3/9 2005
Någon mer än jag som skall gifta sig 3/9 -05??? Hur långt har ni kommit i planering/förberedelser?
Någon mer än jag som skall gifta sig 3/9 -05??? Hur långt har ni kommit i planering/förberedelser?
Här är förresten en till som lever i synd. Snart 5 år av synd och med en dotter som fyller 4 år på söndag. För oss känns det sååå rätt att planera bröllop nu och vår underbara dotter ska så klart vara brudnäbb!!!!
Hej tjejer!
Här kommer ytterligare en som gifter sig den 3 september -05.
Kyrka, festlokal & fotograf är bokade. skönt.
Ska också sy upp min klänning (ja, inte jag, men en sömmerska) Det verkar vara mer vanligt än köpta klänningar...hm..
Kul att följa er långs resans gång...
Lycka till med all planering...
Hurra!
En till här som gifter sig den 3 September 2005!! Efter lite om och men med lokal som var tveksam och den skulle finnas kvar så är datumet äntligen helt klart. Har två alternativ på lokal + två kyrkor preliminärbokade... så nu ska vi bara överväga och bestämma oss vilken som blir bäst! (Ni som ej har bokat gör detta snarast... varits lite svårt i alla fall i Sthlm att få tid, plats och datum man exakt velat ha nu när vi på nytt fått leta lokal)
Vi har planerat inbjudningskortets- , menyns- , vigselprogrammets- och placeringskortensutseende. Allt i enlighet med vårat rödaros-tema. Inget inköpt, men helt klart i huvudet.
Bordsdekorationen är i ideeplanet... massa ideer. Så där ska vi klura mer.
Hur frisyren och brudbuketten ska se ut börjar också ta form. Klänning är dockbara i min fantasi - men vill ut och börja prova, bara jag får med mig någon!
Hmmm... skriver upp alla ideer i en bok + sparar alla bildideer i datorn också för att ha som tips senare.
//Emilia
Fru Larsson - nej, jag bor i Skåne, sorry...blir nog en dyr klänning om du ska komma hit och prova flera gånger
Emilia:Herregud...är det säker på att du ska gifta dig i September-05 Du är verkligen i farten..Hoppas du kan ge oss lite tips,du som kommit så långt...Gisses!Jag blir alldeles stressad...måste sätta fart...
Mischa - Jag har känt mig stressad förut då jag mest pratat med brudar som gifter sig juni-augusti. Men tänk... snart är det ju bara 9 måndaer kvar... *stress, stress*
Jag har mest painik över klänning och skor... vill börja leta. Resten kan man ta allt eftersom och tänka på när som nästan.
Tipsar gärna och bollar ideer... bara att tänka högt så ska jag försöka vara till hjälp!
Hoppas vi alla kan stötta varandra ända till vigseln med tips och ideer!
Hur många gäster ska ni ha? Vi kommer ha ca 60-70 st. Kyrklig vigsel + bröllopsmiddag på resturang med ganska mycket hjälp från våran kontakt på resturangen (nästan som en kordinator kan jag tänka mig att hon kan bli, träffade henne för första gången idag på lokalvisningen).
Vad funderar ni på för mat? Vi kommer ha trerätters + tårta och kaffe.
//Emilia
Vi har våran bröllopsfest på en herrgård utanför stan.Jag har inte riktigt tittat på menyn ännu....Hjälp,måste göra det snart!Jag är glad att jag slipper catering i alla fall.De har till och med DJ som man kan anlita.Mkt börda föll bara för att vi hittade det här stället.
Jag har köpt min bröllopsklänning.Måste ut och leta skor...och allt annat till.Med eller utan handskar?Korta eller långa?Inga alls? PUH!!!
Jag surfar på ringar för tillfället...lutar lite åt en sån här (fast inte från Amazon, då...)
www.amazon.com/exec/obidos/tg/detail/-/B0000TZGIW/sr=1-4/qid=1099602574/ref=sr_1_4/103-1881548-0602243&n=3887271&s=jewelry&v=glance
Vad tycker ni?
Det funkar att klicka på länken fast den ser konstig ut tror jag
Oj vad många inlägg det hade kommit på den här tråden! Skoj!
Vi verkar ha kommit olika långt i våra planeringar! Idag har jag fakiskt preliminärbokat en fotograf (amatörfotograf).
Någon frågade om mat. Vi kommer ha catering, men även hyra personal som kan hjälpa till att hålla ordning vid buffen, stå i baren osv! Vi har en snål budget men jag vill inte att någon släkt eller vän ska behöva hjälpa till så det kan vara värt att lägga lite pengar på....
Ika; ja det blir ju lite långt att åka till Skåne för att sy upp klänning....... Men min "nästan man" stötte på en sömmerska genom sitt jobb och tog hennes telefonnummer, hon bor precis brevid kyrkan vi ska gifta oss i. Perfekt! Jag var in på länken och tittade på din ring: SNYGG!