• Malin!

Jag vill hämnas!

Jag vill hämnas på min sk kille , älskare eller vad man kan kalla honom. Ni har säkert läst mina tidigare inlägg. Jag är sedan 6 månader tillbaka tillsammans med en gift man som ligger i skilsmässa pga att han träffade mig. Jag bröt upp med mitt ex efter 12 år pga av den här killen. Nu kommer han och säger till mig att han mår så dåligt och att han är utbränd och allt möjligt. Idag sa han till mig att det känns jobbigt att han har förlorat mig!!! Jag fattade ingenting först men nu fattar jag att han sa så för att han vill tro det så att han lättare kan stanna kvar hos sin fru. Han är inte man nog att säga rakt ut vad han vill. Istället har han änvänt de senaste veckorna till att hålla sig borta från mig pga att han måste tänka. Nu är det plötsligt jobbet och chefen som är problemet så nu är han sjukskriven. Jag fattar ingenting. Jag har ställt honom mot väggen idag och frågat honom rakt ut vad han vill men han säger att han inte kan säga något nu för han orkar inte tänka. Jag gav upp hela mitt liv för honom, jag blev gravid och gjorde abort för att vi skulle få en rättvis start på vårt förhållande trots att det enda jag vill är att ha barn med någon jag älskar. Nu skiter han fullständigt i mig och jag har god lust att ringa hans fru och berätta vad han är för en skitstövel. Jag är inte rädd för att hon inte ska tro på mig, jag har massor med bevis och vet saker om henne som ingen vet som han har berättat för mig. Vad skulle ni göra? Jag vill att han ska lära sig en läxa och inte leka med andras känslor utan att ta konsekvenserna.

• Svar på tråden Jag vill hämnas!
  • Cecilia J

Håller fullständigt med Secret!

• Mizz_

som man ligger får man bädda......

• Lilla E

"What goes around comes around"

Släpp det där och gå vidare. Försök att inte grubbla på alla varför. Se det som att du är fri. Fri att så småningom träffa en man som vill ha dej, bara dej i första, andra och tredje hand. Lugn han kommer...

Har varit i din situation. Han lovade att skiljas men vågade inte ta steget. Det ironiska var att hans fru några år senare träffade en ny och lämnade honom. Så kan det gå!

• Marre_

nu har jag inte läst vad dem andra skriver.. men jag måste säga att jag blev jätte arg när jag läste ditt inlägg, inte för att han har dumpat dig.. utan för att du går o ligger med en annan kvinnas man, jag personligen tycker du har dig själv o skylla, visst är det mannen fel, men du är inte fri från skuld bara för det.

Du kankse inte insett detta, men detta är en bröllopsida, där folk vill planera sina liv med deras älskande.. det sista man vill veta på en sån sida är att det finns kvinnor som ligger med gifta män..

som man bäddar så får man ligga...

• Tant Pernilla

Jag tycker att du ska samla ihop ditt liv och gå vidare. Den här karln verkar ha allvarliga problem med de relationer han involverar sig i... Du har i ett annat inlägg berättat att han varit otrogen med en annan kvinna innan han var det med dig, så han är nog en typisk "äta-kakan-och-ha-den-kvar"-kille. Såna är inte värda att satsa på.

Du borde kanske ha hört varningsklockor redan i början av ert förhållande, men när man är mitt uppe i nåt är det svårt att vara klarsynt.

Så lyssna på vad de flesta andra här har sagt och strunta i att hämnas. Ibland kan just en sådan sak som att avstå från att göra något man kan göra, göra en starkare och mer "oövervinnerlig" - åtminstone för sig själv, och det är inte oviktigt.

Han vet att du när som helst kan avslöja honom ännu mer än han avslöjat sig själv, men du gör det inte. Det visar att du är starkare än han.

Varför han valde att få det att verka som om han skulle starta ett nytt liv med dig, kan nog bara han själv svara på. Men låt det tillhöra det förgångna, en erfarenhet som gjort dig mer uppmärksam på vissa tecken du ska undvika i framtiden...

Hoppas att det går bra för dig och att du kan härda ut. Det går!

• mrs.

Alltså,

jag är väl troligen mot strömen här (har inte läst allt)
    men jag skulle personligen om jag var hans fru vilja veta vem jag lever med.

Du gör det kanske för hämd, men jag som fru skulle vara tacksam, du ska kanske fundera på hur du ska lägga fram det om du vill få ur dig det.

Samtidigt!!!!!
    Du har gjort fel också!
    Du visste om att han var gift och hade mage att vara med HENNES MAKE, så...(det är faktiskt Hennes så länge dom är gifta)
    Du borde samtidigt ha svansen mellan benen och skämas. Men men... gjort är gjort och du var och Han var med dig.

Jag vet inte vad du ska göra, och vill inte dömma dig, utan ber dig tänka efter vad får du utav det hela med att berätta el inte berätta.

Lycka till med ditt beslut och God Jul.

• Modestie

Jag håller med mrs! Får det dig att må bättre så berätta för hans fru! Hon bör också få chans att ta bort skygglapparna o inse vem hon faktiskt kastar bort sit tliv på! Och han måste få chans att bringa ordning i sitt liv istället för att fly till älskarinnor! Och du borde inte nästla dig in hos upptagna män, varför vill du ha en man som är notoriskt otroge, vill du att han sedan skall vara otrogen mot dig? Fråga dig varför du dras till sådana män, vad är det som inte står "rätt2 till hos dig? Varför har du kastat bort ett 12-årigt förhållande på en sådan man? Var det en väg ut ur förhållandet, ok, men det var en dålig väg. Ta nu nya tag och försök må bra innan du kastar dig in i nästa förhålalnde, då blir det garanterat fel igen...

• Modestie

Till alla som skriver att frun blir lidande vill jag skriva att skulle inte ni vilja veta om er man var otrogen? Sskulle ni vilja upptäcka det genom en omgång klamydia, HIV eller ett utomäktenskapligt barn eller två? Eller genom att någon faktiskt talar om vad som pågår så du själv kan välja att acceptera eller dra dig ur?

• Simbalina

De sjukdomar får man inte endast att ligga med många. Man kan få det av vad som helst.. Det smittas ju

• Zippolina

Modestie: Näe, jag skulle inte vilja att den försmådda älskarinnan ringde upp mig. Tror inte att älskarinnan ringer upp utan snällhet utan enbart för att hämnas på mannen ifråga och för att få må lite bättre själv. Hade hon tänkt på fruns bästa hade hon aldrig inlett ett förhållande med en gift man.

Svar på tråden Jag vill hämnas!