• Frances

Annu en trad om p*rr plus sambo

Ja alltsa, jag ville bara hora om NI tycker att jag overreagerar.

Jag har aldrig haft nagot emot p*rr generellt, kan kolla med sambon osv, jag har absolut inga problem med det. Jag har heller inga problem med att han har cirka femton filmer pa datorn. Har aldrig varit 'svartsjuk' pa det satt, jag menar man kan ju 'bli upphetsade tillsammans av det.

Men for ett par dagar sedan nar jag gick igenom fotoalbum pa datorn sa hittade jag 900 (!!!!!!!!) p*rrbilder pa hans dator, liksom tusentals nakna, smala, vackra tjejer. Jag kande mig ratt illa till mods.. jag menar, porrfilm blir man val k*t pa for att man ser folk ha sex, dessa bilder var mer 'tjejen flaker ut sig', sa man tittar alltsa enbart pa tjejen o blir k*t pa henne.

Jag fragade lite om det pa morgonen darpa, absolut inte anklagande utan bara att jag var forvanad over att det var 900 st, ratt manga med andra ord.. han sa att de tar mindre plats an filmer, och att han inte sett de flesta.

Jag fragade inte mer, men det har gnagt i mig lite. Jag gillar liksom inte tanken pa att han ska kolla pa andra tjejer och bli k*t, fraga mig inte varfor jag tycker det ar nat helt annorlunda med p*rrfilm an sadana har bilder, det vet jag inte sjalv.

Sa jag kunde inte lata bli att falla en kommentar nyss, mest skamtsam men med en liten undran bakom anda 'sa du brukade spendera viss tid pa kvallen med att kolla in tjejer (syftade pa hans 900 bilder) och r*nka till dem'? Sjalvklart menade jag 'innan vi traffades', det var liksom underforstatt. Da sager han 'jo ibland, men alltsa jag kan radera 450 st av dem om du vill'.

Da blev jag ledsen, jag menar vadda 450 st?? Sa han ska behalla 450 st for att kolla pa o r*nka till nar han har mig? Jag tycker redan att jag ar valdigt oppen nar det galler sadant har, men det ar val for sjutton en sak att gora det (kolla pa och njuta av) tillsammans an att sitta o r*nka at en annan brud som sitter och sarar pa benen?

Jag blev ledsen o fragade vad sjutton han menade med det, fragade som jag skrev ovan. Da blir han skitsur, deletade alla och sa SER DU? BORTA! Sen hoppade han in i duschen utan att snacka mer med mig.

Ar det har mitt fel, overreagerar jag? Jag har ju aldrig anklagat honom, jag undrade verkligen bara varfor han hade dem? Jag har ratt daligt sjalvfortroende, sa det hjalps val inte av nar jag ser att tjejerna pa alla bilderna ar helt perfekta. Jag som inte ens brukar vara ett dugg svartsjuk, nar det kommer till 'verkliga livet', men jag mar illa nar jag tanker pa att han kanske sitter och r*nkar till dessa tjejer aven nar han ar ihop med mig....

...typ duger inte jag?

• Svar på tråden Annu en trad om p*rr plus sambo
  • Dallandra

K.C: Jag har dessutom känt att du redan skrivit det jag velat säga ;) och det känns skönt att man inte är den enda som har dessa tankar..

Du har helt rätt i att man måste tänka i ett vidare och större perspektiv.

• Laguna

Skulle oxå be min kille dra åt helvete!!
    Oacceptablet!

/Hanna

• Ei saa peitää

Jag kan faktiskt hålla med dig Frances. Själv har jag inget emot porr men just om min kille skulle sitta å kolla på en massa snygga tjejer skulle jag tycka vore lite obehagligt för då är det ju inte som du säger själva akten han tänder på utan tjejens utseende.

Kan du inte göra samma sak mot honom och ladda ner en massa snygga avklädda killar och se vad han tycker om det om det är så att han laddar hem nya bilder.

Tycker du ska försöka förklara för honom hur du ser på det hela så kanske han förstår dig.

• Squeezetoy

För mog är det helt OK att min pojkvän har porrbilder på datorn och vi brukar också kunna titta på film tillsammans, men det är ju bilder där folk har sex. Skulle nog tycka att det kändes lite underligt om det bara var nakna tjejjer på bilderna.

Prova prata igenom det utan att börja bråka för att höra varandras sidor. sedan är det bara att komma fram till en lösning, och läsningar måste man vara två om att diskutera fram.

Hoppas ni kan komma över detta.

/Ingrid

• Bride M

jag tycker inte du överdriver, jag skulle inte tolera det här!Ställ krav...jag tycker tjejer ofta är veliga och inte står på sig när något känns fel i förhållandet. Jag håller med de som skrev tidigare jag gillar inte heller hur kvinnor framställs på sådana bilder!

• Frances

Tack for alla svar!

Skont att veta att de flesta skulle reagera iallafall :)

Ja, far ta ett snack med honom. Jag vart jatteforbannad sen nar HAN blev forbannad, sa jag stack ut (ja, barnsligt jag vet - men ibland maste man fa lite andrum for att tanka :))

• fairy

En undrar som jag fick: varför skulle han droppa just 450 st? Hade min sambo sagt så skulle jag börja fundera på om han hade 450 st favoriter *usch*

Hade det varit min sambo hade jag deletat dem rakt av.

• Lilac

Jag förstår dig helt! Jag skulle aldrig låta min sambo ha sådana bilder på andra tjejer - oavsett form! När vi blev ihop gjorde jag klart för honom att jag helt enkelt inte mår bra ut av det och att det antingen skulle vara bara jag eller bilderna. Han valde ju mig såklart.

En kväll gick jag igenom hans dator och hittade en hel fil med tjejer som fläker ut sig - snygga, smala, perfekta retuscherade tjejer som alla ser mer eller mindre k*ta ut. Jag frågade inte ens honom utan deletade hela skitet. Sedan frågade jag honom vad den filen gjorde på hans dator och han sa att det nog var någon gammal fil som hängt kvar fram till idag, eftersom han aldrig orkat gå igenom och rensa hela datorn - han har typ 3datorer och sammanlagt 10 hårddiskar. Men när han såg hur ledsen och upprörd jag var över det som jag hittat, så satte han sig ner framför datorn och satt kvar där hela natten och rensade bort allt sådant.

Idag har vi bara sådana privata bilder och han säger att han aldrig skulle vilja ha bilder på någon annan än mig. Samma sak gäller för mig..jag tänder inte på andra killar på det sättet - utan endast på min älskling. Jag förstår inte riktigt vitsen med att titta på andra, om man har en man/kvinna hemma som man avgudar och älskar. Varför skulle man inte tända på sin älskade? Och om man inte skulle tända sexuellt på sin partner, varför skulle man då vara ihop med den personen?

• Spättan

Skulle heller inte acceptera det och tycker att du ska fråga honom hur det skulle kännas om DU skulle ha samma mängd bilder på läckra killar i datorn att tillfredsställa dig till. Tar han inte hänsyn till dina känslor är han inte mycket värd - tyvärr!

Kram Spättan

• Lily

Hej Frances,

Jag har råkat ut för samma sak (vilket du kan läsa i ett gammalt debattinlägg) och förstår dig till 100%! Jag blir ledsen och sårad när jag läser den här tråden, eftersom det river upp gamla känslor jag fick när jag kom på min sambo göra samma sak. Jag pratade med min sambo om det tillslut, men det har bara hjälpt delvis. Känslan av besvikelse, otillräcklighet, ilska, äckel och sämre självkänsla finns kvar. Jag känner att jag inte kan lita på min sambo längre och vi håller på att glida ifrån varandra mer och mer. Jag kan inte närma mig honom på samma sätt som förr och har de senaste månaderna ifrågasatt vårt förhållande och vår framtid mer och mer. Han har raderat alla bilder från datorn, men till en början kollade jag datorn ändå, men hittade aldrig något. Däremot har han skaffat en massa program som jag inte begriper mig på, som ska rensa upp i datorn, och jag misstänker att dessa gör att jag inte kan spåra vad han gör med datorn. Vi har nämligen haft en hel del problem med vår dator och jag är så arg, eftersom jag misstänker att det är hans jäkla bilder och p*rrsidor, som har orsakat detta och som gör att jag inte kan använda datorn till "normala" ändamål. Löjligt, jag vet, men jag känner mig sårad och misstänksam. Jag tycker faktiskt att detta är en form av otrohet, men det tycker inte han...
    Det hade varit intressant med en kille som kan bidra till något i den här diskussionen. Hur tänker ni killar, egentligen? Jag funderar i perioder allvarligt på att göra slut med min sambo p.g.a. detta, för det känns som ett svek och otrohet.

Svar på tråden Annu en trad om p*rr plus sambo