• Frances

Annu en trad om p*rr plus sambo

Ja alltsa, jag ville bara hora om NI tycker att jag overreagerar.

Jag har aldrig haft nagot emot p*rr generellt, kan kolla med sambon osv, jag har absolut inga problem med det. Jag har heller inga problem med att han har cirka femton filmer pa datorn. Har aldrig varit 'svartsjuk' pa det satt, jag menar man kan ju 'bli upphetsade tillsammans av det.

Men for ett par dagar sedan nar jag gick igenom fotoalbum pa datorn sa hittade jag 900 (!!!!!!!!) p*rrbilder pa hans dator, liksom tusentals nakna, smala, vackra tjejer. Jag kande mig ratt illa till mods.. jag menar, porrfilm blir man val k*t pa for att man ser folk ha sex, dessa bilder var mer 'tjejen flaker ut sig', sa man tittar alltsa enbart pa tjejen o blir k*t pa henne.

Jag fragade lite om det pa morgonen darpa, absolut inte anklagande utan bara att jag var forvanad over att det var 900 st, ratt manga med andra ord.. han sa att de tar mindre plats an filmer, och att han inte sett de flesta.

Jag fragade inte mer, men det har gnagt i mig lite. Jag gillar liksom inte tanken pa att han ska kolla pa andra tjejer och bli k*t, fraga mig inte varfor jag tycker det ar nat helt annorlunda med p*rrfilm an sadana har bilder, det vet jag inte sjalv.

Sa jag kunde inte lata bli att falla en kommentar nyss, mest skamtsam men med en liten undran bakom anda 'sa du brukade spendera viss tid pa kvallen med att kolla in tjejer (syftade pa hans 900 bilder) och r*nka till dem'? Sjalvklart menade jag 'innan vi traffades', det var liksom underforstatt. Da sager han 'jo ibland, men alltsa jag kan radera 450 st av dem om du vill'.

Da blev jag ledsen, jag menar vadda 450 st?? Sa han ska behalla 450 st for att kolla pa o r*nka till nar han har mig? Jag tycker redan att jag ar valdigt oppen nar det galler sadant har, men det ar val for sjutton en sak att gora det (kolla pa och njuta av) tillsammans an att sitta o r*nka at en annan brud som sitter och sarar pa benen?

Jag blev ledsen o fragade vad sjutton han menade med det, fragade som jag skrev ovan. Da blir han skitsur, deletade alla och sa SER DU? BORTA! Sen hoppade han in i duschen utan att snacka mer med mig.

Ar det har mitt fel, overreagerar jag? Jag har ju aldrig anklagat honom, jag undrade verkligen bara varfor han hade dem? Jag har ratt daligt sjalvfortroende, sa det hjalps val inte av nar jag ser att tjejerna pa alla bilderna ar helt perfekta. Jag som inte ens brukar vara ett dugg svartsjuk, nar det kommer till 'verkliga livet', men jag mar illa nar jag tanker pa att han kanske sitter och r*nkar till dessa tjejer aven nar han ar ihop med mig....

...typ duger inte jag?

• Svar på tråden Annu en trad om p*rr plus sambo
  • Hanna h.

Lilac

Det är inte så konstigt egentligen eftersom vi inte är uppfostrade att se sådana bilder på män som sexiga, vi är ju nästan enbart matade med kvinnans sexighet (och det står mig upp i halsen)

• Millalollo

Jag håller med dig Lilac. Det är verkligen inte upphetsande! Det måste finnas en relation till en man för att göra mig upphetsad. När min sambo och jag diskutterade att han kollar på porr och jag är emot det så sa han: Hur skulle du reagera om jag kom hem och fann dig tillfredställa dig själv framför en film med Brad Pitt och jag skulle bli jätteledsen och svartsjuk? Han betyder ju inget för dig. Du skulle tycka att jag var skitlöjlig. Mitt svar på det var att du skulle ha all rätt att bli ledsen och svartsjuk för om jag skulle göra det så skulle jag verkligen vara in love with Brad.

• K.C

håller med. Som jag skrev innan så tror jag att vi tjejer behöver liksom mer kött på benen än att bara se en naken karl. Självklart finns det säkert en massa undantag, men det är ju kankse ingen slump att vi läser evckorevyn och killarna kollar på pinuppor. Om man ens kan kalla dagens nakenbilder för pin-up..

• Dallandra

Jag kan tycka att det är läckert att titta på lättklädda snygga killar, ögongodis ;) men inte blir jag upphetsad av det..

• Tean

Frances,
    nu har jag läst hela ditt inlägg och resten av tråden. Jag skulle också bli SKITledsen !! Du överreagerar inte ett smack, tycker jag. Att han blev förbannad har jag inget som helst till övers för. Han får väl för f-n ta hänsyn till dina KÄNSLOR! Fy, vad arg jag blir! Nu är jag också emot p*rr i sin helhet, men jag tycker ändå att det är skillnad att han ser på p-rullar med dig (som du nämnde i trådstarten) än att han har hela datorn fullmed ANDRA tjejer som han då kanske sitter och r*nkar till. Nej, VET HUT!

Jag har inte heller några direkta råd och jag vet inte heller vad jag skulle gjort i en liknande situation, men det verkar ju som om han i alla fall behöver veta vad du känner (och VI -dina medsystrar på BT )

Kram på dig, gumman /Tean

• Frances

TACK alla! :)

Underbart stod! Jag har inte sa manga tjejkompisar, utan har mest nagra riktigt bra killkompisar, sa jag har ju inte kunnat fa bekraftat pa om jag overreagerade eller inte, mitt sunda fornuft sa till mig att de flesta flickvanner NOG skulle bli skitforbannade over detta :D

Har pratat nu, och verkligen fatt honom att forsta vad jag blev ledsen over. Han inser nu att han betedde sig otroligt dumt och barnsligt, och att han var valdigt okanslig (ar val att UNDERdriva he-he...)

Bilderna ar iallafall borta, men det var inte huvudsaken for mig, utan det var att han inte FATTADE varfor jag blev ledsen, utan blev arg sjalv istallet...

Han bedyrade dock att han INTE hade kollat pa dem pa fem ar MINST, utan han hade bara laddat ner dem, sen glomt bort det och inte raderat dem nar han varit singel (han har ocksa en massa harddiskar..) sa han har iallfall inte suttit och r*nkat nar han haft mig iallafall...

Valjer faktiskt att tro honom nar det kommer till aldern pa bilderna, alla tjejerna hade JATTEbuskar (komiskt om man jamfor med dagens rakade ideal...).

• K.C

Härligt FRANCES! Jag är glad för din skull!

• Tean

Åhhh, vad bra! Kanon att du tog tag i det och att han fattade. Då är det bara att resa vidare i livet.
    Önskar lycka på färden /Tean

• Lord_of_the_flies

K.C.

Det förvånar mig att du blir så upprörd över några simpla porrbilder samtidigt som du rackar ner på mig för att jag dumpade en kvinna som visat sig kn*lla runt som en vettvilling.

Snacka om dubbelmoral!

• Zarastro

Lord of the flies! Du är nog den siste personen ( jag kallar dig inte man för det är du inte) som skall öppna sin käft och kritisera andra med tanke på din snedvridna kvinnosyn och stenåldersmentalitet.

Svar på tråden Annu en trad om p*rr plus sambo