• Devoted

Min katt är bortsprungen - förtvivlad

Min älskade katt sprang bort kl 03. natten till i söndags. Det var jag som skrämde henne genom att gråta och skrika. Hon sprang i väg och nu har hon varit ute i över 30 timmar i 10 graders kyla. Jag såg henne i natt. Hon låg under en presenning på vår terrass och jamade ynkligt. Men hon sprang i väg när jag kom och jag hittar henne inte. Hon går aldrig ut i snön och brukar bara gå kortare turer. Hon har nog blivit tokig av kylan och vågar inte komma hem. jag är ute och kallar hela tiden, slår på matskålen och så men hon kommer inte. Tror ni att hon hellre ligger och fryser ihjäl än kommer tillbaka? Hur länge klarar hon kylan?
    Jag är så förtvivlad, jag älskar min katt så mycket. Och så har jag skrämt i väg henne.

• Svar på tråden Min katt är bortsprungen - förtvivlad
  • Norrbottensbrud

Vad kul att du sett henne! Håller tummarna för att hon kommer in medan du vilar.

• bellis

Tycker att du ska ta bort maten utifrån, och skapa ett mycket starkt skäl för den att komma in! Den klarar sig, och det är just det -blir den superhungrig så kommer den in!

• Fru Åsagåsa

Devoted,

tänk också på att snö isolerar. Så hon kommer nog inte att frysa ihjäl om hon bara burrar ned sig i snön.

Skönt att hon är tillbaks och hoppas att hon snart tycker det är mer tråkigt ute än inne.

• Pling

Hon kommer hem snart!
    Min ena kisse var borta 8veckor i sommras (han är innekatt) Jag, och hela min familj var fullkommligt förtvivlade, tidningsannonser, lappar i äffärerna och skolorna, djursjukhus, polisen, gaturenhållningen(man vill ju veta om dom hittat honom påkörd), katt sidor på internet, flygblad i brevlådor, synska människor, djurpratare... ALLA!!!

Och till sist nästan 3km hemifrån fick vi kontakt med en familj som sett honom stryka runt de senaste veckorna och så kunnde han infångas 2,5kg magrare än före äventyret men i övrigt oskadd. Det var ju inte vinter men den våtaste och kallaste juni i mannaminne.

Så visst är dom fantastiska dom små liven din är ju i alla fall inte vilse, snart kommer hon lugna sig och komma in i värmen. Fortsätt bara se till att hon har mat och vatten så löser det sig, ska du se. Tänker på dig, och pisen.

/Pling

• Zippolina

Jag är inne på samma tanke som bellis. Jag skulle nog skippa att mata henne ute och istället ställa starkt luktande mat ( typ tonfisk ) innanför kattluckan = ett skäl att gå in.
    Förstår att det kanske känns lite hårt att inte ge henne mat men som sagt katter är överlevare och till slut blir hungern för svår att motstå....

Skönt att du sett henne och att det lugnade dig så pass att du kunde äta lite, även om det är svårt i ditt läge så måste du vara rädd om dig själv ochså.
    Lycka till i den fortsatta jakten

• Devoted

Maten står nu innanför den öppna dörren. Jag gav henne bara pyttelite köttfärs under veranden för att få igång aptiten. Själv har jag inte alls varit hungrig sedan jag senast åt i lördags men när jag nu åt kände jag hur svulten jag var. Tror inte heller hon skall få mat ute, nu vet hon ju att låda, mat och allt väntar hemma. Hoppas bara att hon inte går in och äter och så ut igen. Jag kan ju inte se in i det rummet där dörren står öppen.

• _koko_

Härligt att höra att hon finns i krokarna, du ska se att hon kommer in snart!!

Tycker du gör helt rätt i att hålla henne inne ett tag sen. Vore ju trist om hon glömde att hemma är bäst, även om jag inte tror att hon gör det.

Lycka till nu!

• Spättan

Vad härligt att höra !!!!!!
    Snart har du henne i famnen igen!

Har varit borta hela eftermiddagen och kvällen och kände att jag MÅSTE starta datorn och kolla hur det går för er innan jag kojar! Antar att det blir svårt att somna för din del, Devoted men försök att vila lite.

God natt från Spättan

• Frances

Oroa dig inte, hon kommer snart hem :)

• Devoted

Hon har inte gått ut från verandan sedan i förmiddags. Jag har haft dörren öppen hela dagen och kvällen. Nu skall jag lägga mig och försöka sova så det blir tyst i huset men det blir otäckt med öppen dörr. Fast tjuvar och våldsmän går kanske inte omkring bland insnöade hus antar jag.
    Jag vill så gärna att hon kommer i natt eller i morgon. Vi åker ju i gryningen på torsdag. Då kommer jag att oroa ihjäl mig för att hon sticker....

kram på er och sov gott.

Svar på tråden Min katt är bortsprungen - förtvivlad