3/9 2005
Någon mer än jag som skall gifta sig 3/9 -05??? Hur långt har ni kommit i planering/förberedelser?
Någon mer än jag som skall gifta sig 3/9 -05??? Hur långt har ni kommit i planering/förberedelser?
Hjälp, ska också gifta mig 3 september visade det sig, alla festlokaler var bokade hela augusti... Känner mig helt stressad trots att jag bara varit förlovad en vecka. Nåväl, idag har jag i alla fall prelbokat kyrka, festlokal och catering. Alltid nåt. Men vi ska åka dit och titta först om några veckor, hoppas det inte ser ut som katastrof...
Hejhej, ytterligare en som bokat 3 september! Men bara kyrkan än så länge, känns mer eller mindre preliminärt eftersom festlokalen ännu inte är bokad... Försöker att inte känna mig stressad över det men det är inte helt lätt när man går in här!
Abby - nog bäst att ni boka lokal så snart som möjligt (lite beroende på vad ni söker) men vi hade svårt att få den 3 som datum... 27 sep var lättare och ej uppbokat. :( Men nu blir det 3 i alal fall!
//Emilia
Ska också gifta oss 3 september! Vi har bokat kyrkan och prel.bokat lokal. (Det blir Ihre Kvarn, för er jag har ältat det här med tidigare )Vi trodde vi var ute i väldigt god tid, men det var tydligen helt fel.
Hade egentligen tänkt oss augusti men det var helt kört att få plats i kyrkan då. Fast nu är jag helnöjd med september.
Kul att höra hur långt folk har kommit och så.
Lisa 72: Visst skulle ni gifta er på Gotland? (Eller minns jag helt fel?) Vilken lokal har ni bokat? Kyrka? Catering? Vi har inte bestämt oss för cateringfirma ännu. Funderar på antingen Ihrebaden/Bakfickan eller Toftagården.
Vi gifter oss också den 3/9!
Har egentligen inte bokat nånting ännu... Har dock tagit in offerter från fotografer, har ideer om plats för vigsel (borgerlig) och kollar som bäst på festlokal. Och så vet vi ungefär vad vi vill ha på oss. Jag ska försöka sy nåt själv.
Hmmm, det var nog allt. Kul är det, hursomhelst!
Åhh vad kul att så många skall gifta sig den 3:e september för här är nämligen en till!! :)
Jag tänkte precis starta en sånhär tråd innan jag märkte att det redan fanns en. Jättekul verkligen! *ler stort*
Vi har bokat en underbart fin och mysig kyrka (Fässbergs Kyrka i Mölndal, Göteborg), bokat jätteskön, rymlig och mysig festlokal (www.lavucee.se), köpt min klänning (www.bonnybridaluk.co.uk/348.htm) med nästan alla tillbehör till (skor, tiara, stay ups och strumbandhållare fattas) och vi har köpt klart brudgummens hela utstyrsel (www.cavaliere.se/koll/show.asp) i svart och silverväst + plastrong.
Vi (jag) har pratat med en fotograf som det lutar åt just nu www.ateljemarie.se). vi har köpt brudpar till vår tårta, bestämt utseende på tårta och hittat stället som skall baka den.
Frisyr är nära att hitta, lutar åt ett par stycken, transport vet vi vilken och vem vi ska ha (www.classiclimo.se) och alkoholen kommer vi köpa i Tyskland. Vi har kontaktat cateringbolag och bestämt oss för att ha Buffé (4 olika för att vara exakt, www.matmm.com) och nu till helgen skall vi åka till Ullared för att handla lite dekorationer och tillbehör till bröllopet :)
Vi har utsett toastmaster, brudtärna, näbbpar, bestman och blomstertjej. har också hittat kläder för de (vissa ej beställda ännu).
Vi har också gjort upp en preliminär Budget samt Gästlista, hotell och resa skall beställas nästa år, till våren.
Färgtema: vitt, ljusrosa, champagne/Mocha/Café och silver.
för mer bilder, information och insperation se gärna groups.msn.com/JulieMarcus/pictures
Sorry att det blev så långt
*Blir helt matt när jag hör hur långt Bride2b har kommit*
Jag som tyckte det var så skönt att vi hade bokat kyrkan...
Ladykaw... :) jag älskar allt som har med planering att göra så det är därför jag gjort mycket... men det är fortfarande jättemycket kvar... inbjudningskorten skall fixas, festprogrammen också, skall bli tilldelad en präst, köpa brudföljets kläder, boka florist (har redan hittat och pratat med en) och ringen som är så viktig så klart! Dessutom så är jag arbetslös och han gör lumpen. Inga pengar som klirrar in :(
glömde att bordsplaceringen måste också fixas :)
Ladykaw - känner lika som dig. Jag har precis börjat prova klänningar... svårt!
Lokal och kyrka är klart. Mat "ingår" i lokal, lika så serverings personal osv.
Men allt som DJ, blommor m.m. är kvar att ordna.
Man blir ganska stressad av att läsa vad alla andra har hunnit fixa....
/Emilia