• Frances

Annu en trad om p*rr plus sambo

Ja alltsa, jag ville bara hora om NI tycker att jag overreagerar.

Jag har aldrig haft nagot emot p*rr generellt, kan kolla med sambon osv, jag har absolut inga problem med det. Jag har heller inga problem med att han har cirka femton filmer pa datorn. Har aldrig varit 'svartsjuk' pa det satt, jag menar man kan ju 'bli upphetsade tillsammans av det.

Men for ett par dagar sedan nar jag gick igenom fotoalbum pa datorn sa hittade jag 900 (!!!!!!!!) p*rrbilder pa hans dator, liksom tusentals nakna, smala, vackra tjejer. Jag kande mig ratt illa till mods.. jag menar, porrfilm blir man val k*t pa for att man ser folk ha sex, dessa bilder var mer 'tjejen flaker ut sig', sa man tittar alltsa enbart pa tjejen o blir k*t pa henne.

Jag fragade lite om det pa morgonen darpa, absolut inte anklagande utan bara att jag var forvanad over att det var 900 st, ratt manga med andra ord.. han sa att de tar mindre plats an filmer, och att han inte sett de flesta.

Jag fragade inte mer, men det har gnagt i mig lite. Jag gillar liksom inte tanken pa att han ska kolla pa andra tjejer och bli k*t, fraga mig inte varfor jag tycker det ar nat helt annorlunda med p*rrfilm an sadana har bilder, det vet jag inte sjalv.

Sa jag kunde inte lata bli att falla en kommentar nyss, mest skamtsam men med en liten undran bakom anda 'sa du brukade spendera viss tid pa kvallen med att kolla in tjejer (syftade pa hans 900 bilder) och r*nka till dem'? Sjalvklart menade jag 'innan vi traffades', det var liksom underforstatt. Da sager han 'jo ibland, men alltsa jag kan radera 450 st av dem om du vill'.

Da blev jag ledsen, jag menar vadda 450 st?? Sa han ska behalla 450 st for att kolla pa o r*nka till nar han har mig? Jag tycker redan att jag ar valdigt oppen nar det galler sadant har, men det ar val for sjutton en sak att gora det (kolla pa och njuta av) tillsammans an att sitta o r*nka at en annan brud som sitter och sarar pa benen?

Jag blev ledsen o fragade vad sjutton han menade med det, fragade som jag skrev ovan. Da blir han skitsur, deletade alla och sa SER DU? BORTA! Sen hoppade han in i duschen utan att snacka mer med mig.

Ar det har mitt fel, overreagerar jag? Jag har ju aldrig anklagat honom, jag undrade verkligen bara varfor han hade dem? Jag har ratt daligt sjalvfortroende, sa det hjalps val inte av nar jag ser att tjejerna pa alla bilderna ar helt perfekta. Jag som inte ens brukar vara ett dugg svartsjuk, nar det kommer till 'verkliga livet', men jag mar illa nar jag tanker pa att han kanske sitter och r*nkar till dessa tjejer aven nar han ar ihop med mig....

...typ duger inte jag?

• Svar på tråden Annu en trad om p*rr plus sambo
  • Dallandra

Frances : Skönt att det ordnat sig för dig och att han förstår att han sårat dig!

• Frances

Lord of the flies:

Eeeh jag foljde din trad, det ar val liiiite skillnad mellan dessa 'simpla porrbilder' och ditt ex? Du och ditt ex hade ju ett jattebra forhallande innan du 'fick reda pa' att hon hade LEVT ETT LIV INNAN DIG, sa du dumpade henne. Har trodde jag att killen satt och tillfredsstallde sig sjalv till andra tjejer UNDER TIDEN HAN HADE MIG, vilket inte var sant. Jag skiter val i vad han gjorde innan han traffade mig, det ar vi i nuet som raknas, och saker som hant innan har format honom till den person jag alskar idag. Tur for ditt ex att du dumpade henne, hon fortjanar VERKLIGEN nagon som kan acceptera henne och hennes forflutna, och inse att hon ar en annan person idag.

Dallandra: Tack! :)

• Lord_of_the_flies

"Har trodde jag att killen satt och tillfredsstallde sig sjalv till andra tjejer UNDER TIDEN HAN HADE MIG, vilket inte var sant."

Det upphör aldrig att förvåna mig hur otroligt naiva kvinnor är när det gäller porrsurfande.... Tror ni verkligen att era män talar sanning när de säger att de "aldrig" gör det?

Jag har flera killkompisar som gör det regelbundet. En del har varit oförsiktiga och blivit ertappade när deras respektive hittat bilder på hårddisken. Andra är lite smartare och sparar inte ner något eller bränner bilderna på en CD som sedan göms undan...

Även om en man älskar sin sambo / hustru så kan det hända att han ser på porr ibland. Att tro något annat är bara dumt.

• jinni

Och hur naiva vissa man ar som tror att de ska hitta en 40-arig oskuld eller hur var det nu?

Men jag haller med dig; aven om man alskar sin sambo kan man kolla pa porr ibland. Aven kvinnor kan gora det.

• Frances

Har som sagt absolut inget emot porrtittande, utan jag har nagot emot att man behover NAN ANNAN att tillfredsstalla sig till - vilket jag inte tror att han gor. Titta pa porr gor vi tillsammans, tillfredsstalla sig sjalv kan han gora utan att kolla pa DE tjejerna, han kan val bara fraga om en bild pa mig istallet ;)

• Tean

Lord of the flies,
    jag blir trött på personer som du: alla män är inte likadana, alla män kollar inte in porr på datorn och alla män ljuger inte om det.

• Dallandra

Tean : Instämmer, bara för att vissa själva gör detta och uppenbarligen ljuger om det innebär inte det att ALLA gör likadant.. Jag har killkompisar som inte är det minsta intresserade av att kolla porr på nätet eller på video..

• Vill ha den i 2:an

Instämmer med Tean

• Tant Pernilla

Nåja, nu är det väl inte bara Lord_of_the_flies som generaliserar...

I den här tråden så har jag läst (inte exakt citerat): "varför gör ni män så", "vi kvinnor tycker...", "vi tjejer behöver..." osv. Jag undanber mig - som kvinna i mitt fall - att bli ihopbuntad med andra av mitt kön som har helt andra åsikter och behov än jag. Det är alltid farligt att generalisera, särskilt när det handlar om så stora grupper som halva befolkningen... Alla kvinnor tycker inte likadant. Alla män agerar inte likadant. Eller hur?!

Lite att tänka på, kanske, när det argumenteras...

• Tean

Tant Pernilla:
    det är ju självklart alla män inte agerar likadant, inte alla kvinnor heller. Alla tjejer behöver inte samma sak, inte män heller. Det var därför jag skrev att "jag blir trött på PERSONER som du" till Lord of the flies.

Svar på tråden Annu en trad om p*rr plus sambo