• Malin!

Jag vill hämnas!

Jag vill hämnas på min sk kille , älskare eller vad man kan kalla honom. Ni har säkert läst mina tidigare inlägg. Jag är sedan 6 månader tillbaka tillsammans med en gift man som ligger i skilsmässa pga att han träffade mig. Jag bröt upp med mitt ex efter 12 år pga av den här killen. Nu kommer han och säger till mig att han mår så dåligt och att han är utbränd och allt möjligt. Idag sa han till mig att det känns jobbigt att han har förlorat mig!!! Jag fattade ingenting först men nu fattar jag att han sa så för att han vill tro det så att han lättare kan stanna kvar hos sin fru. Han är inte man nog att säga rakt ut vad han vill. Istället har han änvänt de senaste veckorna till att hålla sig borta från mig pga att han måste tänka. Nu är det plötsligt jobbet och chefen som är problemet så nu är han sjukskriven. Jag fattar ingenting. Jag har ställt honom mot väggen idag och frågat honom rakt ut vad han vill men han säger att han inte kan säga något nu för han orkar inte tänka. Jag gav upp hela mitt liv för honom, jag blev gravid och gjorde abort för att vi skulle få en rättvis start på vårt förhållande trots att det enda jag vill är att ha barn med någon jag älskar. Nu skiter han fullständigt i mig och jag har god lust att ringa hans fru och berätta vad han är för en skitstövel. Jag är inte rädd för att hon inte ska tro på mig, jag har massor med bevis och vet saker om henne som ingen vet som han har berättat för mig. Vad skulle ni göra? Jag vill att han ska lära sig en läxa och inte leka med andras känslor utan att ta konsekvenserna.

• Svar på tråden Jag vill hämnas!
  • Lill Anna

Jag skulle absolut hämnas, sånt känns bra!
    Tror att jag skulle ta ett snack med frun..

• Zippolina

Att hämnas eller "skvallra" för hustrun är bara lågt, enda sättet att komma ur det hela med hedern någorlunda i behåll är att hålla huvudet högt och visa att du klarar dig på egen hand.

Jag tycker att både KC och EmmaPemma skrivit tänkvärda och bra inlägg.

• Sofia 23/8-03

Men den här stackars frun, det är ju hon som blir lidande!!

Jag har själv varit i din situation för flera år sen, dvs hade ett förhållande med en gift man. Det skulle dock aldrig ha fallit mig in att hämnas genom att berätta för hans fru. Det tycker jag är lågt faktiskt, att utsätta tredje part för lidande för vad han har gjort. Och det också inför julen.

Nä, väx upp och ta ansvar för ditt eget handlande!

• Frango

Jag tror inte att du vinner något på att ringa hem till hans fru, hans fru vet ju redan allt och troligen håller dem på att reparera skadan. Frun har säkert det skitjobbigt och om du då ringer till henne gör ju inte saken bättre, om jag var frun skulle jag nog spy galla över dig , så jag tror nog att det är du som kommer att få lida mest av att höra av dig till henne + har inte du och han redan sårat henne nog?

• raskan

om jag redan viste om det å du hade ringt hade jag jagat dig land å rike!Hade jag inte vetat om det hade jag jagat er båda land å rike.
    Jag kan tycka att visst bör hon få veta men om hon inte vet det så är inte du rätt person det är långt å det är verkligen ett sista desperat försök att försöka hålla honom kvar.

•  Miss Cee

Det var hans ansvar att "hedra" sitt äktenskap, inte din.

Om du vill tala om det för frun bara för att hämnas så kan du lika gärna strunta i det. Om du vill tala om det för henne därför att hon har rätt att veta vilken skitman hon har så gör det. Hade jag varit hon hade jag velat veta. Men då ska du göra det för hennes skull, inte för att hämnas på honom.

• Secret

"då ska du göra det för hennes skull"
    Älskarinnan gör någonting för fruns skull? Borde man inte gjort något för henne lång tid innan, typ låtit bli att hoppa in i sängen med hennes man?
    Jag tycker att man ska hedra andras äktenskap. Visst det är ju mannen som är otrogen men älskarinnan gör inte det rätta heller, eller?
    Jag anser att "den andra kvinnan" bär skulden också.
    Så som du själv vill bli behandlad , skall du behandla andra

• linisida

Är det någon som ska berätta för henne så e det han. det e han som lever med en lögn och kanske dåligt samvete för det han gjort. Kanske hade jag velat veta om det hade varit min man, men då hade jag helst hört det från honom själv och inte som en hämndaktion från "älskarinnan".
    Glöm honom så gott det går och försök gå vidare. Det finns någon bättre för dej.

• Zippolina

Jag har två fall i min omgivning där "älskarinnan" varit så snäll att efter avslutat förhållande tala om för frun vilken sk*thög till man hon har, båda tjejerna reagerade likadant dvs. de valde att svälja mannens story, förlåta honom och vända allt hat mot älskarinnan istället.

Svar på tråden Jag vill hämnas!