• CeciliaLind

VårBröllop

Vi skall gifta oss i Backens kyrka i Mars månad!!

• Svar på tråden VårBröllop
  • mojo_2006

Ja varför inte! Men jag tror (hoppas) att om det finns bar och musik så kommer det att ge sig naturligt att gästerna går omkring och minglar och pratar.

Det slog mig just vad bra det är att man hyr hela Aschanska, för om man tex är på Scharinska eller Sävargården måste det ju finnas risk att det är andra fester i samma hus vilket kanske inte är så roligt.

• Cinnamon

Ja, övervåningarna på Aschanska är ju butiker och kontor så det är ingen större risk för andra högljudda aktiviteter där.

Minns jag rätt så är det en bar precis där man kommer in i lokalen. Jag kan återkomma med fler detaljer när vi varit där och bestämmt maten.

Appropå ingenting: Är det verkligen vår redan i mars?

• Bröllopstokiig

Ja gör jättegärna det är du snäll!

Vad är det för lokalhyra förresten? Läste att 3-rätters kostar från ca 350 kr, vilket låter väldigt bra!

• Cinnamon

Mojo: Om du bokar en restaurang för middag betalar du bara för vad maten kostar. Alla andra kostnader (lokal, disk, servering, mm) är inräknade i den kostnaden. Så ingen lokalhyra!

Alla: Vilket konditori har de godaste tårtorna?

• Aprilia

Tänkte höra om ni som disskuterade Aschanska villan kunde berätta lite mer...var ligger den någonstans, finns det några bilder/hemsida, är det en restaurang el. måste man ha catering?
    Ska inte gifta mig förrän januari nästa år men skulle vilja ha lokal o kyrka klar i hyfsad tid. Bor i södra sverige men känner till Umeå litegrann så jag skulle som sagt vara jätte tacksam om mer info om lokalen.
    Är oxå lite nyfiken på lokaler utanför stan..brännlands värdshus o bäcksjögården kanske? Vet att de har hemsidor men skulle gärna vilja höra lite från någon som själv haft fest där!

• mojo_2006

Aprilia: Aschanska villan ligger vid Filmstaden, nere mot älven. Jag tror inte att de har någon hemsida men via Umeås turistbyrå har jag hittat denna sida, med en bild på huset:

www.tellus.no/umea/prod.asp&pr=144_1171_1

Det är en restaurang så man behöver inte catering, utan de kan stå för allt. Alla jag har pratat med tycker att den är jättemysig!

Det är ungefär allt jag vet.. :)

• Aprilia

Tack för bild o info mojo_2006! Har du varit där själv, kan du berätta lite om insidan-vad är det för stil? Vet du nåt om priser o meny? Många frågor...lite svårt att bestämma lokal när man inte har möjlighet att åka runt o titta själv..är därför jättetacksam för mer info, om du har förstås!

• mojo_2006

Aprilia: Det är som ett källarvalv med lite medeltidskänsla eller vad man ska säga. Jättemysig och bra om man inte är så många! Tror att någon sa att den rymmer 70 personer.

Jag läste något om att 3-rätters kostar från 350 kr. Det är tyvärr allt jag vet, men Cinnamon har lovat att berätta mer när hon varit där.

• emiliana

Cinnamon: Vi ska nog också vara på Aschanska och ha ett vinterbröllop! Jag är bara lite rädd att det inte ska bli så mysigt när man kommer dit, eftersom det är mitt i stan och som på en bakgård. Har ni tänkt ha brudskål utomhus?

• Cinnamon

Nej, det har vi inte tänkt... Brudskålen får bli inne, det kan ju bli lite kallt annars.

Svar på tråden VårBröllop