• CeciliaLind

VårBröllop

Vi skall gifta oss i Backens kyrka i Mars månad!!

• Svar på tråden VårBröllop
  • juliana

1000 kr extra! Det var dyrt! Som på Sävargården, om man vill ha personal efter middagen (typ till bar) kostar det 300 kr/timme! Det tyckte jag nog kunde ingå i deras ganska häftiga kuvertpriser.

Vi har faktiskt inte bokat, men ändå bestämt oss för Scharinska. Vi valde mellan det och Aschanska. Aschanska är ju supermysigt men vi hittade fler fördelar med Scharinska (tex bra ljud- och ljusanläggning då vi ska ha DJ, fin bar och mingellokal med soffgrupp och öppen spis etc.)

Jag visste inte det här med 17.00, men det går nog bra för oss för vigseln är 16.00 och vi kommer inte att ha så mycket eget pynt.

• Cinnamon

Wih: Visst fråga på bara!

Vi hade fått ett pris på 215:- per person för buffén, men eftersom vi gjorde om den lite skulle vi få ett nytt pris och det har vi inte fått än. Dryck, 15:- per flaska läsk, vatten eller lättöl. Vi ska inte ha nån alkohol så det får du fråga själv.

Vad mer vill du veta?

• Wih

Cinnamon

Kommer ni ha någon förrätt? nattamat? Hur mycket ville de ha för att fixa tårta?

Om man är 70 gäster är lokalen sprängfylld = ingen plats för dans? (kanske skulle vara en lättnad ändå!)

• Wih

P.S.
    Juliana

Ja om vi skulle haft vigseln kl 16 hade vi nog funderat på Scharinska 1000ggr till, nu blev det bara den lilla marginella droppen som rann över till deras nackdel.

Är det andra arrangemang på Scharinska en sån här kväll (alltså inte just ikväll, utan en bröllopsfestkväll;) ) så att det blir en massa konsert- eller discodunk från våningen under?

• Cinnamon

Vi skippar förrätten. Det kommer att finnas snittar på buffébordet som får fungera som förrätt för de som vill ha sakerna i rätt ordning.

70 pers, ja då är lokalen sprängfylld. Det är som dåligt med plats för dans ändå. Vi har valt bort det för det är bara jag och ev. några till som är intresserade av att dansa. Nattamat har vi inte funderat på, antar att folk far ganska snart efter tårtan.

Hon sa nog aldrig vad hon ville ha för tårtan eftersom vi inte ville att hon skulle göra den.

Nån som har något förslag på ett trevligt sätt att avsluta festen?

Tanken har slagit mig att ha lite snacks och spel så att man kan hänga kvar ett tag till när ätandet är klart, men det har jag som glömt bort...

Och Wih, ta och ring till Aschanska och be om att få komma dit och kika och prata nån dag. Då får du nog mer klarhet i dina funderingar.

• juliana

Wih: Jag förstår precis!

Eftersom festvåningen ligger högst upp har de lovat att man inte ska märka av en eventuell klubbkväll på nedervåningen. Från mitten av juni till någon gång i augusti är nedervåningen stängd så om man gifter sig på sommaren (vilket vi dock inte ska göra) är det helt lugnt.

• juliana

Wih: Jo, jag funderade lite. Hur är det på Aschanska, får man tillgång till den lokalen tidigare och får man dekorera mer som man vill där? Skulle ju förstås vara en fördel.

• Cinnamon

8 dagar kvar... *försöker koncentrera sig på ex-jobbs skrivning* Åtta dagar....

Idag ska vi hämta min ring och lämna in förlovningsringarna på putsning. Jag ska hämta fästmannens nya skjorta och kravatt. Kanske kika lite efter papper till placeringskorten... Men först ska jag bli klar med denna versionen av ex-jobbet!

• winter_wedding

Lycka till med exjobbet, Cinnamon. Ser också fram emot att höra om du blir hippad helgen

• Cinnamon

Det vart kombinerad hippa och svensexa. Om ni såg nån med reflexväst på stan i lördags så var det jag eller fästmannen.

• juliana

Cinnamon: Vad kul! Jag hoppas att vi också får en kombinerad hippa/svensexa, det skulle vara så kul.

Inte många dagar kvar nu för er.. ser fram emot att höra om er dag efter helgen!! :)

Wih: Har ni bestämt er för lokal ännu?

• Wih

Tur att jag tittar in då och då trots att jag inte hör hemma här... ;)

Juliana, jo vi står nog fast vid vår första bokning av Göstas Loge, det blir nog bra ändå! Gamlingarna får väl utnyttja färdtjänst om de vill hem tidigare...!

• Cinnamon

Jag kommer inte ihåg vem det var men nån letade efter en större hjärtstans. Jag såg en sån i dag på Åkerbloms. Själva hjärtat var ca 2 cm på höjden. 69:- kostar den.

• Wih

Det var jag Cinnamon! Var det ett snyggt hjärta eller var det "bulligt"? Måste dit och checka läget!

• Cinnamon

Ett helt vanligt symetriskt hjärta. Hittade fler på Papprika nu. Även osymetriska hjärtan. shop.papprika.se/

Jag blev sugen på att ha snöflingor med på placeringskorten. Nån som har eller har sett antingen en stämpel eller en stans nånstans i stan?

• Wih

Ja jag hittade faktiskt också papprikas hjärtan precis - folkhjärta är precis som jag tänkt mig! Har hittat en helt galen klasskompis också som vill sambeställa med mig... ;)

Har du kollar konstnärshandeln eller vad den heter? De hade en del punchar där, kan tänkas att de hade någon snöflinga?

• winter_wedding

Hej allihop!

Nu har vi kommit en bit till på vägen, pratat med prästen och kantorn och båda verkar jättebra. Prästen tyckte om våra psalmer och undrade var vi hittat dem, det kändes som om "BT" inte var det bästa svaret ;)

Bara åtta dagar kvar, nu börjar det kännas verkligt på riktigt!!!

Det mesta verkar vara under kontroll, är faktiskt mer nervös för den här helgen... Kompisarna vill inte prata med mig och smyger runt i periferin och fnissar... Jag har fått en lista på packning som står färdig i hallen (hm. packningen, inte listan). Om jag bara ska använda hälften blir det fullt upp ändå :)

Nåväl, jag har fått skriva av mig lite, ha en skön helg, och speciellt CINNAMON såklart!! :D

• Cinnamon

Jag har haft en underbar helg! Men jag är trött! Gift och trött...

• beekeeper

Grattis Cinnamon! :) Kan du inte berätta lite om din dag!

Svar på tråden VårBröllop