Tycker inte du ska kontakta henne, du kommer bara att förstöra henne mer!

Som någon annan här skrev..du vill inte hustrun något väl utan bara hämnas på hennes man och med det drar du med henne ännu mer.

Ta nu ditt ansvar och låt henne och dem vara ifred!

• Nu börjar det pirra

TS:
    Hur kan du beklaga dig. Du är den andra kvinnan som kommit in i DERAS förhållande. Både du och mannen har gjort något som är oförlåtligt. Man fortsätter aldrig ett förhållande med en gift man som inte har skilt sig och lagt det andra förhållandet bakom sig....Du har dig själv att skylla för dina handlingar. Denna man som redan gått bakom ryggen och ljugit för sin fru varför skulle han vara bättre mot dig? Förstår du inte att du blivit lika blåst som hans fru. Hoppas att du lärt dig något att inte leka med känslor med andras män. Hoppas frun tar sig igenom det här och går stolt ur den här leken. Och även fast mina ord är hårda mot dig så önskar jag dig lycka till i framtiden....Denna man är inget för dig...han är inte värd någon tjejs respekt och kärlek. Ta hand om dig!!!!

• Secret

Det där med att "den andra kvinnan" bär ej ansvar....om man stjäl äpplen från grannarnas trädgård , ska man säga att staketet var för låg och att det var faktiskt staketets sak att "skydda" och att man själ bär ingen skuld?

• Norrbottensbrud

Secret: Tycker inte att man kan jämföra människor och deras förhållanden med träd och staket.

• Secret

I bada fall tillskriver man ansvaret till någon eller något annan.

• Norrbottensbrud

En sak kan aldrig ta ansvar för något. En sak lovar aldrig någon någonting. Det gör människor.

• Secret

Jag anser att man gör fel när man själv skulle inte vill bli behandlat på det sättet som man behandlar andra. Det är bara att fråga sig själv om man skulle vilja att ens man skulle ha en affär men en annan kvinna. Om svaret är "nej", då ska man låta bli att vara "den andra kvinnan" med.

• Nanonino

Man behandlar andra som man vill bli behandlad själv! Även innan "skiten" så är iaf jag full av respekt till andras förhållanden och blandar inte mig i andras förhållanden.
    Självklart förväntar jag mig likadant från andra, att de ska kunna se "över" sin egen egoism och hålla sig borta. Hur lågt kan en person vilja sänka sig själv, att bara få "ta botten skrapet". Resterna från den Riktiga.

Äkta kärlek kan man dock inte rå för, men äkta kärlek är lika från båda håll... och då kan man vänta tills det första förhållandet är avklarat!

Tycker absolut att man kan jämföra denna sortens handlande med secrets liknelse! Läs mellan raderna så är det enkelt att se att i båda fallen, så gör man allt för att skulden skall ligga på någon eller något annat än en själv. Man är väl för 17 ansvarig för sina egna handlingar!

• f.d. Svart brud

Jag måste nog vara totalt pantad, men jag förstår inte hur man kan inleda ett förhållande med en gift man och finna sig i att vara "den andra kvinnnan" och tro att han snart kommer att lämna frun. Hur ofta blir det så?

Om du kommer att hämnas på honom, så kommer du inte att vara bättre än han heller. Du riskerar bara att bli ännu mer bränd. Eller få dåligt samvete för resten av livet. Gå därifrån med huvudet högt och försök satsa på någon som inte redan har ett förhållande.

• -svea-

Jag har inte läst hela tråden, har heller inte läst dina andra trådar MEN jag håller nog inte riktigt med de andra tjejerna här..

Visst det kanske inte är så snällt att träffa en gift man. Du var i ett långt förhållande, han var gift. Kan det vara så att ni båda var trötta på era förhållande och faktiskt blev kära och ville starta en framtid ihop.... ? Är det då så fel? Jag tycker snarare att det är fel att stanna i en relation som inte är bra om man inte är villig att jobba för att få den bättre.

Det är ju uppenbart vem som är rötägget här, det är ju mannen. De två förlorarna är ju du och hans fru. Hade han varit en bra man hade ju han sett till och bestämma sig långt innan och varit ärlig för både dig och sin fru.

Nu verkar det väl att han kanske stannar hos sin fru,inte av kärlek utan rädsla kanske?

Jag förstår att du är sårad men att hämnas är bara barnsligt, det får man inte ut någonting av.

Jag tycker synd om frun, hon borde få veta på ett snyggt sätt vilken man hon är gift med. Hade jag varit frun hade jag absolut velat veta.

Jag tycker att du ska berätta för henne att ni haft ett förhållande. Inga detaljer kanske, men svara ändå på hennes frågor. Förhoppningsvis tror hon dig och vill säkert prata mer efter några dagar när allt har lagt sig lite.

Vad du säkert förstår finns det ingen framtid med denne man om du pratar med hans fru. Då är det ni mot honom...

Lycka till,

• na76

Hej

Vill bara säga att jag såg ett program på tv för några år sen där dom pratade om otrohet. Det var verkligt skrämmande siffror om hur många som varit otrogna-och tjejerna var inte ett dugg bättre (typ 1/3 av alla). Ser själv inte att det är någon skillnad hurvida man är gift och är otrogen eller "bara tillsammans med någon" och otrogen. Denna killen verkar ju ha uppenbara problem med att hålla sig till en partner, han kommer nog alltid ha förhållanden vid sidan om. Lycka till Malin.

• gladhannapanna

Längesedan Malin skrev någonting, känner du dig påhoppad för att de flesta inte håller med dig? Hoppas att du klarar av att plocka upp bitarna av det krossade hjärtat och gå vidare!!! *kram*

• Kaffemoster

Malin!

Jag håller med de ovanstående om att det kloka i denna situation är att dra dig ur och skapa dig ett nytt liv utan karlsloken. Jag tycker att det är helt hans fel. Han gav dig raka besked att det skulle bli ni två, att han sen ändrade sig, är ju ett hårt slag i ansiktet på dig då du gav upp allt för honom. Visst var du godtrogen, men man måste ju våga för att vinna.
    Ska jag vara riktigt riktigt ärlig, så hade jag nog känt mig bättre efter en liten elegant hämnd. Du måste dock vara väldigt säker på att det inte gör din egen situation värre. Hans frus känslor är inte ditt problem, det var faktiskt hennes man som ställt till det och jag skulle inte vilja att han bara fortsatte leva lyckligt med henne som om ingenting hade hänt.
    Ibland kan det räcka med att planera en hämnd ...

Svar på tråden Jag vill hämnas!