• Mollinka

3/9 2005

Någon mer än jag som skall gifta sig 3/9 -05??? Hur långt har ni kommit i planering/förberedelser?

• Svar på tråden 3/9 2005
  • Bride2B..

Det är bara att relaxa tjejer... 9 månader kvar som min fästman säger.. han suckar varje gång jag pratar med honom om alla grejer jag gjort och skall göra... killar.. You can't live with them and you can't live without them!!

• Emilia

9 månader? Jag räknar det till bara 8 + att sista månaden bör ju det bara vara minimalt finslip...

+ att jag och sambon även tänkte försöka ha semester i Bulgarien inann bröllopet... så vi har sagt att innan den ska det mesta vara fixat!

Men man blir i princip bara stressad då man ser hur mycket andra hunnit, jämför man med "bröllopsplanerarna"/checklistorna på nätet så ligger vi före i planeringen. Mycket är klart i huvudet med inte IRL.

/Emilia

• Ladykaw

Det känns som det är sååå lång tid kvar men man märker ju hur fort tiden går. Bara en dryg vecka till jul nu, jag tyckte det var augusti nyss...

• Lisa72

Hej Ladykaw - kul att vi gifter oss samtidigt, vi har också bokat domkyrkan... Ses där då, vilken tid har ni?

Vi har bokat Odd Fellow, var på bröllop där för ett tag sedan så nu vet jag hur allt ser ut. Jag vet att du tyckte det var mörkt och så, men oss passar stilen bra! Vana vid gamla nationshus i Lund och Uppsala känns Odd Fellow som hemma...

Catering etc är inte alls klart än... Ska fixa i jul hoppas jag!

• Fru Larsson

Hej tjejer!

Jag hade bokat kyrka utan att ha sett det invändigt men vi var där i helgen och det var ett pyttelitet kapell, gulligt! Känns bra!

För övrigt har jag lugnat mig lite nu, ett tag hade jag bröllopstankar i huvudet dygnet runt.

Vi har bokat lokal och han som hyrde ut lokalen hade cateringfirma med mkt bra priser. Tårta osv låter jag dem fixa, känns inte så viktigt för mig att den ska vara något speciellt, jag förutsätter att den blir god. Försöker hålla det enkelt i min planering.

Ett par skor har jag köpt (Rea i Halens postorder av alla ställen, hade ett par i annan färg innan och de älskade jag - bäst att passa på). Klänning ska jag nog beställa från Ebay, har sett en där som jag tycker om (1500:- inkl frakt), den är vit upptill med röda detaljer och så är kjolen röd. Skitsnygg. Känns rätt med färg för mig, vi har varit ett par i 15 år när vi gifter oss och har tre barn ihop. Inte så oskuldsfull alltså

Oj, vad långt det blev - skönt att koppla bort arbetet en stund - men jag har hur mycket som helt på jobbet nu, så "back to business"

• Ladykaw

Lisa72: Kul! 13.30 ska vi gifta oss. Kanske inte den mest idealiska tiden men det var antingen då eller 16.30 som fanns kvar att välja på. Man var ju som sagt inte ute i så god tid som man trodde...

Vilken tid fick ni? Hur många vigslar har de på en dag tror du? Hoppas det inte blir för tätt, man vill ju gärna känna sig som den enda bruden i hela världen och inte som en löpande-band-brud om du förstår vad jag menar.

• Bride2B..

åhh vad kul att andra gifter sig samma datum som jag, verkligen :D
    Vart bor alla? själv bor jag i Göteborg

• Fru Larsson

Jag bor i Tungelsta (nära Västerhaninge, söder om Stockholm). Vi gifter oss i Häringe kapell och har festen i Västerhaninge bygdegård.

• Dessi

Var lite osäker tidigare, men nu har vi bokat Lovö kyrka och Klockargården den 3/9 Själv bor jag i Bromma

Emilia: Var det möjligen du som skulle gifta dig i Mariefred? Följde isf den tråden med stort intresse för vi var också inne på det, men hittade ingen bra lokal

• Neptunus

Hej!
    Vi ska också gifta oss 3/9 2005. Kyrkan och festlokalen är bokade. Har till 99% bestämt mig för en helt underbar klänning som jag ska köpa - en Pronovias. Annars känns det som om vi har ganska gott om tid. Vi hinner gå på tre andra bröllop i vår och sommar innan vårt eget, så jag hoppas hitta en hel del inspriation då när det gäller dekorationer, mat etc. Tycker att det svåraste är att bestämma vilken musik vi vill ha i kyrkan - kan liksom inte bestämma mig.... Vad ska ni andra ha?

Svar på tråden 3/9 2005