• Frances

Annu en trad om p*rr plus sambo

Ja alltsa, jag ville bara hora om NI tycker att jag overreagerar.

Jag har aldrig haft nagot emot p*rr generellt, kan kolla med sambon osv, jag har absolut inga problem med det. Jag har heller inga problem med att han har cirka femton filmer pa datorn. Har aldrig varit 'svartsjuk' pa det satt, jag menar man kan ju 'bli upphetsade tillsammans av det.

Men for ett par dagar sedan nar jag gick igenom fotoalbum pa datorn sa hittade jag 900 (!!!!!!!!) p*rrbilder pa hans dator, liksom tusentals nakna, smala, vackra tjejer. Jag kande mig ratt illa till mods.. jag menar, porrfilm blir man val k*t pa for att man ser folk ha sex, dessa bilder var mer 'tjejen flaker ut sig', sa man tittar alltsa enbart pa tjejen o blir k*t pa henne.

Jag fragade lite om det pa morgonen darpa, absolut inte anklagande utan bara att jag var forvanad over att det var 900 st, ratt manga med andra ord.. han sa att de tar mindre plats an filmer, och att han inte sett de flesta.

Jag fragade inte mer, men det har gnagt i mig lite. Jag gillar liksom inte tanken pa att han ska kolla pa andra tjejer och bli k*t, fraga mig inte varfor jag tycker det ar nat helt annorlunda med p*rrfilm an sadana har bilder, det vet jag inte sjalv.

Sa jag kunde inte lata bli att falla en kommentar nyss, mest skamtsam men med en liten undran bakom anda 'sa du brukade spendera viss tid pa kvallen med att kolla in tjejer (syftade pa hans 900 bilder) och r*nka till dem'? Sjalvklart menade jag 'innan vi traffades', det var liksom underforstatt. Da sager han 'jo ibland, men alltsa jag kan radera 450 st av dem om du vill'.

Da blev jag ledsen, jag menar vadda 450 st?? Sa han ska behalla 450 st for att kolla pa o r*nka till nar han har mig? Jag tycker redan att jag ar valdigt oppen nar det galler sadant har, men det ar val for sjutton en sak att gora det (kolla pa och njuta av) tillsammans an att sitta o r*nka at en annan brud som sitter och sarar pa benen?

Jag blev ledsen o fragade vad sjutton han menade med det, fragade som jag skrev ovan. Da blir han skitsur, deletade alla och sa SER DU? BORTA! Sen hoppade han in i duschen utan att snacka mer med mig.

Ar det har mitt fel, overreagerar jag? Jag har ju aldrig anklagat honom, jag undrade verkligen bara varfor han hade dem? Jag har ratt daligt sjalvfortroende, sa det hjalps val inte av nar jag ser att tjejerna pa alla bilderna ar helt perfekta. Jag som inte ens brukar vara ett dugg svartsjuk, nar det kommer till 'verkliga livet', men jag mar illa nar jag tanker pa att han kanske sitter och r*nkar till dessa tjejer aven nar han ar ihop med mig....

...typ duger inte jag?

• Svar på tråden Annu en trad om p*rr plus sambo
  • Tant Pernilla

Tean: Det var inte ditt inlägg jag reagerade på, utan på LotF:s och några tjejers tidigare i tråden. Du uttryckte dig neutralt och bra och klumpade bara ihop de individer som kan klumpas ihop: dvs de som tycker likadant om nåt, oavsett kön.

• Snuttegurkan

HEJSAN !
    Jag skulle aldrig NÅGONSIN acceptera att min man skulle ha porrbilder i datan eller se på porrfilm. ALDRIG, ALDRIG och jag tycker inte alls att du övereagerar. VARFÖR SKA MAN TITTA PÅ SÅNA BILDER? Det är så otroligt sårande...
    Jag tror stenhårt på att det räcker med att min man ska se på mig. Jag tycker att det är kränkande och förnedrande om en man sitter och blir upphetsad när han sitter och tittar på andra tjejer. Nä jag tycker faktiskt att SVENSKA folket får börja ta och skärpa sig. PORR blir en drog, har jag förstått.. man kommer inte ifån det när man väl är fast!! Har så många vänner som inte längre kan handskas med detta. Onanerar flera gånger per dag, även när det gör ont. ALLTSÅ VART E VI PÅ VÄG med sexualiteten?

FINNS DET INGEN som tror på sann trohet??
    I tankar och handling. Sen kan en fågel flyga över huvudet med en tanke, men vi behöver faktiskt inte låta den bygga bo.
    JAG TROR ATT DET GÅR ATT LEVA UTAN tittandet i EN RELATION /ETT ÄKTENSKAP.
    Otrohet börjar faktiskt inte med en handling utan med en tanke!!!!!!!!!
    Gäller tjejer och killar!!
    DET GÅR ATT BLI UPPHETSAD UTAN ATT BEHÖVA TITTA PÅ NÅT ANNAT ÄN SIN PARTNER...Det funkar efter 15 år oxå. =0)

• Ei saa peitää

Snuttegurkan: Så bara för att man fantiserar om andra eller ser en porrfilm så är man otrogen då? Är det inte lite svårt att förbjuda sig att tänka vissa tankar? Hur gör man då liksom? Själv tycker jag porrfilm ger näring åt fantasin och sexlivet. Tror faktiskt det är omöjligt att aldrig fantisera om andra killar. Men det är ju vad jag tror.

• Snuttegurkan

Ei saa peittää:
    Ja, jag anser att det är otrohet att fantisera om andra. SOm jag skrev tidigare så tror jag att man kan styra sina tankar mer än vad man tror. Tanken som flyger över ditt huvud behöver faktiskt inte få fäste i huvudet och leda till massa tankar. Det kan man träna upp. Finns ingen anledning att gå och tänka sexuella tankar om andra. Visst tanken slår dig, men du väljer om du vill spinna vidare med tanken , eller hur? Prova nästa gång!!! Porrfilm ge näring? Tror jag knappast att det ger relationen nån näring, det den ger är mer lusta och man tänker mer och mer på sig själv. Sex för mig är att ge nåt underbart till min partner och han tänker likadant då får vi exakt den njutning vi behöver utan att inspireras av porrfilmer.
    Men det är vad jag tror.

• Nessie

Ei saa peitää
    Nej, det är inte omöjligt att aldrig fantisera om andra killar, men det är nog olika för alla. Tanken kan ha flugit förbi hos mig, men den har aldrig ens landat. Jag har inget som helst behov av att fantisera om andra män. Det känns helt fel för mig, det finns bara en. Hur det kommer se ut i framtiden kan jag såklart inte svära på, men jag tror inte att det ligger för mig helt enkelt.

• Tean

Snuttegurkan.
    jag tror/vet som du. Visst tusan bestämmer man själv vad man vill tänka -det finns ju en hel vetenskap om det -det kognintiva tänkandet som bl.a kognitiv beteende terapi är uppbyggd kring (dvs. hjälp till självhjälp, vi kan ändra vårt beteende om vi ändrar vårt tänkande.

• Ei saa peitää

Men om man inte bara tänder på sin mans utseende då med stor mage och inte särskilt vältränad. Då måste man väl ändå få ta till fantasier eller? Det är ju ingen som blir sårad av det så länge man inte säger nåt. Jag älskar min man över allt annat men jag tycker inte han är särskilt sexig men ändå vill jag ju ha sex.

• Tean

Du kan ju tänka positivt och tänka att han han visst är sexig gm att tänka på de egenskaper han har. Skönheten sitter ju som bekant (eller?) i betraktarens öga.

• Genus

Snuttegurkan: Måste säga att jag tycker att du är smått rabiat, man riktigt ser hur du står och för en svavelosande predikan och hötter med hela handen. Du gör en liknelse; man kan låta fågeln flyga över huvudet men inte bygga bo, tja, om vi ändå är inne på fåglar och fän så kan man ju säga att dagens BT-citat är väldigt bra det också: "Kärleken är som en duva; håller man den för hårt kvävs den, håller man den för löst flyger den." Säger det dig NÅGOT? När du och din pojkvän började sällskapa kanske du skulle ge honom ett kontrakt där du räknade upp allt han INTE får GÖRA för DIG så att du blir LEDSEN. Porrfilm och bilder är inte detsamma som otrohet för alla människor, och min erfarenhet av killar säger mig att detta inte är detsamma som de känslor och handlingar man uttrycker i ett kärleksförhållande. Att vara otrogen i ren sexuell bemärkelse är såklart sårande för de flesta människor, men om du är så hårddragen att du till och med vill kontrollera din pojkväns tankar (om ev. konkurrenter) har du allvarliga problem med din självkänsla. Projicera inte detta på honom, sluta upp med att tvinga på honom din egen slags moral och alla överdramatiseringar innan han går ifrån dig. Det räcker att dra gränsen vid kyssar, smek och sex i ett alldeles vanligt förhållande, som det är nu vet din pojkvän nog inte alls var DINA gränser går, rätt som det är gör han fel utan att veta om det. Till slut kommer han att känna det som om han levde i ett fängelse med en fångvaktare. Kom på ett bra citat till: "Man håller mer sand i en öppen hand än i en sluten", och ETT TILL: "Vi lever alla under samma himmel, men vi har inte alla samma horisont." Du skriver att otrohet börjar med en tanke och slutar med en handling. Jag skulle tro att hans tankar kring porr är ren fantasi och att det är möjligheten att fritt få fantisera hur han behagar som UTESLUTER otroheten, motsatsen; att bli kontrollerad av en vansinnigt svartsjuk flickvän kan ju lika gärna driva honom rakt i armarna på en annan. Du blir säkert förnärmad av mitt inlägg, men du verkar bara ganska naiv och oerfaren när det gäller förhållanden och killar/män att man reagerar. //G

Svar på tråden Annu en trad om p*rr plus sambo