• Malin!

Jag vill hämnas!

Jag vill hämnas på min sk kille , älskare eller vad man kan kalla honom. Ni har säkert läst mina tidigare inlägg. Jag är sedan 6 månader tillbaka tillsammans med en gift man som ligger i skilsmässa pga att han träffade mig. Jag bröt upp med mitt ex efter 12 år pga av den här killen. Nu kommer han och säger till mig att han mår så dåligt och att han är utbränd och allt möjligt. Idag sa han till mig att det känns jobbigt att han har förlorat mig!!! Jag fattade ingenting först men nu fattar jag att han sa så för att han vill tro det så att han lättare kan stanna kvar hos sin fru. Han är inte man nog att säga rakt ut vad han vill. Istället har han änvänt de senaste veckorna till att hålla sig borta från mig pga att han måste tänka. Nu är det plötsligt jobbet och chefen som är problemet så nu är han sjukskriven. Jag fattar ingenting. Jag har ställt honom mot väggen idag och frågat honom rakt ut vad han vill men han säger att han inte kan säga något nu för han orkar inte tänka. Jag gav upp hela mitt liv för honom, jag blev gravid och gjorde abort för att vi skulle få en rättvis start på vårt förhållande trots att det enda jag vill är att ha barn med någon jag älskar. Nu skiter han fullständigt i mig och jag har god lust att ringa hans fru och berätta vad han är för en skitstövel. Jag är inte rädd för att hon inte ska tro på mig, jag har massor med bevis och vet saker om henne som ingen vet som han har berättat för mig. Vad skulle ni göra? Jag vill att han ska lära sig en läxa och inte leka med andras känslor utan att ta konsekvenserna.

• Svar på tråden Jag vill hämnas!
  • Zippolina

Mitt råd till dig är att gå vidare utan att hämnas, vad vinner du på att dra in hans fru i erat "drama" ?

Att hämnas kommer bara att slå tillbaka på dig själv och i slutänden så är det du som står som den stora förloraren.
    Jag vet att du just nu känner dig sårad, sviken, förnedrad osv. men ärligt talat så tror jag inte att vare sig hämnd eller att ens försöka prata med killen ifråga hjälperdig ett dyft.
    Du gick in i ett förhållande med en gift man, han lyckades dupera dig o få dig att tro på hans lögner - du är inte den förste och heller inte den sista att hamna i den sitsen men för din egen skull - gräv ner dina känslor, ta tag i ditt liv och gå vidare.

• Secret

Nu kommer nog många tycka att jag är väldig elak men jag anser att du är själv ansvarig för att du har hamnat i den här situationen. Sen det att du vill hämnas ...varför skulle du hämnas på hans fru???
    Såg du inte från början att han inte var man nog? Han var ju ingenting att ha från första början eftersom en bra man inte skulle gått bakom ryggen och haft en älskarinna. Sen det att han inte vill svara på dina frågor, att han undviker dig och börjar tveka...det liksom ingår i paketet när man är "den andra kvinnan".

• Malin!

Jag vet att jag får skylla mig själv och att jag har varit godtrogen men han har ju hjälpt mig att köpa möbler etc för att "vårat " hem ska bli så bra som möjligt, jag undrar bara varför han då har lagt ner en massa tid och pengar på detta om han ändå inte menar något? Han har ju berättat för sin familj om mig och vi hade planerat att åka och hälsa på hans syster i Frankrike. Varför har han gjort allt detta? Jag vill bara att hans fru ska förstå vad han håller på med. Jag menar inte att hämnas på henne. Jag kanske gör henne en tjänst eller hur? Hon vet ju ingenting om hur han har levt de sista månaderna. Jag har fortfarande svårt att tro att han bara ville leka. Det finns lättare och billigare sätt om man bara vill ha lite kul ett tag eller vad tycker ni?

• Rystall

Jag gjorde samma "misstag" som du för ett antal år sedan. Det blev tyvärr samma utgång. Jag valde att inte hämnas, fast efter nått år kändes det lite annorlunda. Jag var absolut inte bitter men som jag tror det var så fick jag div mail från några personer i deras närhet som skrev en mängd otrevligheter och anklagelser. Eftersom detta par hade ett barn ville jag inte riskera hennes psyke, men det blev tyvärr en mkt hård tid.

I det långa loppet tycker jag nog att jag ändå gjorde rätt och gick ur allt med brända vingar och rent samvete. Jag försökte stå utanför och besvarade inte de otrevliga mailenetc och jag hämnades inte. Det enda jag vet är att de numer är gifta har ett barn till och han är like otrogen. Men det är inte mitt problem längre och glad är jag för det.

Ett tips håll huvudet högt och gå därifrån som en vinnare, åtminstånde i det långa loppet.

Kram på dig

• Sunniva

Jag tycker du ska berätta för hans fru. Om jag var henne skulle jag absolut vilja veta vilken skitstövel till man jag hade... Både hon och du förtjänar bättre!!!

• Jema

Snälla, förstör inte mer för hans fru än vad ni redan har gjort!!!
    I alla fall inte inför den stundande julen och allt.

Visst, hon har rätt att få veta vilken skit till man hon har.
    Men det är ändå hans beslut att berätta för sin fru, som jag hoppas att han kommer att göra inom kort.
    Hon förtjänar så mycket bättre än detta skitet!

Jema

• Simbalina

Du får skylla dig själv. Du visste om att han var gift och skulle inte ha inlett förhållande överhuvudtaget. Du förtjänar det tycker, Ingen snack om saken.

• K.C

det är så svårt. å ena sidan önskar jag att vi tjejer hade mer respekt för varann och andras förhållanden och inte gick in i saker och skapar situationer vi själva skulle avsky. Å ena sidan har man makt som andra kvinnan men å andra sidan är det sällan vi får det vi vill ha.
    jag kan tycka att du är en skit också som ändå visste att han hade ett förhållande - strunt samma om det ska ta slut enligt honom.
    Å andra sidan vet jag hur det är att vilja ha kärlek och utan honom skulle inte hans fru bli sviken - hade det inte varit du så hade det varit nån annan liksom...

Sammanfattningen blir väl att om du inte brydde dig om hans fru när du ville ha honom ska du aknske inte bry dig så mycket nu när du blivit "dumpad". För innan dess skulle du ju inte ringt upp henne för att vara hyggliga medsystern, eller hur?
    Jag fattar din situation och jag förstår att du är besviken. Se detta som lärpengar och låt familjen vara. Som fru skulle jag också vilja veta, men anledningen till att du vill berätta känns inte så bra... Koncentrera dig på att bli hel och undvik den här situationen igen tycker jag. Vi borde nog alla tänka mer på vilka vi sårar i vår väg mot lycka.

• EmmaPemma

Malin!:
    Jag tänker definitivt inte skylla på dig. Jag tycker nog till största del att det är mannen som har "felat" - och om hans äktenskap går i kras har han bara sig själv att skylla. Man kan knappast beskylla tredje part (i det här fallet Du).

Däremot tycker jag att det är oerhört dumt att "hämnas". I ditt ursprungsinlägg skriver du att du vill hämnas - men på vem? Vems liv förstör du mest - mannen eller kvinnans? Eftersom det är slut mellan dig och den här mannen så har väl du inte med hans äktenskap att göra? Jag ser ingen som helst mening med att du hämnas. På sikt kommer du nog känna dig starkare/stoltare över att du kunde gå ur detta utan att "vara elak mot någon". Visa att du är bättre än den här karln!

Hoppas att det går bra för dig!

• gladhannapanna

Jag kanske är korkad, men han har ju berättat för henne om dig eller hur? I så fall finns det ju ingen anledning att hämnas, hon har förmodligen valt att förlåta och försöka reparera deras relation. Det kommer inte att hjälpa dig ett dugg att höra av dig till henne. Jag tycker synd om dig, men det är inte så mycket du kan göra annat än att försöka komma över det hela och gå vidare...

Svar på tråden Jag vill hämnas!