• CeciliaLind

VårBröllop

Vi skall gifta oss i Backens kyrka i Mars månad!!

• Svar på tråden VårBröllop
  • mojo_2006

Engla-Li: Nej, så otroligt irriterande! Så less jag skulle ha blivit. Men Helena E är ju i alla fall ett jättemysigt alternativ.

Perfekt att de ordnade präst (åtminstone). Jag ska ringa vår församling och höra. Tack för tipset!

Vart ska ni ha festen? Vi funderar på Sävargården men jag tror att det kan vara rätt dyrt.

Vi är precis i början av planeringen, vi ska inte gifta oss förrän våren 2006 men har börjat kolla upp vissa saker redan nu. Vad härligt att ni bokat limo! För varje steg kommer man lite närmare. :)

• aug2005

Engla-Li: När ska dom stänga Holmsundskyrka? Vi kommer att gifta oss där också.

• Engla-Li

Hallå!!!

Vi ska ha festen ute i Holmsund på Sandviksteatern. Därför hade det ju varit roligt att få gifta sig här oxå, men...

mojo_2006:Det är ju bra att vara ute i god tid, för det är mycket planerande! När ska ni gifta er och hur har ni tänkt att det ska vara? Ett tips på super fin festlokal är Göstas Loge i Yttersjö, hade jag gift mig på våren(utan snö) eller sommaren skulle jag ta den. Logen ligger jätte fint ner mot vattnet med fina lokaler. Kanonfin!!!

aug2005: De ska stäng den i januari/februari under våren till april/maj.(Tror jag att det var, lite osäker på exakta datum.)

• mojo_2006

Engla-Li: Just nu lutar det åt vigsel i Helena E, men vi har inte bestämt någon lokal. He he, vi har inte ens spikat ett datum! Vi kan inte riktigt välja mellan vinter (februari) och vår (maj). Vi ska ha ett ganska litet bröllop, ca 30 personer, så vi vill gärna vara på ett litet och mysigt ställe efteråt.

Tack för tipset om Göstas loge! Det låter supermysigt! Jag är dock lite inne på att ha festen inne i stan eftersom det känns så smidigt att inte behöva fundera på transport. Kanske någon restaurang?

• Cinnamon

mojo: Vi ska ha festen på Aschanska villan. De rymmer som allra mest 70 personer. Det är en mysig lokal tycker jag.

• mojo_2006

Cinnamon: Ja! Den hade jag glömt bort, det var länge sen jag var där. Den är jättefin. Hur tycker du att menyn och priset verkar?

• mojo_2006

Cinnamon: Hur kommer ni att göra efter middagen? Ska ni ha musik/dans? Kan de ordna sånt på Aschanska?

• Cinnamon

Musik går bra, men dans kan nog blir lite trångt. De lagar precis den mat som du vill ha. Vi ska ha buffe, till största del vegetarisk. När vi var där och kikade berättade de att de haft paltbröllop, vaganbröllop och femrätters middagar bland annat. De fixar nog det mesta.

Vi kommer inte att ha dans (tyvärr). Det är inte många av gästerna som tycker om att dansa och karln min dansar inte. Musik kan det nog bli.

• mojo_2006

Det låter jättebra tycker jag!

Vi kommer nog inte heller att ha dans, men jag funderar lite på vad vi ska göra när vi ätit klart. Har ni tänkt ha typ barmingel och musik eller ska ni avrunda direkt efter middagen?

• Cinnamon

Det blir nog mingel efter middagen. Jag skulle helst vilja bryta borden innan tårtan, för att folk ska få prata lite med andra än de som de blivit placerade bredvid, men jag vet inte om det går.

Jag har funderat på om det är en idé att dra med sällskapsspel så det finns nåt att göra efter maten.

Svar på tråden VårBröllop