• CeciliaLind

VårBröllop

Vi skall gifta oss i Backens kyrka i Mars månad!!

• Svar på tråden VårBröllop
  • emiliana

Cinnamon: Sant, sant. Det är ju snart dags för er! Känner ni att ni har fått den mat ni vill ha etc?

• Cinnamon

Vi var och bestämde menyn igårkväll. Det bli buffé med lite italienska inslag. Från början var den väldigt italiensk, men eftersom vi bytte ut en del vet jag inte om vi kan kalla den det längre... Men det gör ju inte så mycket, det viktiga är ju att det är god mat och alla hittar nåt de kan äta.

De kunde göra gräddtårta om vi ville, men vi vill ha en annan sort så vi beställer från ett konditori. Då vill Aschanska ha lite pengar för att de serverar den och så.

Jag är nöjd. Det är en mysig lokal. Jag tror inte att det gör nåt att det är mitt i stan. När man väl kommit in i lokalen så är det ju insidan som är viktigast. Sen är huset väldigt fint också. Eftersom det är på kvällen så är det nog inga problem att hitta parkeringsplatser heller.

• emiliana

Det låter kanon! Italienskt.. mm.. gott! Vad bra att de kunde fixa gräddtårta ändå om man vill det, det trodde jag inte!

Jag tror också att det kommer bli hur mysigt som helst där. Vad kul att det snart är er tur! Ska bli väldigt spännande att höra hur allt gick efteråt. Superstort lycka till! :)

• pelikan

Har de DJ på Aschanska? Eller kan man hyra in en, finns det plats någonstans alltså?

• Cinnamon

Pelikan, det är ju inte direkt stora utrymmen på Aschanska. Men jag antar att om man inte är fler än 40 så kan man ha en DJ vid baren och dansa där. Men ska man var fler än så och vill ha dans så rekommenderar jag att man väljer en större lokal.

• Wih

Cinnamon
    Vi sågs så sent som igår, ändå har jag ungefär 1000 frågor till dig! Vill du berätta mer om ert arrangemang på Aschanska, vad er buffé kostar och om ni ska ha någon dryckpaket och vad det då isf kostar? Har ångest nu inför festlokalen, sitter och kalkylerar på Scharinska och ser att det kanske är ett alternativ ändå. Fast de har ju lokalhyra, det har inte Aschanska... Så om du har tid och lust att berätta lite?

• juliana

Wih: Ursäkta att jag lägger mig i, men ville bara inflika att vi ska ha vår bröllopsfest på Scharinska. Har ni bokat där eller är det en annan lokal ni har sedan tidigare? Vad är det som gör att du tvekar, förutom lokalhyran?

• Wih

Juliana, du är ursäktad ;)

Vi har sedan tidigare en annan lokal, Göstas Loge. Varför vi fortfarande kollar runt är för att det skulle vara smidigare med en lokal i stan, framför allt för de äldre gästerna.

Inför Scharinska har jag tveksamheter eftersom man inte får tillträde till lokalen förrän kl 17, och ville man ha den tidigare skulle det kosta extra. Vår vigsel är kl 15.

Eftersom det är en restaurang kan vi inte styra vare sig dekorationer eller drycker, om vi vill ha en speciell udda champagne tex. Det kommer naturligtvis också att bli bra mycket dyrare för oss med restaurang istället för lokal, så jag tror att vi kör på lokal ändå... eller jag vet inte... eller jo...

• juliana

Aha jag förstår! Ja det är ju väldigt smidigt att ta en lokal inne i stan, men det blir absolut dyrare med restaurang! Och vill man styra drycker och mycket av dekorationerna blir det förstås lite problematiskt. Jag tror nog att man kan få dem att dekorera en del som man vill, men det blir ju inte alls samma sak som i en lokal.

Men får man alltså inte tillgång till Scharinska förrän 17.00? Det var ju väldigt märkligt. Då blir det ju helt omöjligt att göra några egna förberedelser där i varje fall. Håller med om att det var dåligt!

Annars är det ju en helt perfekt lokal för bröllopsfest, med ett rum där man kan äta, ett annat rum för mingel och bar och ett tredje för dans. Det är verkligen klockrent i den bemärkelsen!

• Wih

Det var iaf vad han Cristian sa till mig igår när jag ringde och frågade, man har lokalen mellan 17 och 02 - punkt. Ville man dekorera själv skulle det kosta 1000kr extra för att få lokalen tidigare, men då tror jag att man fick den ganska mycket tidigare. Men ni har alltså bokat den, Juliana?

Svar på tråden VårBröllop